Cthulhu Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Snart kommer de aller siste driverne med Nvidia 3D Vision-støtte.Nvidia gir opp 3D-satsingen Lenke til kommentar
per parker Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Gjør meg ingenting om 3d fasen forsvinner. Personlig kan jeg ikke fordra film eller spill i "3d". (Når man er avhenging av briller med styrke, er det ekstra ubehagelig med andre briller over).3d er ikke skikkelig 3d, før vi har hologram teknologi ala Star Trek. Endret 11. mars 2019 av per parker 4 Lenke til kommentar
Oppvaskbørste Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Som jeg sa når dette var nytt. Nei takk 3 Lenke til kommentar
Severin Suveren Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Takk og lov, for en waste of time de 3D greiene har vært. 2 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Har kost meg utrolig mye med 3DVision frem til VR kom! Knallmoro! 5 Lenke til kommentar
Saint Anger Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Jagged Alliance - Back in Action var veldig kult i 3d. Så så bra ut at du nesten kunne ta på folk og terreng/bygninger i spillet. 1 Lenke til kommentar
Romain Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Gjør meg ingenting om 3d fasen forsvinner. Personlig kan jeg ikke fordra film eller spill i "3d". (Når man er avhenging av briller med styrke, er det ekstra ubehagelig med andre briller over). 3d er ikke skikkelig 3d, før vi har hologram teknologi ala Star Trek. Synes virkelig ikke 3D-film er sammenlignbart med 3D-spill. Det er et helt annet nivå på 3D i spill Er dog enig i at det ikke er så behagelig. Har prøvd det på en del spill selv og synes det har fungert best i bilspill med ratt og pedaler. Dirt-spillene føles mye mer realistisk med 3D-vision på. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Dette fortjener Nvidia siden de gjorde andre enheter inkompatible med driverne sine. 1 Lenke til kommentar
ComaJim Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Dumt de ikke har videreutviklet 3D til nye og bedre høyder. I stedet velger de å legge ned støtten. 3D er klart bedre enn 2D film/spill, men det fremdeles litt knotet å få til for hvermansen. Satser på de har/får noe på lur likevel fremover Lenke til kommentar
ComaJim Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Takk og lov, for en waste of time de 3D greiene har vært. Jeg har storkost med med de få 3D stundene jeg har hatt av spill og film. Ikke noe waste i det hele tatt 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 "Det er omtrent ett tiår siden 3D på film virkelig begynte å bli populært" Beklager, men 3D-film var aldri populært, og var aldri på vei til å bli det. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 To færre bokser å unchecke ved driverinstallasjon altså. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 "Det er omtrent ett tiår siden 3D på film virkelig begynte å bli populært" Beklager, men 3D-film var aldri populært, og var aldri på vei til å bli det. Word! 3D var intet mindre enn marketingavdelingen sitt forsøk på å få solgt TVer uten at det var noen egentlige oppgraderinger. Det folk ville ha var 4k, og "alle" hadde FullHD. Det ble jo og gjennomskuet til de grader av forbrukerne. 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Eh...da er det jo merkelig at filmselskapene fremdeles lager og selger filmer i 3D, hvis ingen vil ha det. Selvsgt er det forskjell på kvaliteten på 3D-utgavne. Prøv å se for eksempel Ant-Man i 2D og 3D. Forskjellen er enorm, det tilfører filmen voldsomt mye. Eller Pacific Rim (originalen). Det eneste som har irritert meg, er at 3D-versjonene ofte er uten Atmos, mens 2D-utgavene har Atmos. Men da vet jeg at jeg må holde meg til denne generasjonen med skjermkort i de neste 40 årene for å få utbytte av 3D-filmer ffra HTPC-en til JVC-prosjektøren... 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) 3D er rått, selv fikk jeg først sansen for det, bare for noen uker siden, typisk når det er på vei ut. I usa har de sluttet å utgi filmer i 3D. Men jeg har et slikt Nvidia 3D Vision 2 sett og et GTX 780 liggende, kan man bruke dette til projektor? Krever det ikke 120Hz og greier? Spiller vanligvis 3D discer fra PS4 pro og Xbox X, har så jeg klarer meg, men vært moro å teste. Er det noen forskjell i 3D ytelse mellom dette Nvidia opplegget og for eksempel slikt aktivt brille system som Samsung har? Edit: Fant ut hvordan det funker Har sett 3D på små skjermer tidligere (tv fra 65-75") men det ga ikke noe, så testet jeg Gravity i 3D på 106" og ble bare sittende å glise gjennom hele filmen, helt sykt!! Endret 14. mars 2019 av Mr_Spock 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) For ordens skyld, hvis andre lurer, bruker man bare skjermkortet fra nVidia, og så bruker man brillene fra prosjektøren/tv-en. Min JVC kjører 3D-filmer i 1080p/24, og det funker helt ypperlig. Men jeg tror ikke det går så bra å spille med 24 fps... Endret 15. mars 2019 av Mastiff 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 er jeg eneste som syns dette er leit? Hva med 3d brillene? Kastes? Syns nvidia burde skrykes fra handlelisten fremover nå, gå heller for amd siden de har vel ikke planer å fjerne 3d? 1 Lenke til kommentar
ComaJim Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 er jeg eneste som syns dette er leit? Hva med 3d brillene? Kastes? Syns nvidia burde skrykes fra handlelisten fremover nå, gå heller for amd siden de har vel ikke planer å fjerne 3d? Enig, dette er ikke gøy. Jeg har et "gammelt" 3D TV jeg drøyer lengst mulig å bytte ut pga null 3D-støtte på nye TVer Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Eh...da er det jo merkelig at filmselskapene fremdeles lager og selger filmer i 3D, hvis ingen vil ha det. Det er ikke så rart. De har investert mye i det, og liker ikke tanken på å legge det fra seg: http://time.com/5347133/sunk-cost-fallacy-decisions/ De prøver derfor enda mer. Men 3D vil aldri bli noe stort. Selv Nvidia gir nå opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå