Marz Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Tale over 4G? Er det ikke det som er meningen med 4G? Eller brukes 3G til samtaler der man kan og 4G kun til data? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Voice over Long Term Evolution. Gjør det mulig å surfe samtidig som man er midt i et anrop. Mye mer effektivt enn tale over 2G/3G. Mye kortere oppkoblingstid. 4G/LTE er i bunn rent IP/datanett, volte/voip må til for å kjøre tale over 4G. Andre kan sikkert komme med noe mer detaljert om ønskelig Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Da 4G ble lansert i 2009 var tjenesten så fersk at den bare håndterte datatrafikk. Støtte for samtaler kom ikke før 2016. Nå som det begynner å bli trangt i eteren, er det viktig å få taletrafikk over på 4G slik at 3G og 2G kan stenges ned. De aller fleste kurante telefoner støtter VOLTE, de som ikke gjør det må hoppe over til 3G/2G ved samtaler. 1 Lenke til kommentar
Marz Skrevet 16. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2019 Takk for gode svar! Har nå lagt merke til at når jeg ringer fra mobilen min (har Volte) så tar det ikke lang tid fra jeg trykker ring til det faktisk ringer i telefonen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå