inside_997084 Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Oppdaget alvorlige skader: Atomreaktoren på Kjeller kan bli permanent stengt Lenke til kommentar
G Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Hadde man laget thoriumkjernekraftverk, så måtte man vel også tatt høyde for vedlikeholdskostnader. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Hadde man laget thoriumkjernekraftverk, så måtte man vel også tatt høyde for vedlikeholdskostnader. Hvis ikke dette kvalifiserer til Nobelprisen i fysikk, så vet ikke jeg! 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Hvis ikke dette kvalifiserer til Nobelprisen i fysikk, så vet ikke jeg! Mange som uttaler seg her inne kun basert på hva de har Googlet seg frem til, så den der er glatt innafor. 4 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) 1967.. Det vil si mer enn 50år. Vis meg den vindturbinen som har gått like bra like lenge som denne reaktoren, og som har hatt like stor betydning for utviklingen av verden.50 år!!! Endret 13. mars 2019 av EremittPåTur 5 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Det er kanskje et problem å sanere slikt utstyr, når det er forurenset av radioaktivitet? Hvor vanskelig er det å bygge det slik at det er servicevennlig når utbedringer først må gjøres? Eller er det kun engangsbruk på utstyr og lokalitet? 3 Lenke til kommentar
Janlan Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Her bør det bygges et moderne anlegg. Vil tro at med moderne teknologi og materialer vil man få et mer effektivt og langsiktig anlegg. Og dette er viktig forskning. Med dagens økende energibehov kommer vi ikke unna kjernekraft, og dette må man ha oppdatert forsking på fortløpende. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå