Redaksjonen. Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 I dag er World Wide Web 30 år 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Gratulerer. Arpanet var vel 50 år i fjor, om jeg ikke husker helt feil. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Tida flyr fort! Jeg var vel online første gang omkring 1993/94. Med 14.4 eller 28.8 modem var det vel 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Skarp fyr. Må ha flere som han. Lenke til kommentar
3FKY9EYR Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Neppe. Vi hadde fått noe annet, trolig bedre enn HTML, og åpent. Vi sliter fortsatt med at HTML er lite egnet til programlogikkintegrasjon. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Selv om internett er 30 år var det ikke så lenge siden internett kom i norge, få brukte internett før windows 95. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Selv om internett er 30 år var det ikke så lenge siden internett kom i norge, få brukte internett før windows 95.WWW er ikke internett. Internett var i alminnelig bruk på relativt mange utdanningsinstitusjoner før www kom. Lenke til kommentar
hrafnafn Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Sjekk ut Tim B. Lees Solid Pods, hans forsøk på teknologisk løsning på personvern på weben: https://internetofbusiness.com/solid-pods-how-sir-tim-berners-lee-aims-to-inrupt-the-web-from-within/ Dette synes jeg artikkelen burde nevnt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Our lord and savior, Tim Berners-Lee! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Gratulerer. Arpanet var vel 50 år i fjor, om jeg ikke husker helt feil. Okay, jeg er 53 i dag Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Tida flyr fort! Jeg var vel online første gang omkring 1993/94. Med 14.4 eller 28.8 modem var det vel Hehe, 96 for meg. Men savner ikke den tiden. Fiber nå som jeg fikk i 2005, hva har vi om 20år Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Fiber nå som jeg fikk i 2005, hva har vi om 20år Om 20 år så er enten vår hjerne koblet til Internett trådløst via 5G eller en enda raskere teknologi, eller så er ikke menneskeheten på Jorda lenger. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Neppe. Vi hadde fått noe annet, trolig bedre enn HTML, og åpent. Vi sliter fortsatt med at HTML er lite egnet til programlogikkintegrasjon. Som å påstå vi kunne hatt noe bedre enn alfabete. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) WWW er ikke internett. Internett var i alminnelig bruk på relativt mange utdanningsinstitusjoner før www kom. Hysj. Slutt å ødelegge med slik fakta. he he Det kan jo hende de får en våkning når prokoller som gopher nevnes og at størsteparten av deling av filer før WWW var via BBS'er. Denne tråden vekker jo endel minner. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=50430 Og denne. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1662629 Og her hvordan det kunne se ut. https://www.kuehlbox.wtf/files/amiganet/comm/thor Endret 12. mars 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Det skrives mykje for tiden om “Internettet”, “FackeNews”, manipulering, spionasje og Demokrati. En “database” som Du kan søke i samme hvor Du er i værden er det internettet er. Og ja Du kan selv skrive i den om Du har egen Web-side, Noen er opne for kommentarer eller Du kan logget på en database som t.d. Diskusjon.no som har tilladelse til å lege inn kommentarer i en web-side, altså det som eg gjør no. Så stopper all logikk, eller skal vi skal Vi kalle det selvfølgeligheder. Vi klarer ikke å sikre alle databasene (det dynamiske “leksikonet”), “Den menneskelige faktor” spiller oss et puss. Vi er “regeljægere” både over for oss selv og vår gruppe, og kansje så mykje som 20% kreative. Så hvor langt er Vi komt i dag. Jo sender Du et brev (ord, skisse, bilde) er Du overvåket fra Du tenker tanken til det kansje kommer frem. Selv om Du bare kladder er Du overvåket, har Du ikke telefon blir Du værtfall sjekket osv. “DarkRoom” er etteretning og følgene av det. Er dei som jobber med internettet sin infrastruktur like oppdaterte på dets beskaffenhet som en av våre kjære stortings-politikere som sitter å spiller Pókemon på møter. Eller er det splitt og hersk, ukontrolleret og skjult agenda over hele fjælen hva angår “elektronisk papir” . Eg tror det siste, og AI kan ikke rette på dette. Kampen må foregå i gatene, ikke på internettet. Så hvor er “BLITZ” og hva var dei; en salig blanding av nyfrelste og agenter. Så hva er best; 80% SISO og stemmesedler eller rent diktatur, kansje noe midt i mellom ? Var Internet, Facebook, FBI, NSA og CIA bedre under Obama eller slik dei er nå, under Trump sin ledelse, eg bare spør.... For slik som det er nu er det blitt et krav at Du må ha mer kompetance (evne) om sikkerhet en Din sikkerhetslevrandør for å få økt sikkerhet. Og ja, det gjelder analogt alle varegrupper. Energimessig er det slik at datacenter og etteretning vil kræve all tilgjenglig energi i løpet av 2050, knappe 80 år etter Nixon. Tipper AI forkjemperne vil argumentere for at AI kan vere eneste utveg for å berge miljøet. Men det er jo eksisterendes teknologi som forsøpler, kva med å bedre den først. Det er ikke mindre en; Keiserens nye klær. Og setter udsagnet “I grabb e´m ALL on the pussy” i et artig perspektiv hva angår den daglige operative ledelse. Endret 14. mars 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Internett, vel Diskusjon.no ville iallefall blitt bedre om man kunne fått Facebook sin blokker funksjon. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Internett, vel Diskusjon.no ville iallefall blitt bedre om man kunne fått Facebook sin blokker funksjon. Facebook´s eneste funksjon er å selge reklame, så er neppe tilfællet med Diskusjon.no Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Hurra for 30 år med www og Facebook er nede. Hvordan blir dette bedre? 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Hurra for 30 år med www og Facebook er nede. Hvordan blir dette bedre? Tror både Snowden og WikkiLeaks dokumentene kan ha mykje å bidra med i sikkerhetsdebatten, ved rett perspektiv. Hurra, hurra for mennesker med “MOT til å si Ja” Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå