Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL router mot Kvalito


Anbefalte innlegg

Jeg har tilknyttet med Kvalitos ADSL tilbud. Jeg kjøpte routeren Billion 740GE fra en webshop fordi Kvalito var mye dyrere. Nå virker det som om Kvalito ikke vil hjelpe meg med konfigureringen... :ermm: Når jeg forsøker å få hjelp sier de at jeg skal kontakte Billions support :thumbdown:

Jeg får ikke Quick start (automatisk installasjon) til å fungere.

ADSL lampa på routeren lyser.

Er det noen som har denne kombinasjonen som kan gi meg et tips?

 

Er ikke mye poeng i support 24/7 hvis man driter i å hjelpe. :mad:

Håper Kvalito viser seg fra en bedre side etterhvert.

 

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har valgt samme løsning for en tid tilbake. OG hadde samme problem, kvalito kunne ikke hjelpe meg med oppsett av modem...

 

Dette er ikke nødvendigvis negativt. Det er ikke så mange med peiling hos kvalito, men telefonsupporten hos Billion har vært ganske bra når jeg har ringt.

Lenke til kommentar

Jeg beklager å måtte skuffe deg Frode, men Kvalito kommer nok aldri til å vise seg fra en bedre side. Jeg kommer snart til å poste en STOR post som omhandler mine erfaringer med Kvalito IT. Der er det garantert mye 'snacks' for dem som har hatt problemer med Kvalito.

 

Når det gjelder support på modemet, så har jeg opplevd noe lignende. En enkel ting som Kvalito IT ikke forstår er følgende:

 

Når jeg har et modem, og spør om instillingene som må benyttes for å få linjen til å fungere, så er det ikke support på modemet jeg spør om! Jeg spør ikke om hvor jeg finner både dette og hint i modemet. Jeg spør om hvilke instillinger som må til for at det skal fungere med deres linje.

 

Det er akkurat på samme måte som om jeg hadde ringt Telenor og spurt om hvilket telefonnummer jeg skal ringe for å koble med opp med mitt ISDN-kort, og de svarer: 'Beklager, dette ISDN-kortet har du ikke kjøpt hos oss. Vi kan ikke gi deg support på dette. Ta kontakt med Asusom'

 

Dette blir AKKURAT det samme. En slik enkel ting forstår ikke Kvalito IT.

 

Hvis de forteller deg at du må bruke den og den protokollen, og de og de instillingene for at modemet skal få kontakt med linjen så er det IKKE modemet de gir support på!!

 

Hvis de derimot må fortelle deg HVOR du finner NAT, og hvordan du setter opp VPN og hvordan du konfigurerer brannmuren, ja DA er det modemet/routeren de gir deg support på.

 

Det er en vesentlig forskjell her!

 

Som nevnt tidligere i posten, som kommer jeg snart til å publisere mine erfaringer med Kvalito IT, samt full mailhistorikk mellom daglig leder og meg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...