Gjest [email protected] Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Endelig nytt navn på NSB Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 At de bytter navn er ikke noe problem. Men valget blir for vagt. Sier ingenting om kjernevirksomheten nå eller hva de har planer om å drive med. Skal de inn i gondolbaner? Selge postkort? Drive hotell? 3 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 280 millioner for to bokstaver. I samme stil som SVT Fantastisk nyttig 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Deimos_Anomaly Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 12. mars 2019 280 millioner og nær 140 år med tradisjoner i dass for et dårlig fornorsket fransk ord? meh... 21 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Driver redaktøren satire her? Kanskje like greit at den som booker en reise ikke vet om det er med tog eller buss. Skal også si de har kvalitetssjekket hvordan navnet virker på andre språk, for eksempel engelsk. Why? 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 NSB var da et godt innarbeidet navn som de fleste forstår hva står for. 5 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Nå er det ikke første gangen Jan Moberg (redaktør og daglig leder i TU) er helt på vidden i forhold til resten av befolkningen (og leserne hans). Er selvfølgelig lov å håpe at dette innlegget er satire, men å tro på julenissen er nok mer realistisk... 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg likferd Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) At det ikke er Norges Statsbaner lenger er da ikke et særlig godt argument. BP er heller ikke British Petrolium lenger, det er bare BP. Endret 12. mars 2019 av likferd 14 Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Driver redaktøren satire her? Kanskje like greit at den som booker en reise ikke vet om det er med tog eller buss. Skal også si de har kvalitetssjekket hvordan navnet virker på andre språk, for eksempel engelsk. Why? Enten satire (fungerer dårlig i Norge) eller clickbait (fungerer helt utmerket). Han har ment noe, kanskje, men det hele virker følelsesbetont og lite annet. Som pendler føler i alle fall ikke jeg meg bedre ombord med ny logo på toget. NSB var da et godt innarbeidet navn som de fleste forstår hva står for. Nettopp. Og la oss ikke glemme turister som har bestilt sine billetter, og nå kommer til noe annet enn forventet. Nå er det ikke første gangen Jan Moberg (redaktør og daglig leder i TU) er helt på vidden i forhold til resten av befolkningen (og leserne hans). Er selvfølgelig lov å håpe at dette innlegget er satire, men å tro på julenissen er nok mer realistisk... Jeg aner et mønster. At det ikke er Norges Statsbaner lenger er da ikke et særlig godt argument. BP er heller ikke British Petrolium lenger, det er bare BP. Stemmer. Mange gamle forkortelser går over til å bli varemerker der den opprinnelige betydningen faller fra. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 At det ikke er Norges Statsbaner lenger er da ikke et særlig godt argument. BP er heller ikke British Petrolium lenger, det er bare BP. Eller Beyond Petroleum? 4 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 NSB var da et godt innarbeidet navn som de fleste forstår hva står for. Enig. Problemet er bare at det står for noe som ikke lenger eksisterer. 2 Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Idioti. Navnebytte er greit nok, men hvorfor skal det på død og liv bestandig være noe åndssvakt og intetsigende? 'Equinor' er og var et idiotisk navn for et energiselskap uansett hvordan man vrir og vender på det. Eni Norge endret nylig navn til 'Vår Energi'. Et fantastisk navn som hadde passet bedre for Statoil. Jeg har ikke noen spesielt gode ideer for hva NSB burde hete, men det kunne i det minste vært et navn som betyr noe. Dette stinker konsulent i jappedress på lang vei. 5 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) Når NSB bare blir tull, kan du drikke deg full, finner du da ikke VY kan du lene deg over linjen og spy. Endret 12. mars 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Eller Beyond Petroleum? British EquiNOR Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Hylekor? Har ikke sakt noe på navnebyttet til nå, og å skifte navn er i seg selv helt ok selv om valget virker dårlig. Vy forbinder imidlertid jeg med begrepet vyer og slikt er som regel forbundet mef luftslott og ett litt virkelighetsfjernt forhold til realitetene. Derfor finner jeg det å være ett heller dårlig valg. Kostnadene er og litt store. Nok noen som er glade for slike navnebytter og... Det om navnebyttet i seg selv. Kaller nå fortsatt "sikkle k" for statoil. Men Att TU velger å kalle alle kritikere for ett hylekor og dernest fremsnakke seg selv er dog litt sært for ett tidsskrift som ynder å fremstille seg som seriøst. Men så er da undertegnede en av de som synes at kvaliteten på TU har falt de siste årene selv om det glimtes til med gode artikkler innimellom. Men det er vel hylekor det også så sant man ikke er enige m TU?... 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) Det om navnebyttet i seg selv. Kaller nå fortsatt "sikkle k" for statoil. Hver gang jeg passerer en Cirkel K stasjon tenker jeg bare på KKK Endret 12. mars 2019 av Nautica 5 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Det om navnebyttet i seg selv. Kaller nå fortsatt "sikkle k" for statoil.Hver gang jeg passerer en Cirkel K stasjon tenker jeg bare på KKK Det er det dummest navnet i nyere tid. Kunne de ikke kalt det SirkelK? Å uttale det engelske (kanadiske) navnet er "hånat" som gode trøndere sier! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå