overwatch Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg blir ekstremt provosert av spillere som skriver "GGEZ". Spesielt etter lengre matcher der begge lag sliter, men et lag ender opp med å vinne. Hva syns man egentlig om dette? Fortjener det noen form for straff, eller skal man bare la disse folkene fortsette å skape toxic environments med dette utsagnet?*Ja, det er internett. Man burde sikkert tolerere mer på nett. Så forbehold meningen deres om meg for dere selv.*Jeg har blitt kalt et troll for å ta dette opp tidligere, så, værsåsnill, jeg er ikke trollet her. 1 Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Du nuller jo ut selve diskusjonen med de to siste utsagnene dine. Er du kun interessert i å høre fra folk med samme meninger som deg? 9 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det er umulig å kontrollere hva andre gjør på inernett, og det gjør det vanskelig for min del å bry meg så veldig hardt om slikt. Har så smått begynt å se på det som underholdning av typen sirkusklovn. Eneste poeng med slike kommentarer er å fremprovosere en reaksjon, så man reagerer kun om man vil ha ytterligere underholdning vel vitende om at man får det. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Du nuller jo ut selve diskusjonen med de to siste utsagnene dine. Er du kun interessert i å høre fra folk med samme meninger som deg? Det gjør han vel ikke. Han ber om diskusjon på sak, og ikke seg selv. Saken er folk på nett som sier tåpelige ting, at han er et troll kan sikkert være en annen tråd. Betingelsene han setter her, føler at jeg greit kan si han må slutte å sutre, selv om folk som sier ggez er barnslige. Jeg trenger derimot ikke gå inn på en lenger analyse av han som person. Du kan helt fint si at ggez er en kul ting å si og han bør heve seg over det. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Kunne ikke brydd meg mindre, men forstår absolutt at folk skriver "GGEZ" om går såpass inn på folk at de tyr til å klage på et forum. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Betingelsene han setter her, føler at jeg greit kan si han må slutte å sutre, selv om folk som sier ggez er barnslige. Jeg trenger derimot ikke gå inn på en lenger analyse av han som person. Du kan helt fint si at ggez er en kul ting å si og han bør heve seg over det. Trådstarter har stipulert at han/hun vil ha seg frabedt alt som går på at man bare må tolerere det eller heve seg over det, så da virker det noe rart at du forsvarer hans/hennes premisser for debatten for så å gi akkurat det rådet som du, ifølge trådstarter, ikke har lov tiil å gi... 1 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Synes det bare er komisk. Ofte når jeg ser noen skrive dette så kommer det fra en person som har blitt griseeid hele gamet med massiv negativ K/D ratio og som blir totalt carried av teammates til seier. Endret 11. mars 2019 av XtaZ 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg blir ekstremt provosert av spillere som skriver "GGEZ". Spesielt etter lengre matcher der begge lag sliter, men et lag ender opp med å vinne. Hva syns man egentlig om dette? Fortjener det noen form for straff, eller skal man bare la disse folkene fortsette å skape toxic environments med dette utsagnet? *Ja, det er internett. Man burde sikkert tolerere mer på nett. Så forbehold meningen deres om meg for dere selv. *Jeg har blitt kalt et troll for å ta dette opp tidligere, så, værsåsnill, jeg er ikke trollet her. At du blir provosert betyr jo bare at de har oppnådd det de ønsker, nemlig å terge og provosere. Jeg bryr meg fint lite om hva folk skriver i en chat, som regel skrur jeg bare av chatten fordi det kun er tull og tøv som blir skrevet der. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Trådstarter har stipulert at han/hun vil ha seg frabedt alt som går på at man bare må tolerere det eller heve seg over det, så da virker det noe rart at du forsvarer hans/hennes premisser for debatten for så å gi akkurat det rådet som du, ifølge trådstarter, ikke har lov tiil å gi... Beklager, men det kan jeg ikke lese noe sted. Han ber om å unngå at diskusjonen dreier seg om han. Og at noen kaller ham troll. Som må være greit, hvorfor skulle han be om en diskusjon på det... At han kaller det "toxic environment" sier noe om hans premisser, men han sier ikke at diskusjonen ikke skal handle om andre meninger. "Hva syns man egentlig om dette? Fortjener det noen form for straff, eller skal man bare la disse folkene fortsette å skape toxic environments med dette utsagnet?" er de to spørsmålene. Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2019 Takk til dere som har svart.Til etteretning, så har dere lov å ha egne meninger. Pop tar dette helt riktig opp. Bare ikke la meg bli hovedpoenget deres. Jeg har utgitt min mening. og vil høre andres.Siterer igjen: "Hva syns man egentlig om dette? Fortjener det noen form for straff, eller skal man bare la disse folkene fortsette å skape toxic environments med dette utsagnet?" er de to spørsmålene." Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Synes ikke det skal straffes på noen som helst måte. Man må bare ikke la seg bite på kroken og bli irritert. Blir du det så bare skru av. Ta deg litt luft og kom tilbake 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Dei skriv det for å provosere, og denne type reaksjonar er akkurat det dei er ute etter. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Hva i herrens navn betyr GGEZ? Liker best singel player spill, litt warthunder online. Aldri sett utrykket. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Hva i herrens navn betyr GGEZ? Liker best singel player spill, litt warthunder online. Aldri sett utrykket. Good Game Easy Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2019 Hva i herrens navn betyr GGEZ? Liker best singel player spill, litt warthunder online. Aldri sett utrykket. GGEZ --> Good game, easy.. Siterer fra urban dictionary: "A phrase used as a taunt at the end of a match in competitive online gaming. It is a contraction of gg and ez." Det blir ofte brukt for å provosere, spesielt i kompetitive spill. Den rake motsetningen er nok GGWP som står for "good game, well played". Et utsagn jeg støtter mye mer enn GGEZ. Har faktisk heller aldri sett dette i warthunder heller. Takk og lov 1 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 GGEZ --> Good game, easy.. Siterer fra urban dictionary: "A phrase used as a taunt at the end of a match in competitive online gaming. It is a contraction of gg and ez." Det blir ofte brukt for å provosere, spesielt i kompetitive spill. Den rake motsetningen er nok GGWP som står for "good game, well played". Et utsagn jeg støtter mye mer enn GGEZ. Har faktisk heller aldri sett dette i warthunder heller. Takk og lov Sikkert fordi det generelt er litt eldre spillere i warthunder, slike "old farts" som meg selv, som ikke henger helt med i ungdoms sjarongen lenger Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg kjøper ikke argumentet om at det er internett og at man derfor må tåle det. Det burde være moderatorer som fanger opp slikt og straffer folk som mobber. Som Joachim Rønneberg sa: Fred og frihet ikke er en selvfølge, men noe som det tidvis må kjempes for, om nødvendig med våpen. Psykisk vold er det samme som fysisk vold, smått eller stort. Blir som et rapp i bakhodet eller et håndflateslag i ansiktet, fullstendig unødvendig og burde få straff. Men siden det ikke er moderert mange steder, og siden moderatorer mange steder ikke bryr seg om mobbing, må man bare overse det. Jeg ser det sånn at hvis jeg ikke engang klarer å slå noen i et spill som kaster bort hjernekapasitet på mobbing og onde tanker, så er jeg ikke god nok til å være nr 1. Da fortjener jeg ikke å vinne, dobbelt opp. Bruke det som en dobbel motivator til å bli bedre. Og bare skriv noe dritt tilbake hvis det passer seg, ha det klart. Med én gang de skriver den dumme frasen, skriver du noe sånt som "No U" eller noe annet egenkomponert dobbelt så idiotisk. Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Jeg kjøper ikke argumentet om at det er internett og at man derfor må tåle det. Det burde være moderatorer som fanger opp slikt og straffer folk som mobber. Som Joachim Rønneberg sa: Fred og frihet ikke er en selvfølge, men noe som det tidvis må kjempes for, om nødvendig med våpen. Psykisk vold er det samme som fysisk vold, smått eller stort. Blir som et rapp i bakhodet eller et håndflateslag i ansiktet, fullstendig unødvendig og burde få straff. Men siden det ikke er moderert mange steder, og siden moderatorer mange steder ikke bryr seg om mobbing, må man bare overse det. Jeg ser det sånn at hvis jeg ikke engang klarer å slå noen i et spill som kaster bort hjernekapasitet på mobbing og onde tanker, så er jeg ikke god nok til å være nr 1. Da fortjener jeg ikke å vinne, dobbelt opp. Bruke det som en dobbel motivator til å bli bedre. Og bare skriv noe dritt tilbake hvis det passer seg, ha det klart. Med én gang de skriver den dumme frasen, skriver du noe sånt som "No U" eller noe annet egenkomponert dobbelt så idiotisk. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Er enig med deg! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Psykisk vold er det samme som fysisk vold, smått eller stort. Blir som et rapp i bakhodet eller et håndflateslag i ansiktet, fullstendig unødvendig og burde få straff. ... Og bare skriv noe dritt tilbake hvis det passer seg, ha det klart. Med én gang de skriver den dumme frasen, skriver du noe sånt som "No U" eller noe annet egenkomponert dobbelt så idiotisk. Så løsningen på at noen slår er å slå tilbake? Generelt er det best å ikke mate trollet. Enhver reaksjon er mat for troll. Da koster det langt mindre å ignorere, hvis man i det hele tatt lar seg provosere av noe så lite. Eller rapportere/blokkere uten å engasjere seg i det som garantert blir en meningsløs, frustrerende og lite produktiv "samtale". Det vil heller ikke overraske meg om mange faktisk skriver "ggez" uten å være klar over at det i utgangspunktet ikke er positivt ment. Men det kommer an på spillet og hvordan kommunikasjon fungerer. Jeg spiller en del HOTS (fordi det er det eneste MOBA jeg har testet som ikke ber meg ta selvmord med jevne mellomrom... - faktisk stort sett ganske positivt i chatten) og der er det ikke chat på tvers av lag. Altså vil "ggez" ikke kunne brukes som en taunt, men heller fortelle laget ditt "dette var jo lett". Det vanligste er dog "gg" og "wp" eller en kombinasjon av de to. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Så løsningen på at noen slår er å slå tilbake? Generelt er det best å ikke mate trollet. Enhver reaksjon er mat for troll. Da koster det langt mindre å ignorere, hvis man i det hele tatt lar seg provosere av noe så lite. Eller rapportere/blokkere uten å engasjere seg i det som garantert blir en meningsløs, frustrerende og lite produktiv "samtale". Det vil heller ikke overraske meg om mange faktisk skriver "ggez" uten å være klar over at det i utgangspunktet ikke er positivt ment. Men det kommer an på spillet og hvordan kommunikasjon fungerer. Jeg spiller en del HOTS (fordi det er det eneste MOBA jeg har testet som ikke ber meg ta selvmord med jevne mellomrom... - faktisk stort sett ganske positivt i chatten) og der er det ikke chat på tvers av lag. Altså vil "ggez" ikke kunne brukes som en taunt, men heller fortelle laget ditt "dette var jo lett". Det vanligste er dog "gg" og "wp" eller en kombinasjon av de to. Ikke slå tilbake, men å spille dum, spille dobbelt så dum som de ignorante faktisk er. Da er det et lite håp om at de ser hvor dumt de oppfører seg, og kanskje endrer adferd. Selv troll har en samvittighet på ett eller annet nivå. Jeg vet de kan ha mistet kontakten med seg selv på et veldig tidlig tidspunkt, og hengir seg til psykopatiske trekk, men da gjelder det å legge inn rutiner for å få vekket noen følelser i dem igjen så de oppfører seg skikkelig. Dette er på tvers av internett, ord er ord, og det er tanker og følelser bak ord selv om det er anonymt. Enig i det siste avsnittet. Man må også vite når noe faktisk er ment som vennlig gest eller som mobbing. Men da mener jeg det er opp til den som skriver det å bruke fraser som ikke kan mistolkes, eller som er vanskelig å mistolkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå