Gå til innhold

Drone ved Sola førte til omdirigering av fly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luftrommet er utenkelig stort. Det er faen meg umulig å ha kontroll på det, og man behøver ikke å ha kontroll på det. Det er plass til en drone og fly.

At fly krasjer med andre fly i lufta er idiotisk i seg selv, hvor mange kubikkmeter luft finnes det? Hvor mange meter kan man bruke på å stacke fly oppå hverandre? At fly krasjer i lufta er en konsekvens av kontrollert luftfrom fordi de flyr på samme jævla plass. At fly krasjer med drone skjer jo ikke, de overreagerer sykt mye synes jeg.

At sikkerhet er "steng flyplassen" eller "fly en annen plass" i stedet for å skyte droner er rimelig utenkelig i 2019.

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Luftrommet er utenkelig stort. Det er faen meg umulig å ha kontroll på det, og man behøver ikke å ha kontroll på det. Det er plass til en drone og fly.

At fly krasjer med andre fly i lufta er idiotisk i seg selv, hvor mange kubikkmeter luft finnes det? Hvor mange meter kan man bruke på å stacke fly oppå hverandre? At fly krasjer i lufta er en konsekvens av kontrollert luftfrom fordi de flyr på samme jævla plass. At fly krasjer med drone er utenkelig og de overreagerer sykt mye synes jeg.

At sikkerhet er "steng flyplassen" eller "fly en annen plass" i stedet for å skyte droner er rimelig utenkelig i 2019.

Wow. Just, wow.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så må du legge til de som vet om reglene men som driter fullt i de.

Heh, jeg tenkte egentlig like mye på den gruppen da jeg skrev siste setningen i innlegget mitt, men det er jo ikke akkurat noe som kommer fram av innholdet.

Ellers kjenner jeg et par hobbydronepiloter som kjenner til, og stort sett følger dem, men likevel kan finne på å bryte retningslinjene for avstand til folk og bygninger.

Lenke til kommentar

Var det virkelig drone eller noe annet? Har en følelse av at det ropes drone for ingenting. Det er forsket på droneobservasjoner fra pilotsetet, og de klarer ikke oppdage vanlige droner (phantom-størrelse). Bare 7% av dronene ble oppdaget når de var innenfor 160 m.

https://www.youtube.com/redirect?event=video_description&v=8XuEEyeNjwA&redir_token=cOmEyFObOsMuHuRdFFb3eGUJms58MTU1MjM5NDkzMkAxNTUyMzA4NTMy&q=https%3A%2F%2Fdocs.lib.purdue.edu%2Fcgi%2Fviewcontent.cgi%3Farticle%3D1177%26context%3Djate

Flyplassene burde forøvrig ansette dronepiloter for å skremme vekk fugler, og avskjære andre droner som oppdages.

Endret av Lynxman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...