Messias^ Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 kommer no update snart elle? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Vel, når det kommer til update må nok dette vente til jeg har fått tak i plexi (som er bestilt). Dette kommer en eller annen gang denne uken. Motorlyd hadde ikke vert så dumt, det er originalt men mye arbeid.. får vurdere det. Noe jeg kan begynne på er døra. Jeg skal bare sjekke om jeg har nok plexi i garagen. Jeg må også få printet ut motivet jeg skal skjære ut døra i. Det skal ikke blir bare-bare å kutte ut nicket med stikksag i siden der nei.. kan bli morsomt. Pc`n har forøvrig vert på sitt første LAN denne helgen med stor suksess, ingen lekkasjer eller booting på måfå. Endret 19. januar 2004 av Koffe Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Ikke for å mase, men det er snart 2 døgn siden du lovte en update Det er spennende å se hvordan det utvikler seg Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) ok, gleder meg til og se neste oppdatering.. ---------------------------------------------------- Hva skal du gjør med plexi glasset? bare vanlig vindu eller noe virkelig nice? litt kjedelig med vanlig vindu når du har ordnet noe så nice til nå Endret 21. januar 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Takker, er hyggelig å høre at det faller i smak. Beklager at jeg ikke ha oppdatert i det siste Jeg var innom glassmesteren i dag og det jeg hadde bestilt var ikke inne hos leverrandøren så det ligger i HOLLAND! av alle steder.. Så det drøyer nok enda litt til før jeg får det, forhåpentligvis tidlig i neste uke. Vinduet ja, det kan dere banne på at ikke blir noe standard saker! Jeg skal få skåret ut på en måte 2 vinduer. Et nogen lunde vanlig med vifte i og et der nicket mitt er skåret ut i døra, plexi bak og en eller annen lyssetting Tar gledelig imot forslag på denne delen... skal hvertfall feste plexien med de samme skruene jeg har brukt over alt ellers(M4 umbraco). Ellers er det så vanvittig kaldt nå at det er vanskelig å finne motivasjon for å få begynt på dette vinduet som krever en del jobbing ute. Jeg skal se om jeg får gjort ferdig tastaturet i dag. Endret 22. januar 2004 av Koffe Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei. Har en 550w q-tec selv. Viftene suger! Tenkte jeg skulle bytte dem ut med papstvifter, men fant ut at viftene i strømforsyningen har 2-pins kontakt, mens papstviftene har 3-pins. Noen forslag til hvordan forbigå dette problemet? Har en Q-tec selv med støyende vifter og hadde en sharkoon 80mm vifte m/3 pins kontakt. Passet fint den.. er nesten identisk kontakt på psu, men uten pin 3 til turtall sensor. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Oppdatering "5 1/4" Jeg beklager at det har vert lite stoff fra min side i det siste, men det skla jeg rette opp i nå. Jeg venter som sagt enda på mitt plexiglass som forhåpentligvis kommer til uka. I mellomtiden så jeg på kabinettet og så at fronten var litt for standard. Modda sunbeam og aerogate, ny på - knapp og nøkkelbryter er ikke nok tenkte jeg. Derfor bestemte jeg meg for å modde et cover til en 5 1/4 bay. Ideen er vel ikke ny, men jeg kom i gang etter å ha lest DrSpawn`s worklog her på forumet . Jeg har også hentet inspirasjon fra Metku.net. I denne artikkelen har de laget 2 lag med plexi, noe jeg også har tenkt til å gjøre. I artikkelen er det brukt maskin for å gravere, men for de(meg) som ikke har høyteknologisk graveringsutstyr i kjelleren må vi jeg til mer simple metoder. På side 2 i min worklog kan dere se tastaturmodden min. Jeg har tenkt til å modde cd-rom bay`en i samme stilen, men med plexi som utgangspunkt. Jeg brukte en 2-3mm tykk plexiplate fra clas ohlson. Første punkt var å printe ut logoen jeg skulle skjære ut i plexien, legge den på baksiden av plata og tegne på forsiden. Jeg printet den ut speilvendt slik at jeg graverte på baksiden av plexiplata. Her har jeg tegnet motivet over på plata. Å gravere inn i plata med en dremel (riktignok falsk) er IKKE lett når man ikke har gjort det før. Jeg prøvde 2 forskjellige graveringsverktøy, flere hastigheter, forskjellig trykk mot plata o.s.v. Det tok intet mindre enn 5-6 forsøk og mye banning før jeg endelig fikk et resultat som jeg var fornøyd med. aaahhhh... Selve dremelen (ja den er falsk) er montert i et stativ, og jeg beveger plata rundt. Det er definitivt ikke lett å se akkurat hvor man skal bevege plata når glovarme plastbiter flagrer veggimellom. Her har jeg skjært ut Lian-Li forontdeksjelet og limt fast plexien på baksiden. Siden dette også er aluminium er jobben gjort fort unna. Ser ikke så værst ut? Helt til slutt et bilde av en liten test for å se hvordan det ser ut med en ultrabright LED på siden av glasset. Det ser sykt bra ut bare med en Led og det ser enda bedre ut med to. Som sagt skal jeg komme med et lag til med plexi bak denne som skal være belyst med grønt tror jeg. Når plexien kommer blir det en ny oppdatering. Ser det bra ut? Lenke til kommentar
LazerHawk Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 fy f*** koffe!"!!! det er jo helt perverst!!!! du overgår deg selv hver gang!! stå på!!! gleder meg til å se den i real life!!! :D Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 SINNSYKT!!!!!!! beste jeg har sett!!! bedre enn mitt..... 10hi..... Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hmm, når det gjelder risiko for eventuell lekasje osv ned på grafikk-kort etc. Hva med å ta en slik plate som du finner på nye kabinett som dekker de åpningene hvor PCI/AGP kort skal sitte. Og så modder du på ei aluplate med 0,5 cm høye kanter eller noe. Dette skrues da fast under CPU/vannkjølinga. Dett vil da kunne fange opp en god del vanndråper før den skåla blir for full Bare en ide liksom. Ser sikkert überteit ut. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Flott mod! Du burde kanskje gå over kanten på frontdekselet med ein svart tusj/liten pensel? Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Helt konge, koffe! Tipper du har blitt pro med dremelen nå hehe Men kan vi få flere bilder av hele fronten så vi får se den i sin helhet??? Det er kvalitet hver gang du oppdaterer det skal du ha, gleder meg til neste oppdatering Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Flott mod! Du burde kanskje gå over kanten på frontdekselet med ein svart tusj/liten pensel? Godt tips! Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Blir så sinnsykt bra det her! Tenkte å kjøpe det kabinettet selv og modde på det, men nå tror jeg ikke lenger mine planer kan kalles modding, heller pynt. Stå på Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Takk så mye for tilbakemeldinger . jovaa: det er ikke en dum idè. Kanskje jeg kan lage noe som ligger oppå kortet med noen stand-offs av gummi eller noe? Nå viser det seg at etter et par uker nå har det ikke lekket en eneste dråpe, så jeg tror ikke det er nødveding.. får leve med risikoen. Satrucci_: Ja, det kan jeg være enig i, skal se om jeg ikke får tatt en liten runde med tusj rundt hullet. takk for tipset. LeChef: Saken er at jeg ikke har festet dette dekselet i pc`n enda. Jeg lover at det skal komme noen gode overwiev bilder etter hvert. Lenke til kommentar
Køddemannen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 drit fint Skal du gjøre no meir spess med fronten? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 vi får håpe på det... pen mod... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå