benthelight Skrevet 11. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2019 Noen med erfaring hvordan man gjennomfører et personlig lån til eget AS? Kan jeg låne penger med 0 % rente og fleksibel tilbakebetaling? Er de noen punkter utover dette som må til? - Opprette låneavtale med meg slev - Bokføre som lån - Oppgi i skattemeldingen Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 11. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg spurte om noe av det samme for ett år siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1805078 Du bør ha et styrevedtak på lånet, ellers ser jeg ingen problemer. Vet ikke om det er lurest om du avtaler rente lik skjermingsrenten eller 0%. Lenke til kommentar
benthelight Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Jeg spurte om noe av det samme for ett år siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1805078 Du bør ha et styrevedtak på lånet, ellers ser jeg ingen problemer. Vet ikke om det er lurest om du avtaler rente lik skjermingsrenten eller 0%. Takk! Mye god info den tråden. Ble du selv klok på om man burde sette renten til 0% eller skjermingsrenten? Endret 11. mars 2019 av benthelight Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 12. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2019 Nei, det vet jeg ikke. Jeg ble anbefalt å bruke skjermingsrenten, så da gjorde jeg det. Om det er noe problemer med å bruke 0%, utover at man taper bittelitt penger, vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Engangskode Skrevet 18. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2019 Du kan i dag bare ta pengene rett tilbake uten bokføring om det er noe som er ønskelig når AS er registrert. Selv om jeg ikke ville startet et AS uten kapital Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2019 Du kan i dag bare ta pengene rett tilbake uten bokføring om det er noe som er ønskelig når AS er registrert.Hæ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå