heisann999 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Hei! Fant ikke noe annet egnet sted å poste dette spørsmålet, så jeg tok sjansen på å gjøre det her! Da jeg var ung var vi ofte i fornøyelsesparker, og hver gang vi kjørte dit gledet jeg meg mest til å gå inn på 180-graders kino, hvor vi måtte stå midt på gulvet med en stor avrundet skjerm foran oss som viste bl.a. biler som kom susende mot oss i stor fart. Av og til ble vi så overrasket at vi holdt på å miste balansen og falle på gulvet. Jeg husket at jeg gledet meg like mye til denne attraksjonen som til berg- og dalbanene! Hvorfor finnes ikke slike lenger? Det har jeg ofte tenkt på. Jeg savner det! Noen som vet?? 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Disse forsvant stort sett rundt årtusenskiftet og du nevner jo selv hvorfor, faren for at folk falt og skadet seg. Da risikerer de ansvarlige å bli saksøkt for milllioner. Noe som fortsatt finnes: 1) planetarier hvor de også kan vise filmer. Det er stort sette for astroonomisk hendelser. Man sitter her i stoler som bikker langt bakover. 2) Omnimax kinoer. En variant av IMAX som ikke er så veldig utbredt og hvor man sitter. Domen er helst forran en og ikke rett over. 3) Enkelt lite dome-telt som settes opp på små messer/markeder helst langt utpå bygda hvor de ikke er vant til at folk blir saksøkt eller ikke har fulgt helt med på at dette er fullstendig utdatert. I tillegg har VR-briller sørget ytterlig for at denne typen installasjoner er utdaterte. 2 Lenke til kommentar
heisann999 Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Høres ut som et fornuftig svar! Jeg er klar over de alternativene du nevner. Men, litt av moroa med 180-graders-kinoene var jo følelsen av at du kunne miste balansen! Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 opplevde moroa for mange år siden - falt bakover og traff et par som stod bak meg - dominoeffekten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå