Gå til innhold

Forkurs uten generel studiekompetanse

Anbefalte innlegg

Gikk på studiespesialisering realfag på VGS i 2017.

Strøk i 2 fag: norsk muntlig og R2 (besto fysikk 2).

Har hatt problemer i livet mitt som har gjort at jeg ikke har klart å ta opp de fagene og nå har fristen for privatist gått ut uten at jeg har klart å melde meg opp.

Men det jeg vil fram til er om det er mulig for meg å søke forkurs til ingeniør. Er kjempe motivert nå og vet at det er det eneste jeg vil.

Forkurs har noen krav blant annet denne:

- Fullført og bestått alle fag ved GK/VGl og VK1/VG2.

Jeg har liksom ikke strøket i noen fag før siste året på vgs. Men jeg gikk ikke i en yrkeslinje. Er det noen muligheter fortsatt. Er villig til å flytte på meg hvor som helst i Norge hvis det er sånn at det er mulig å få plass hvis det er ledig plasser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir 21 i år.

Er helt klar på at det mest sannsynlig blir privatis osv.. men blir dyrt. Og jeg tenker at siden jeg er 99% på at jeg vil bli ingeniør.

Det at jeg er villig på å flytte på meg hvis det er noe restplasser i forkurs rundt omkring i Norge. Tror dere at det er mulig at en av skolene ser andre veien og lar meg gå på kurset?

Endret av Nailfrawc
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du er ennå ung. Ett eller to år for å ta fagene du trenger/forbedre er ikke så farlig. Jobber du siden av har du inntekt og.

Takk.

Må bare oppdatere tråden at jeg har fått svar på en klagen på etter oppmeldingen og jeg har fikk vedtak i å ta de fagene. Nå gjelder det bare å bestå på 3 eksamen. 23, 24 og 29 mai. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...