frodeopd Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg har tilknyttet med Kvalitos ADSL tilbud. Jeg kjøpte routeren Billion 740GE fra en webshop fordi Kvalito var mye dyrere. Nå virker det som om Kvalito ikke vil hjelpe meg med konfigureringen... Når jeg forsøker å få hjelp sier de at jeg skal kontakte Billions support Jeg får ikke Quick start (automatisk installasjon) til å fungere. ADSL lampa på routeren lyser. Er det noen som har denne kombinasjonen som kan gi meg et tips? Er ikke mye poeng i support 24/7 hvis man driter i å hjelpe. Håper Kvalito viser seg fra en bedre side etterhvert. Frode Lenke til kommentar
woid Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 velg "1483 Bridged IP LLC" som encapsulation, og trykk scan. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Nå har ikke kvalito det beste ryktet her på forumet heller da. Du skal ha rett i å få support hos dem uansett så lenge det er generell informasjon. Å "tvinge" deg til å bruke deres produkter er direkte useriøst. Lenke til kommentar
hhhmmm Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Har valgt samme løsning for en tid tilbake. OG hadde samme problem, kvalito kunne ikke hjelpe meg med oppsett av modem... Dette er ikke nødvendigvis negativt. Det er ikke så mange med peiling hos kvalito, men telefonsupporten hos Billion har vært ganske bra når jeg har ringt. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Så dere forventer at Kvalito skal lære seg å tilby support på alle rutere fra alle produsenter? Har dere prøvd å ringe Telenor support å bedt om hjelp til f.eks. lydkortet deres? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 hehe godt poeng men så har vi jo noe som heter generelle instillinger da ... det har litt med holdning å gjøre her tror jeg ... god jul Lenke til kommentar
eln Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 kvalito er noe møkk, det er ivertfall mine og mange andres erfaringer grunnet CS-Server tilbudet Kvalito holder på med: les mere HER! God Jul Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg beklager å måtte skuffe deg Frode, men Kvalito kommer nok aldri til å vise seg fra en bedre side. Jeg kommer snart til å poste en STOR post som omhandler mine erfaringer med Kvalito IT. Der er det garantert mye 'snacks' for dem som har hatt problemer med Kvalito. Når det gjelder support på modemet, så har jeg opplevd noe lignende. En enkel ting som Kvalito IT ikke forstår er følgende: Når jeg har et modem, og spør om instillingene som må benyttes for å få linjen til å fungere, så er det ikke support på modemet jeg spør om! Jeg spør ikke om hvor jeg finner både dette og hint i modemet. Jeg spør om hvilke instillinger som må til for at det skal fungere med deres linje. Det er akkurat på samme måte som om jeg hadde ringt Telenor og spurt om hvilket telefonnummer jeg skal ringe for å koble med opp med mitt ISDN-kort, og de svarer: 'Beklager, dette ISDN-kortet har du ikke kjøpt hos oss. Vi kan ikke gi deg support på dette. Ta kontakt med Asusom' Dette blir AKKURAT det samme. En slik enkel ting forstår ikke Kvalito IT. Hvis de forteller deg at du må bruke den og den protokollen, og de og de instillingene for at modemet skal få kontakt med linjen så er det IKKE modemet de gir support på!! Hvis de derimot må fortelle deg HVOR du finner NAT, og hvordan du setter opp VPN og hvordan du konfigurerer brannmuren, ja DA er det modemet/routeren de gir deg support på. Det er en vesentlig forskjell her! Som nevnt tidligere i posten, som kommer jeg snart til å publisere mine erfaringer med Kvalito IT, samt full mailhistorikk mellom daglig leder og meg selv. Lenke til kommentar
Kvalihor Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg beklager å måtte skuffe deg Frode, men Kvalito kommer nok aldri til å vise seg fra en bedre side. Jeg kommer snart til å poste en STOR post som omhandler mine erfaringer med Kvalito IT. Gleder meg stort. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg beklager å måtte skuffe deg Frode, men Kvalito kommer nok aldri til å vise seg fra en bedre side. Jeg kommer snart til å poste en STOR post som omhandler mine erfaringer med Kvalito IT. Gleder meg stort. Når kommer den? Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kan jo ikke kreve support på en ruter som ikke er kjøpt hos kvalito da. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kan jo ikke kreve support på en ruter som ikke er kjøpt hos kvalito da. Nei, men de kunne jo gitt teknisk info om linja slik at han kunne fått konfigurert det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå