Espen Hugaas Andersen Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Umotiverte selgere secured.De ansatte i Tesla butikkene har aldri vært ment å skulle være "selgere", som sådan. De skal bare svare på spørsmål, organisere prøvekjøringer, o.l. Jeg var faktisk ikke klar over at Tesla hadde innført provisjon før den siste uken. Tullete at de har hatt det tidligere, og supert at det nå blir slutt på det. 2 Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Må være slitsomt å være tesla fanboy om dagen, var jo ikke måte på hvor fremtidsrettet og innovativt det var å stenge disse butikkene. Hva skal de mene nå? 9 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 De ansatte i Tesla butikkene har aldri vært ment å skulle være "selgere", som sådan. De skal bare svare på spørsmål, organisere prøvekjøringer, o.l. Jeg var faktisk ikke klar over at Tesla hadde innført provisjon før den siste uken. Tullete at de har hatt det tidligere, og supert at det nå blir slutt på det. Ja, alle vet at de beste selgerne er de som ikke belønnes for godt arbeid og som ikke vet om butikken de jobber i eksisterer om en uke. 5 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Ja, alle vet at de beste selgerne er de som ikke belønnes for godt arbeid og som ikke vet om butikken de jobber i eksisterer om en uke.Som sagt, det har aldri vært snakk om at de skal være "selgere". F.eks: https://electrek.co/2018/07/27/tesla-store-auto-dealership-ranking/ Nyheten her er egentlig at Tesla gradvis mistet fokus på det originale målet, og da er det bra at de nå får fornyet fokus på dette. Og så klart vil de beste ansatte belønnes med mer ansvar og lønn, som i alle andre butikker uten provisjon. Og de ansatte som yter dårlig vil nok få sparken. Endret 11. mars 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Mkrogh Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Må være slitsomt å være tesla fanboy om dagen, var jo ikke måte på hvor fremtidsrettet og innovativt det var å stenge disse butikkene. Hva skal de mene nå? Må være slitsomt å være tesla motstander også når man bare må komme med sutrende oppgulp hver gang Tesla gjør noe. Mye enklere å være f.eks Subaru motstander for da slipper man nye vonde følelser annenhver dag, og sparer mye tid på div. forum for å få utløp for dette.... 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Kan virke som bedriften styres primært av dagens magefølelse. Utrolig uprofessionelt. Det er en underdrivelse. Først fant Musk ut på 5 minutter at han skulle legge ned alle butikker for å spare penger. Så ble han fortalt det enhver oppegående person er klar over: Nemlig at en nedleggelse vil føre til et massivt fall i salget. Og at man har forpliktelser. Man kan ikke bare avslutte langsiktige leasingavtaler på dagen uten å betale enorme beløp(1,5 milliarder dollar er det jeg har lest). For enhver objektiv tilskuer så er det ikke mulig å lande på en annen tolkning enn at Tesla er i en desperat situasjon Selskapet mangler kompetent ledelse. Endret 11. mars 2019 av uname -l 7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Og noen bør kanskje ta ifra Twitter kontoen til Musk. https://itavisen.no/2019/03/09/twitter-dramaet-fortsetter-tesla-investorer-saksoker-musk/ Nei, bare tull. Storm i et vannglass. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Umotiverte selgere secured. Musk har vel sagt at han ikke ønsker vanlige selgere. Han vil ikke ha pågående selgere som prøver å selge inn til folk. Han vil ha en annen opplevelse. Husker ikke hvor jeg leste det. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Tesla setter prisene NED og stenger butikker - folk klager. Tesla setter prisene OPP, men fremdeles billigere enn utgangspunktet og holder butikkene - folk klager Folk klager på noe de ikke en gang ønsker å kjøpe? Forstå det den som kan -.- Mange(de fleste?) som klager bryr seg nok lite hva Tesla gjør ja, for det er feil uansett. Man kan alltid finne på noe å klage på, uavhengig av hva de gjør.. Som du sier, de satte ned prisen en del, dette var feil. Så setter de ikke ned prisen fullt så mye, så er det feil. Hadde de ikke satt ned prisen men tatt overskuddet hadde det vært feil(reduserte utgifter bør jo gi lavere pris), hadde de satt opp prisen ville det vært feil det også Man kan jo spørre seg hva som er riktig av de å gjøre.. Endret 11. mars 2019 av aklla 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Mange(de fleste?) som klager bryr seg nok lite hva Tesla gjør ja, for det er feil uansett. Man kan alltid finne på noe å klage på, uavhengig av hva de gjør.. Som du sier, de satte ned prisen en del, dette var feil. Så setter de ikke ned prisen fullt så mye, så er det feil. Hadde de ikke satt ned prisen men tatt overskuddet hadde det vært feil(reduserte utgifter bør jo gi lavere pris), hadde de satt opp prisen ville det vært feil det også Man kan jo spørre seg hva som er riktig av de å gjøre.. Feilen lå vell i at Tesla FØRST burde tatt vurderinga av hvilke butikker de skal beholde og så sette ned prisen istedet for å planlegge å legge ned masse butikker uten å ha evalusert det skikkelig. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Poenget er at hva nå enn Tesla gjør - så er det feil. Jeg kan komme med et eksempel: * Tesla har ikke enda sluppet Model 3 SR: «Musk ljuger», «Tesla kommer aldri til å produsere den, det var kun for å lokke kunder», «de tjener bare penger på LR», «konkurs innen 2020» * Tesla slipper SR: «Hah, nå er de desperate!», «Ordreinngangen er så lav at de må slippe SR allerede nå - LOLz!!1», «konkurs innen 2020» Ikke så lett å tyde hva folk egentlig vil ha her inne. For slike kommentarer kommer fra akkurat den samme gjengen hver bidige gang 6 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Poenget er at hva nå enn Tesla gjør - så er det feil. Jeg kan komme med et eksempel: * Tesla har ikke enda sluppet Model 3 SR: «Musk ljuger», «Tesla kommer aldri til å produsere den, det var kun for å lokke kunder», «de tjener bare penger på LR», «konkurs innen 2020» * Tesla slipper SR: «Hah, nå er de desperate!», «Ordreinngangen er så lav at de må slippe SR allerede nå - LOLz!!1», «konkurs innen 2020» Ikke så lett å tyde hva folk egentlig vil ha her inne. For slike kommentarer kommer fra akkurat den samme gjengen hver bidige gang Det har du rett i, men tror de aller fleste Teslaeiere og de mest ihuga Tesla-fansene mener Tesla bør få kritikk i denne saken hvor man kunne unngått hele greia med å gjøre litt bedre research, legge ned noen butikker og senke prisene med 3%. 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Må være slitsomt å være tesla fanboy om dagen, var jo ikke måte på hvor fremtidsrettet og innovativt det var å stenge disse butikkene. Hva skal de mene nå? Byr på mye komikk, i hvert fall 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det er en underdrivelse. Først fant Musk ut på 5 minutter at han skulle legge ned alle butikker for å spare penger. Så ble han fortalt det enhver oppegående person er klar over: Nemlig at en nedleggelse vil føre til et massivt fall i salget. Og at man har forpliktelser. Man kan ikke bare avslutte langsiktige leasingavtaler på dagen uten å betale enorme beløp(1,5 milliarder dollar er det jeg har lest). For enhver objektiv tilskuer så er det ikke mulig å lande på en annen tolkning enn at Tesla er i en desperat situasjon Selskapet mangler kompetent ledelse. Ja, det er så uprofessionelt at man skulle tro det var snakk om en liten garasjebedrift. Men årsaken ligger vel i total inkompetent ledelse. Desperat situasjon bør ikke være årsak til å legge frem ideer som overhodet ikke er gjennomtenkt, tvert imot. 5 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Feilen lå vell i at Tesla FØRST burde tatt vurderinga av hvilke butikker de skal beholde og så sette ned prisen istedet for å planlegge å legge ned masse butikker uten å ha evalusert det skikkelig. Det kan jeg være enige i ja. Det er jo ikke helt ukjent at de er litt for tidlig ute med informasjon. Men kan jo tenkes at de gjør dette for å få PR også.. Men de fikk jo kritikk for å gå ned i pris også, så kritikken hadde fortsatt vært der ettersom de tross alt går ned i pris, og det er jo ikke bra i mange sine øyne.. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Elsker hvor seriøse Tesla virker. Latterlig selskap av og til. Katastrofe design på TM3 med tanke på klimaet her hjemme, en leder som skriver alt mulig tull på Twitter, aksjonærer som vil fjerne sjefen selv, eller tie han. Tesla fanboys ser det jo selvfølgelig ikkje, men bra flertallet ser idioten 5 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Musk har vel sagt at han ikke ønsker vanlige selgere. Han vil ikke ha pågående selgere som prøver å selge inn til folk. Han vil ha en annen opplevelse. Husker ikke hvor jeg leste det. Man skal være dyktig for å tolke det som noe positivt. Folk flest forstår at Musk ikke ønsker å lønne kvalifiserte mennesker som kan salg og har bakgrunn og erfaring for å forsvare en lønn der til. I stede jobber studenter og folk uten erfaring med utlevering av bilene og et hvert teknisk spørsmål om varen blir de svar skyldig. Det er selvfølgelig fint for aksekursen om kostnadene er lave, men for salget er det dessverre mange potensielle kjøpere som har sitt første og siste møte med Tesla gjennom denne opplevelsen. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Elsker hvor seriøse Tesla virker. Latterlig selskap av og til. Katastrofe design på TM3 med tanke på klimaet her hjemme, en leder som skriver alt mulig tull på Twitter, aksjonærer som vil fjerne sjefen selv, eller tie han. Tesla fanboys ser det jo selvfølgelig ikkje, men bra flertallet ser idioten Disclaimer: Jeg har akkurat kjøpt meg TM3. Hvordan er designet katastrofe for klimaet her hjemme? 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Man skal være dyktig for å tolke det som noe positivt. Folk flest forstår at Musk ikke ønsker å lønne kvalifiserte mennesker som kan salg og har bakgrunn og erfaring for å forsvare en lønn der til. I stede jobber studenter og folk uten erfaring med utlevering av bilene og et hvert teknisk spørsmål om varen blir de svar skyldig. Det er selvfølgelig fint for aksekursen om kostnadene er lave, men for salget er det dessverre mange potensielle kjøpere som har sitt første og siste møte med Tesla gjennom denne opplevelsen. Står ikke i all hovedsak all info man trenger på websidene til tesla? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå