Gå til innhold

*Stor Mod! Lian-Li -worklog -ferdig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom på en ting... Hadde det ikke vært fett å lage en liten tank bak giga-z, og vannet fra vannkjølingen gikk igjennom... ser for meg at man ser vannstrømmen bak nicket ditt med blå leds... mye jobb men... tenk på det ;)

:idea:

 

Shit....kom på en idè! Hvis man tar to (helst litt tykke) plexi-plater og freser ut et spor (som et rør, halvdelen i hver) i dem, og smelter de to halvdelene sammen med aceton (eller kloroform) slik at de blir som èn.. Mange har jo farget vann i systemene sine. Det kunne jo ha blitt en fin effekt i et vindu? Kunne f.eks her ha laget en "Z" av vann inne i ruta...?

 

Forstår dere hva jeg mener? Kanskje det kunne blitt bra? Det lar seg jo gjøre.

Lenke til kommentar

En god idè i utgangspunktet! Det blir kanskje et problem å få "fyllt opp" Z`en hvis du forstår hva jeg mener. En annen idè hadde kanskje vært å malt dette Z-røret med UV-reaktiv maling....

 

 

Kanskje det er lettere å fylle Z`en uten å få luft i, hvis man kun lager sporet i den ene plata.

 

Jeg tror adhesjon kan være en skikkelig ****** i et slikt prosjekt :roll:

 

DrErling

Lenke til kommentar

Køddemannen:Flere planer for fronten? ja, det kan du banne på! :yes:

Men ikke i så stor grad som jeg allerede har gjort.

Modda sunbeam, fiksa aerogate, selvfrest og utskjært giga-z, nøkkelbryter, ny power-knapp, fiska på hdd og power Led`s.... alt dette bare med fronten---men det kommer mer! tro meg.

Jeg skal få gjort ett eller annet med de luftehullene til viftene foran, de er litt kjedelige og standard,, blir i hvertfall noe lys på baksiden++. Jeg skal også få festet noe chrome der nede så den looken går over hele kabinettet.

 

Når det kommer til vannkjøling bak giga-z så er jeg redd for at dette blir litt vanskelig. Det vil ikke ligge noe luft i den tanken uansett så da ser man ikke at vannet er i sirkulasjon. Dessuten er det dårlig med plass bak der, og jeg vil ha færrest antall musligheter for lekkasje. :no:

 

LeChef skal ha stor takk for å ha tatt med led`s og UV-katoder på bestillingen, sitter her med dem nå. ;)

Det er fortsatt intet tegn til plexien som forhåpentligvis har forlatt holland og satt retning mot de nordiske landene.

Jeg har også tatt en tur innom clasohlson og fått kjøpt muttere til å ha på baksiden av M4 boltene. Maskeringsteip trenger jeg også mer av. Går gjerne med en rull når man skal lage vindu i en dør som har de kritiske målene 60*60 :D

Lenke til kommentar

Oppdatering vindu i toppen

 

Etter mye frem og tilbake med flere glassmestere ble det dessverre til at det ikke kunne bestille et så lite kvantum som jeg skulle ha til toppen min :angry:

Så, jeg tok meg en tur på IKEA og der kom jeg over en ramme til et bilde, i blå , kanskje halvmatt plexi.

"Denne passer jo ypperlig!" Og prisen? 35 spenn! :D .

 

SÅ det bar hjem i huset for å maskere hele greia og, måle opp.

Jeg kuttet ut en bit som er ca, 14*14 cm og brukte et hullbor for å få et perfekt rundt hull til vifta.

Etter mye knot fikk jeg plexien inn på baksiden:

P1000480(1).JPG

Rimelig rundt hull ja :yes: .

Jeg brukte de samme M4 umbraco skruene her også, med mutter på baksiden.

Det var også sinnsykt vanskelig å holde vifta på plass, mens jeg prøvde å skru vifteskruene ned gjennom for små hull uten at plexien sprakk, med en for stor skrutrekker.

Resultatet er jeg likevel meget fornøyd med:

P1000481(1).JPG

Lyset fra Revoltec dark blue viften spres veldig bra i plexien så det blir en lysende rute i toppen. Plexien er såpass matt, at det ikke er mulig å se gjennom heller, på alt det rotet som befinner seg der nede.

 

Når det kommer til vinduet i siden, må jeg se å komme i gang snart. ;)

Lenke til kommentar
Så, jeg tok meg en tur på IKEA og der kom jeg over en ramme til et bilde, i blå , kanskje halvmatt plexi.

"Denne passer jo ypperlig!" Og prisen? 35 spenn! :D

IKEA har mye stæsj som er brukbart de! Husker jeg kjøpte et lite lass med sånne "håndtak" som microplex solgte for 150 (+150 i frakt).

 

Gjett prisen? 29,- pr sett. Nydelig å ha på tunge kabinetter og faktisk ganske stilig mod på shuttle kabinetter.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Jo takk, den plexien passer godt inn den. :)

Jeg har fått satt inn uv-katodene men vannet "lyser" ikke akkurat slik som jeg ville, jeg har ikke hatt i mye glowmotion så mer er kanskje å anbefale?

Vet noen om silikonslanger (ukjent merke) tar skade av UV lys generelt?, hva skjer i såfall?

 

Hvis jeg er rimelig våken og har nok maskeringsteip så får jeg se om jeg kan gyve løs på døra på søndag. Jeg skal skjære ut giga-z øverst, men under har jeg ingen annen idè enn en vanlig firkantet rute. :no:

Riktignok med vifte i, men uansett må jeg finne på noe mer her, et mønster eller noe rundt kanten, kom gjerne med tips.

Kanskje jeg kan få bruk for den blå plexibiten som jeg har igjen? -gruble-..

Lenke til kommentar
Så, jeg tok meg en tur på IKEA og der kom jeg over en ramme til et bilde, i blå , kanskje halvmatt plexi.

"Denne passer jo ypperlig!" Og prisen? 35 spenn! :D

IKEA har mye stæsj som er brukbart de! Husker jeg kjøpte et lite lass med sånne "håndtak" som microplex solgte for 150 (+150 i frakt).

 

Gjett prisen? 29,- pr sett. Nydelig å ha på tunge kabinetter og faktisk ganske stilig mod på shuttle kabinetter.

 

DrErling

bilde? skjønner ikke helt

Lenke til kommentar
Så, jeg tok meg en tur på IKEA og der kom jeg over en ramme til et bilde, i blå , kanskje halvmatt plexi.

"Denne passer jo ypperlig!" Og prisen? 35 spenn! :D

IKEA har mye stæsj som er brukbart de! Husker jeg kjøpte et lite lass med sånne "håndtak" som microplex solgte for 150 (+150 i frakt).

 

Gjett prisen? 29,- pr sett. Nydelig å ha på tunge kabinetter og faktisk ganske stilig mod på shuttle kabinetter.

 

DrErling

bilde? skjønner ikke helt

 

Chieftec med håndtak

Lepont med håndtak (stort bilde)

 

Der ser du hvilke jeg mener. Har det også på shuttle maskinen på jobb, men da mere for syns skyld.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Liten oppdatering 5 1/4

 

På søndag fikk jeg pisket meg til å bli ferdig med 5 1/4 bay coveret som jeg har postet tidligere i worklogen.

Utpå dagen bar det ned i kjelleren og frem med dremelen.

Jeg snakket om å legge to lag med plexi noe jeg nå har gjort.

På baksiden av giga-z la jeg to vannrette striper.

Det er nesten utrolig at lyset ikke blander seg, men så lenge man sørger for at den ene lyssdioden ikke lyser inn i det andre laget plexi og omvendt er alt i orden.

P1000509(1).JPG

De to vannrette grønne stripene kommer ikke bra frem på bildet i det hele tatt, synes mye bedre i live.

 

Til slutt et bilde av fronten som nå er nesten helt ferdig.

P1000505(1).JPG

Det er chrome mot svart over alt som jeg synes gir et gjennomført og effektfullt inntrykk. :yes:

 

Når det kommer til vinduet i døra må jeg se å kjappe meg, alt må være ferdig til TG.

Ser det bra ut?

Lenke til kommentar

Takker så mye :yes:

Godt å høre at folk liker det.

 

the coolkid: Å lage flere fronter er en god idè, men det var en sinnsyk jobb med å lage denne ene fronten. Det blir isåfall flere når jeg generelt sett er ferdig. Dessuten er de ikke akkurat billige heller, med 4 LEd`s på hver og X-antall "kvadratmeter" plexi fordi jeg freser dårlig og må begynne på nytt :p

 

Som sagt , når det kommer til døra lider jeg under valgets kval når det kommmer til designet. Jeg skal bare få virkelig bestemt meg, så skal jeg kommer med en oppdatering, forhåpentligvis på søndag kveld.

Lenke til kommentar

*hører bare at flere fornter er en god idè*

takker for rosen.. har følt meg full av gode idè'er i det siste...

 

ang døra, så kan du jo kanskje bruke en drage..

vet at mange har det, men så er det jo en grunn til det også..

og hvis du vil ha drage, men en som ingen andre har, så kan du enten tegne selv, eller lage konkuranse slik som Adun har gjort med sin BeQuiet...

Lenke til kommentar

Bra at folk kommer med gode idèer!

 

Når det kommer til drage på døra er dette dessverre uaktuelt og det av 2 grunner:

1. Jeg har sett mange drager på forumet.. kjempebra laget det er ikke det, men jeg vil skille meg litt ekstra ut med døra.

2. Drager er fra "riddertiden" noe som dessverre kræsjer litt med resten av den moderne stål og svart modden. ;)

 

Nei, bunn vinduet blir nok rimelig vanlig og vil måle ca BxH 50*35.

Kanskje med litt kunst i hjørnene av et eller annet slag, og en vifte.

Det er hva jeg skal ha over hovedvinduet som er spørsmålet.

Kanskje en Giga-z med en vri, jeg tror har en viss idè, det er mulighet for flere lag med både plexi og bokstaver! :yes:

Hvor lett er det å skjære krappe svinger med dremel og kappeskive?

Jeg tar takknemmelig imot flere tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...