Gå til innhold

Microsoft med ny funksjon: Nå kan du bruke Android-mobilen din fra Windows 10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Jepp, det er nettopp det den gjør.

Og MMS da.

Du må ha telefonen i nærheten første gang du bruker det for å scanne en QR-kode.

Scannes fra den standard Meldinger-appen til Google/Android.

Oki. Takker.

Har prøvd den nå..

Hvor trygg er den?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

SMSen sendes fra telefonen, men du får opp et web-grensesnitt på maskinen som ligner veldig på sms-appen på telefonen. Bruker det en god del selv for å kunne skrive sms med ordentlig tastatur.

Bruker den også og er fornøyd bortsett fra at app og web-grensesnitt mangler søkefunksjon noe som er dypt savnet og veldig rart at ikke er med når det er nyttig for å søke gjennom meldinger på tvers av kontakter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Regner med at den er ganske trygg siden det er Google sin egen.

Jeg må sjekke litt mer. Kan ikke ha noe av at sms'er kan leses av andre eller at noe blir liggende igjen, når sesjonen stenges.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Din mobil" virker ok uten Low Energy Peripheral-modus

Bluetooth må du ha, men hvis du dropper batterisparing, virker "Din mobil" som tenkt. PC-en du bruker må IKKE "ha Bluetooth med såkalt Low Energy Peripheral-modus". Du må ha en nyere versjon av Android, Nougat(7) el. nyere. Dem har kommet til Pie (9) nå, men størsteparten av Android-brukerne bruker eldre versjoner.

Jeg kan tenke meg at Low Energy Peripheral-modus er for evt. bruk hvor mobilen er sentral i f.eks. å snakke med små puls/hjerte-, blodtrykks-overvåkere, og sende det videre.

Fred G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...