Reg2000 Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) Hvis ikke hun har gjort det og det viser seg at det er Wara som har gjort det isteden er jo skandalen langt større. Han virker derimot ikke akkurat som typen til å gjøre noe slikt, mens samboeren virker svært så ustabil. Å legge skylden på barna for noe slikt blir vel litt for utrolig, men uansett er det familien Wara som står bak "angrepene" på seg selv. Endret 17. mars 2019 av Reg2000 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Kanskje ikke noen PST har fått med seg - men hva med Butleren? 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Hvis ikke hun har gjort det og det viser seg at det er Wara som har gjort det isteden er jo skandalen langt større. Tor Mikkel var ikke hjemme, men i England Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Så da har PST gjort det enkelt, og bare valgt henne som den skyldige! Nei, skandalen er nok et faktum: Som om det ikke var ille nok at PST mener at kona til justisministeren har ført hele det norske folk bak lyset, så har hun kanskje ikke det likevel,! Og hele politi-norge via PST og helt opp til ministernivå sitter med bæsj på leggen og oppover ørene! Hvis hun evt. er den eneste som har vært hjemme ved hver anledning det har hendt noe, minsker mistanken mot andre i huset. PST vet nok hvem som har vært hvor, ved de ulike tidspunktene. Men, uansett ikke noe vits å foregripe begivenhetenes gang, det kommer tidsnok frem i hele sin bredde. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Om eneste indisier er disse så tviler jeg på at hun blir dømt (det jeg har funnet i media NRK/VG): 1. Ett kamera virket ikke 2. Døren til huset stod oppe 15 minutter før brannen 3. Kamera i området viser ingen i området Endret 20. mars 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Om eneste indisier er disse så tviler jeg på at hun blir dømt (det jeg har funnet i media NRK/VG): 1. Ett kamera virket ikke 2. Døren til huset stod oppe 15 minutter før brannen 3. Kamera i området viser ingen i området MAO, PST er ikke engang skikket som parkeringsvakt! Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Om eneste indisier er disse så tviler jeg på at hun blir dømt (det jeg har funnet i media NRK/VG): 1. Ett kamera virket ikke 2. Døren til huset stod oppe 15 minutter før brannen 3. Kamera i området viser ingen i området PST hadde nok ventet at hun skule bryte sammen og tilstå! Klart de har et poeng når det ikke er noen andre personer i nærheten av huset når bil og andre ting blir tuklet med, men det er jo også en mulighet for at det ikke er henne... Det hadde bare vært utrolig flaut! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Er det ikke litt rart da, at hun har ytterdøren åpen kl. 01.15 (til 01.30) om natta? (kl. 01.45 får brannvesenet melding om brann, oppdaget av en bilist som kjørte forbi) De fleste mennesker er ikke komfortable med åpen ytterdør på det tidspunktet av døgnet. I tillegg var ikke gubben hjemme. Og til overmål, -med tanke på de foregående hendelsene rundt huset, med angivelige fremmede med onde hensikter, burde hun nærmest være skrekkslagen. Med mindre hun ikke selv er "Nattens Dronning" med full kontroll over begivenhetene.. ? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Joda, sannsynligheten taler for at det er henne. Men jeg må si jeg er imponert over ballene til PST som hanker inn dama til justisministeren for avhør, og avisene som alle trykker bilde av henne, uten fellende bevis, bare indisier. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Nok indisier er fellende bevis. De hadde garantert ikke gått ut offentlig på måten de gjorde om det ikke er en sikker sak. Det kan også være at de fortsatt sitter på informasjon som ikke har blitt offentliggjort. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 PST har bestemt seg for at de vil ha ny sjef ... nåværende har ikke klart å øke deres budsjett tilstrekkelig. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 PST: Waras samboer mistenkt eller siktet for samtlige hendelser ved justisministerens bolig Pressekonferanse kl 15.15. Wara har vel bare permisjon ut denne uka, så vi må jo snart få vite hva som skjer videre. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Justisminister Tor Mikkel Waras samboer Laila Anita Bertheussen ble torsdag 14. mars siktet for overtredelse av straffeloven § 225 bokstav b) for å ha foretatt noe som vekker mistanke om at en straffbar handling er begått, uten at den er det. Men om det er forbudt å ha foretatt noe som vekker mistanke om at en straffbar handling er begått, uten at den er det ... så har vel en straffbar handling faktisk blitt begått (overtredelse av straffeloven § 225 bokstav b) ... hvilket innebærer at hun da ikke har brutt straffeloven § 225 bokstav b ettersom en straffbar handling faktisk har blitt begått ... hvilket medfører at ingen straffbar handling har skjedd .... etc 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Wara går av som justisminister. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Nå er hun mistenkt for å ha sendt trusselbrev til andre politikere også. Spennende sak dette her, gitt.. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Wara går av som justisminister. Blir nok erstattet av en annen idiot. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hun er da mistenkt i "samtlige hendelser" Det som er uklart(?) er hvorvidt dette da også inkluderer hendelsene som ikke har vært omtalt i media? Skal visstnok dreie seg om 3-4 ytterligere saker med ulikt innehold. I så tilfelle, til sammen 8-9 saker. Jon Kristian Elden må kanskje på et eller annet tidspunkt begynne vurdere om han skal lufte muligheten for sin klient om hun vil vurdere en såkalt tilståelsesdom, fremfor å bare blånekte. Hun vil neppe få lovens strengeste straff, -det finnes mange menneskelige hensyn og faktorer som kan være formidlende i denne situasjonen og handlemåten hun i desperasjon tydde til. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hun vil neppe få lovens strengeste straff, ...Hun vil neppe få noen straff ... utover det å bli hengt ut i media, og at gubben mistet jobben. Igrunnen greit nok. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Må si jeg tenker mitt om samboeren. Dersom det stemmer at hun står bak vitner det om en ganske ekstrem form for manipulasjon og utspekulerthet. Vil nesten anta at det blir satt igang psykologiske undersøkelser. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 "Dagbladet har mottatt tips om en pakke, som skal ha blitt sendt til Bertheussens advokat John Christian Elden. Tipset inneholder informasjon om både pakkens innhold og detaljer fra hendelsene rundt Wara og Bertheussens bolig, som ikke har vært offentlig kjent. Dagbladet har ikke lykkes med å verifisere alle påstandene i tipsene." https://www.dagbladet.no/nyheter/pst-fikk-mystisk-pakke-i-wara-saken/71146286 Dette er jo helt sprøtt. Spennende hva utfallet blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå