Gå til innhold

Tesla utsetter billigste Model 3. Igjen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisene går jo opp og ned hele tiden. Man kan jo spørre seg hva i all verden det er de driver med.

De ompriser biler og gjør eksisterende kunder rasende! Folk misliker når bilen de har kjøpt for 700 000 er til dags for 580 000 dagen etter de har fått bilen.

Lenke til kommentar

Mener du at A4 er bedre? Det kom ikke klart frem.

 

Jeg syns A4 (og andre knappehelvete-biler) er svært gammeldags.

Selvfølgelig er A4 en bedre bil. 

 

Det å fikle rundt på en touch-skjerm for å åpne hanskerommet fremfor en knapp for det er "nymoderne" altså? Da tar jeg heller gammeldags. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er A4 en bedre bil. 

 

Det å fikle rundt på en touch-skjerm for å åpne hanskerommet fremfor en knapp for det er "nymoderne" altså? Da tar jeg heller gammeldags.

Jeg hadde valgt Model 3 over A4 ti av ti ganger. Det er ikke noe spørsmål en gang.

 

Og nei, det er ikke fordi man åpner hanskerommet fra touchskjermen. Det er først og fremst fordi drivlinjen er helt overlegen, men også fordi interiøret er rent og minimalistisk. Så får jeg heller klare meg med at hanskerommet åpnes fra touchskjermen, de få gangene i året jeg skal inn i hanskerommet.

 

(Og jeg må innrømme jeg beundrer det kompromissløse interiøret til Model 3, selv om det kanskje er noe mindre praktisk. Her er det ikke snakk om å på måfå legge til unødvendige features. Ren minimalisme fullt ut.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Model 3 over A4 ti av ti ganger. Det er ikke noe spørsmål en gang.

 

Og nei, det er ikke fordi man åpner hanskerommet fra touchskjermen. Det er først og fremst fordi drivlinjen er helt overlegen, men også fordi interiøret er rent og minimalistisk. Så får jeg heller klare meg med at hanskerommet åpnes fra touchskjermen, de få gangene i året jeg skal inn i hanskerommet.

Ta ut drivlinjen og se på bilene uten. Ligger ingen tvil om at hvis A4 var elektrisk, så hadde jeg lett valgt den til tilsvarende pris kontra en TM3. 

 

Akkurat nå så syns Polestar 2 leder an for bilene som blir tilgjengelig om kort tid.

 

Hanskerommet er et eksempel av flere hvor en knapp gjør en mye bedre jobb enn en touchskjerm. Volum-kontroll er en annen.  Alt som skal justeres og styres under ferdsel passer seg bedre i fysiske knapper enn at man må drive å kødde inni ei touchskjerm. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må jo på S4 for å få noe som holder følge med en TM3 også da :)

Dette blir en drivlinje diskusjon. Elektrisk over fossilt. Når man prater om hvor mye man får for pengene, så er ikke Tesla helt der lengre. Eneste fordelen er rett og slett drivlinjen, noe de ikke vil være alene om innen kort tid. 

Lenke til kommentar

Hanskerommet er et eksempel av flere hvor en knapp gjør en mye bedre jobb enn en touchskjerm. Volum-kontroll er en annen.  Alt som skal justeres og styres under ferdsel passer seg bedre i fysiske knapper enn at man må drive å kødde inni ei touchskjerm.

Hanskerommet er faktisk en av de funksjonene som er helt greit å ha på touchskjermen. Om jeg som sjåfør skal åpne hanskerommet, så står bilen i ro. Volumkontroll bør absolutt være på en knapp, noe den er. Kontrolleres av scrollehjul på rattet.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er A4 en bedre bil. 

 

Det å fikle rundt på en touch-skjerm for å åpne hanskerommet fremfor en knapp for det er "nymoderne" altså? Da tar jeg heller gammeldags. 

 

På hvilken måte mener du den er en bedre bil? 

 

For meg er A4 en latterlig kjip bil, for det første er drivlinjen. Jeg liker rett og slett ikke å kjøre bensin/diesel lengre og en får ikke a4 som elbil. Mye er på grunn av de latterlige treghetene, for ikke å snakke om strikkmotorene en får i den prisklassen. 

 

Når en kommer til interiøret trives jeg med skjerm. Jeg er vandt til dette i arbeid og dagligdags, jeg har lite knapper i mitt liv, og trives med det. I tillegg får a4 aldri oppdateringer, en kjøper en bil og ferdig med det. 

 

Kan sikkert fortsette inn i evigheten, men det er iallefall noen vesentlige ting. 

 

I tillegg er den billigste a4 rundt 100 000 dyrere enn model 3 en som det snakkes om i denne tråden. 

Lenke til kommentar

Hanskerommet er et eksempel av flere hvor en knapp gjør en mye bedre jobb enn en touchskjerm. Volum-kontroll er en annen.  Alt som skal justeres og styres under ferdsel passer seg bedre i fysiske knapper enn at man må drive å kødde inni ei touchskjerm. 

 

Ja mer eller mindre alt som skal justeres under ferdsel gjør en fra knappene på rattet. Hva en skal inn i hanskerommet å fikle med hele tiden skjønner jeg ikke  :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hanskerommet er faktisk en av de funksjonene som er helt greit å ha på touchskjermen. Om jeg som sjåfør skal åpne hanskerommet, så står bilen i ro. Volumkontroll bør absolutt være på en knapp, noe den er. Kontrolleres av scrollehjul på rattet.

Om noe må forklares i måten ting fungerer, så syns jeg det automatisk er dårlig design. 

Det skjer ikke at folk søker rundt i en touchskjerm som førstevalg for å åpne hanskerommet. 

 

Var ikke slik når jeg testet bilen, så på ett eller annet tidspunkt så var det noen hos Tesla som syntes det var lurt å kun kunne justere volum fra skjermen. Eventuelt må man skru dette på, og fjerne noe annet som også helst justeres fra rattet når man kjører - som f.eks cruise control justeringer. 

Lenke til kommentar

Ja mer eller mindre alt som skal justeres under ferdsel gjør en fra knappene på rattet. Hva en skal inn i hanskerommet å fikle med hele tiden skjønner jeg ikke  :hmm:

"Mer eller mindre" er vell korrekt ordbruk. Så hvorfor er ikke alt som skal justeres under ferdsel tatt ut av touch-skjermen? 

 

Samt mener du virkelig at det er bra design å ha hanskerom åpnefunksjonen i en skjerm? Hvorfor ikke begge deler da isåfall? Slik at en ny person i passasjersetet ikke må drive å kødde i touchskjermen samt bli lært opp av sjåføren på hvor man finner dette under ferdsel? 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

ar ikke slik når jeg testet bilen, så på ett eller annet tidspunkt så var det noen hos Tesla som syntes det var lurt å kun kunne justere volum fra skjermen. Eventuelt må man skru dette på, og fjerne noe annet som også helst justeres fra rattet når man kjører - som f.eks cruise control justeringer. 

 

Ja, det er jo det som er genialt hos Tesla. Det er dynamsik og kan justeres. Enkelt også. I motsetning til "normalen" der hver knapp er satt opp til en ting og kan ikke endres. 

Lenke til kommentar

"Mer eller mindre" er vell korrekt ordbruk. Så hvorfor er ikke alt som skal justeres under ferdsel tatt ut av touch-skjermen? 

 

Ja det er korrekt ordbruk for det er tydligvis forskjellige interesser for hva en skal tukle med under ferdsel, som hanskerommet. Foruten dette, hva mener du trenger en knapp for justering under ferdsel? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...