TrulsHE Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 2 titan 120mm vifter på 5V. Hvordan er støynivået på de da? Lenke til kommentar
Snap-A Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Sorry ass, men detta imponerer ikke, hullet i toppen så ut som ei bestemor hadde skjært det ut. Å det er dårlig ut md bare ei led vifte i den, Dessuten kunne du heller lakka psuen hel svart med matt lakk å det ville sett mye bedre ut. Så kunne du festa fan grillen uten de stygge skruene å satt grillen inn andre veien. Det jeg kom på i farta. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 takker igjen jeg, clinton: rotete? jeg har nesten aldri sett et så ryddig kabinett som dette. Grunnen til at det ser rotete ut er det papiret jeg har lagt inn der for å fange opp eventuelle vanndråper. Det skal også nevnes at jeg skal sette på noen flere strips og gjemme litt mer. jonas22282460: Papir statisk? hmm jeg har aldri hørt om det og det har gått bra til nå så.. men når du nevte det så skiftet jeg det ut. flybikesbmx: støynivået må sies å være meget bra på 5v. De bråker en del mer når luften først skal gjennom grillen og så presses gjennom radiatoren, men er for min del ikke til irritasjon. Jeg kan også skru de av helt i peroder(jeg skal teste lengere tidsrom etter hvert) Snap-A: Jeg liker også å se kritiske inlegg, men hvis du har lest hele posten(som du kanskje har) så ville du sett at jeg skrev en del om akkurat dette. Jeg quoter meg selv Målet med denne første modden er ikke at denne psu`en skal se fin ut ( man kommer til å se så lite av den uansett) men å få ned støynivået. Men jeg er enig, første gang jeg har brukt metallsaks til å kutte hull, ble ikke videre bra, var liten støtte for stikksag, men som sagt den skal ikke synes..Hvis du ser på bildene av kabinettet håper jeg at det viser at jeg ikke er blottet for skjæreferdigheter.. Det er mulig at under testing her for noen dager siden tok jeg sikringen uansett så jeg får se hva som skjer med den. Jeg har også funnet et passende relè til pumpa så jeg får vel begynt på den snart. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jonas22282460: Papir statisk? hmm jeg har aldri hørt om det og det har gått bra til nå så.. men når du nevte det så skiftet jeg det ut. Tro om igjen! Se her Stilig prosjekt. her var det mye å bli inspirert av. Men jeg har en liten kommentar. Jeg ser du er veldig "flink" til å legge papir under kretsene når du har plukket dem fra hverandre. Så sant du ikke har funnet noe nytt fantastisk antistatisk papir anbefaler jeg absolutt ikke å gjøre. Papir er blandt dine værste fiender når det gjeler ESD-sikring. Det er mye bedre å legge kretsen rett på treplata (pulten). Aller best ville selvsagt å hatt en ESD-matte under. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 HVor har du fått tak i stereojack plugger han og hun? Sånt er " kjekt å ha" Ole Christian Clas Ohlson har stereojack plugg og kontakt. Kontakt 39,- og stereojacken klipper du bare av en ledning til 29,-. Biltema har kanskje også noe du kan bruke. DrErling Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Liten oppdatering Takker igjen. Vel det er vel på tide med en liten oppdatering. jeg har ikke gjort så mye siden sist, bare slengt inn noe hardware og det er ikke mye å se på. et par ting som kan være vert et øyekast er dette: Øverst ser dere min modda Sunbeam Rheobus. Ekstra Led`s er satt inn på utgangen med en motstand slik at jeg kan se hvor fort viftene går. Knappene har jeg byttet ut med chrome versjonen og disse reflekterer lyset godt. Under er det en coolermaster aerogate 2, som har blitt farget svart, men bortsett fra baksiden er alle cromedetaljene bevart. Det ser ut som bare 2 av knappene er blanke, men alle er det, dårlig lys... Kameratet får på INGEN måte med seg hvor pro arerogatemodden virkelig er. Når det kommer til en større oppdatering kan dette ta et par dager. Jeg fikk montert vannkjølingen og skulle gi den de obligatorsike timene med testing.. til min sorg lakk det noe helt Jæv***. Jeg brukte hele 5 L- koblinger for å få det til å se så rydding ut som mulig, men da ble det totalt 20 slangeklemmer og mange steder det kunne oppstå lekkasje. Jeg er nødt til å få tak i noe skikkelig bøyelig slange (silikon?).. de har noe på microplex men jeg har ikke så lyst til å vente i 3 dager på å få dette i stand. Hvis noen vet om noen som selger slik myk slange i oslo eller omegn takker jeg mye for noen tips. lakka en aerogate 2 svart??? vurderer å gjøre det min oxo... noen tips koffe? Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 skal modde mitt kabinett oxo har samme men har ikke fått starta enda bra jobba er fin den kassa der og Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 HVor har du fått tak i stereojack plugger han og hun? Sånt er " kjekt å ha" Ole Christian Clas Ohlson har stereojack plugg og kontakt. Kontakt 39,- og stereojacken klipper du bare av en ledning til 29,-. Biltema har kanskje også noe du kan bruke. DrErling Digg! takker Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jonas: takk for tipset, jeg hadde ikke anelse om at papir var farlig . Jeg har akkurat installert relè, det er litt sent så oppdatering og bilder kommer på kvelden i morgen. Stikkord som nøkkelbryter, idiotsikkert og kjølingen starter før selve pc`n er verdt å merke seg. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Neat. Enkelt og greit pent. Kan du si litt mer om lakkingen av Aerogaten? Ligger det en plexiplate foran du kan skru av og lakke "bakfra" eller no sånt? Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Noe av det peneste som jeg har sett. Keep up the good work. Lykke til håper alle de gode makter står deg bi. hehe Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Oppdatering relè Vel, enhver vannkjøling bør ha en eller annen form for kontroll til pumpa. Jeg har valgt å lage et eget relè kit. Jeg må få legge til at dette ikke er å anbefale for nybegynnere, eller uten at skikkelig elektrokyndige folk gjør/overvåker arbeidet, sterk-strøm kan være livsfarlig. Her er en skisse over hvordan jeg skal koble opp mitt relè. Jeg hadde en tidligre post om dette under elekronikk, men denne ideen gikk jeg bort ifra siden det ble for mye rot, og jeg kom opp med et kompromiss. Forklaring av skjema: Nederst kommer 230V inn til relèet. Hvis det ikke er trukket til vil ikke strøm passere til verken PSU eller pumpe. For å starte pc`n gis det strøm til spolen ved at en nøkkelbryter lukkes og relèet trekkes til¨(ved hjelp av batteri). Da kan man starte pc`n normalt og relèt trekkes til av 12V fra psu og da kan nøkkelbryteren settes til åpen posisjon. Diodene er til for å hindre at strøm faller tilbake. __Dette betyr at: pc`n ikke kan startes uten nøkkel, pumpa kan ikke stoppe(ved mindre det er feil i pumpa), kjølingen starter før resten av pc`n og aller best, ALT skrur seg av når jeg slår av pc`n fra windows.__ Jeg velger allikevel for sikkerhets skyld å trekke ut kontakten, siden jeg ikke har noen hoved bryter foran alt sammen.(dette er nok ikke 100% nødvendig, men vert å være på den sikre siden.) Her har jeg satt sammen og koblet til relèet: Jeg har brukt en boks som originalt er ment for kontroll av lys om natten(sånn som slår seg på når det blir mørkt nok) Dette fordi denne har alt det jeg trenger, har et kraftig plasthus, er godkjent av alt mellom himmel og jord og trengte minimalt av modifikasjoner. Jeg loddet av de delene jeg ikke trengte, og satt inn relè og diode på kretskortet. Jordingen koblet jeg sammen utenfor. Bildet ble mørkt, men dere kan se nøkkelbryteren i 5 1/4 brønnen. Dette er også et ok bilde av på-knappen. EDIT: nytt bilde. Bak på kabinettet har jeg prøvd å gjøre det så ryddig som mulig. Her kommer strømmen inn til relèet og ut igjen til PSU. Idiotsikkert + ingenting som nøkkel for å starte opp kassa Når det kommer til resten av modden skal jeg se om jeg får bestilt plexi i morgen, og da få gjort ferdig toppen. Døra skal jeg også få begynt på snart. Ser det bra ut? Endret 15. januar 2004 av Koffe Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Respect! Et lite triks jeg bruker for å få det ryddig i kabinett er å ikke bruke rund ide kabel, heller bruke flatkabel og eventuelt "strimle" den opp, fordi den er stivere og kan skjules ved å bøye den. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Kult med nøkkel bryter, men er det ikke bare å dra av ledningene på bateriet og sette de sammen? er vel ikke helt idiotsikkert da. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Takk takk, Vel, det er ikke bare bare å koble batteriet sammen, det ligger inni en plastboks og alle kabler er isolert, men umulig er det ikke. Jeg har nå fått tak i 2 stk revoltec dark blue, som jeg synes er de beste lysende viftene. Jeg har også bestilt 1 bit på ca 30*15 med skikkelig mørk blå plexi, så vidt det går ann i se i gjennom. Med litt lys på baksiden kan det blir bra. Får det vel i neste uke tenker jeg. Jeg byttet også til et bedre bilde i den forrige oppdateringen, så nøkkelbryteren synes bedre. Endret 15. januar 2004 av Koffe Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Veldig bra! messunt på det releet. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Det er übert gjort av deg koffe. Rele-gadgeten var original, det skal du ha... (hjelp å bygge 1 til meg og når jeg får vasserkjyl? ) Så fint det er Lan i helgen, gleder meg til en "grande tour" Stå på! Endret 16. januar 2004 av LeChef Lenke til kommentar
LordHaart Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Genial modd Koffe!! må si jeg digger nøkkelbryteren din (Kanskje du kunne ha et lite lydbånd som spilte av en bilstart sammen med en vibrator for å simulere en ekte motorstart ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå