hasuwest Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Heisann. Har nettop satt sammen en PC, men så er det noe problemer med den. Problemet er at den restarter seg så fort det blir noe "stress" arbeid. Første tanken som slo meg var at det var noe som hadde gått galt under windows xp installasjonen så jeg prøvde de meste med repair og oppdateringer til xp, det funket ikke nå heller. La inn windows 2000(SP4), fungerte greit i førsten men samme skjedde, den restartet seg. Og som i xp fikk jeg beskjed om at det har vært et seriøst system problem. Bytter PSU, samme skjer. Så nå tror jeg det kan være RAM'en, ja jeg fikk også blåskjerm under XP installasjonen. Dette var det første tegnet på at det kunne være problemer med RAM'en.. Har ikke vært noen fler symptomer på at det kan være HK. Vurderer å sende tilbake både RAM og HK så får komplett sende tilbake noe som fungerer.. Det ser også ut som om den har noe problemer med driverene, kan godt være fordi det er gamle drivere fra cdn vi fikk fra abit. Dessverre har han bare ISDN og PC'n skrur seg av før vi får lasta ned nye nForce drivere. Hovedkortet er et NF7-M(har hat problemer med dette før ) Takk på forhånd og ha en riktig god jul! Endret 21. desember 2003 av hasuwest Lenke til kommentar
Gef Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Har du kjørt memtest86 for å teste om det er rammen? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Tror det er ram'n. Kjør en test med memtest86 (tror det skrives sånn) GOD JUL Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Har du kjørt memtest86 for å teste om det er rammen? Har tenkt på det, men ikke fått lasta det ned hos han pga pc'n hans skrur seg av før vi får gjort noe som helst(omtrent).. Kan laste det ned hos meg og ta det med neste gang. Endret 21. desember 2003 av hasuwest Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg her samme kortet (se signatur), de nyeste driverene fra nVidia og Win2K SP4. Jeg har akkurat det samme problemet. Det kommer bluescreen og dumping av minne etterfulgt av reboot. Bruker det integrerte "grafikkortet" og har fått opp ca. 7 forskjellige feil i bluescreen. Har prøvd WinXP SP1 også, skjedde likedan der. Vet ikke hva verken du eller jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg fikk bare en bluescreen når jeg holdt på med xp installasjonen, ingen fler. Men denne bluescreenen er den samme som man får om man har overklokket, eller har for lave minne timings på minnet. Jeg er ganske sikker på at det er minnet men får ta noen runder i memtest86 og prøve en annen minne brikke. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 JIPPIIIII!!! Nå funkerpc'en perfekt. Det eneste jeg gjorde var å flashe BIOS (tok 2 minutter å sette seg inni det) og så funket alt pefekt. PS: Laget diskett på annen maskin for å slippe reboot. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Even the smallest of things can change the course of the future Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Prøver memtest først, er det ikke det som er feilen prøver jeg å flashe BIOS'en. Takk for hjelpen hittil. God Jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå