Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Mistenker fuktproblemer på bad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- sprekk i to fliser på vegg i dusjsonen

- mørk misfarging (sopp? mugg? ikke vet jeg) på fuger

- ser sølvkre fra tid til annen, men det går flere uker mellom hver gang vi ser et

Vil bare ha det sjekket ut. Er det ikke noe, fint, men er litt bekymret for at denne sommeren blir dyr..

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

På bakgrunn av de symptomene tviler jeg i hvert fall på om det er noe verken borettslaget eller bygningsforsikringen vil ta tak i. Dersom badet er under ti år gammelt, ville jeg kanskje ha brukt et par tusenlapper på en takstmann (www.ntf.no) og fått en takstrapport å slå i bordet med i tilfelle det er en håndverksfeil som har ført til problemer her. Reklamasjonsfrist ved håndverksfeil er i de fleste tilfeller fem år, men ti år ved grov uaktsomhet. Mange bygningsforsikringer i Norge dekker uansett følgeskader etter håndverksfeil dersom de har oppstått innen ti år etter arbeidet ble utført. I alle tilfeller er det viktig at man reagerer med en gang man oppdager mulige skader om man skal kunne komme noen vei med eventuelle krav.    

Jeg hadde uansett startet med å ta kontakt med borettslagets kollektive bygningsforsikring direkte. Det er alltids en sjanse for at de sponser en takstmann med påfølgende takstrapport for deg om du forklarer problemet på en måte som får det til å høres ut som en forsikringssak, for eksempel ved at du sier du mistenker det kan være en rørlekkasje i veggen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...