Grubleruble124 Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Har en xb271hu med en grønn pixel, omtrent midt på skjermen. Acer ønsker å ta inn skjermen, men gidder ikke sende hvis sjansene for ny skjerm er liten. Noen som har fått ny skjerm med 1 pixelfeil? Lenke til kommentar
Darklordoo7 Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Har en xb271hu med en grønn pixel, omtrent midt på skjermen. Acer ønsker å ta inn skjermen, men gidder ikke sende hvis sjansene for ny skjerm er liten. Noen som har fått ny skjerm med 1 pixelfeil? Bestilte for noen måneder siden nå skjerm fra komplett. Den hadde da en "stuck pixel" i en eller annen farge. Jeg kontaktet dem og de sa at dette ikke går på reklamasjon, at jeg da isåfall måtte benytte åpent kjøp, så jeg gjorde det. Endte da med å kjøpe en annen skjerm. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Ok, bra du fikk benytta åpent kjøp da. Den grønne pixelen er forsåvidt veldig liten, og man må nærmest vite hvor den er for at den skal synes. Da tror jeg at jeg dropper å sende den inn. Blir vel bare ventetid og potensiell slitasje i frakt/service. Samtidig sa ikke han på kundeservice noe om at det muligens ikke gikk. Skal nevnes at jeg har noe black light bleeding også. Endret 9. mars 2019 av Grubleruble124 Lenke til kommentar
Darklordoo7 Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Ok, bra du fikk benytta åpent kjøp da. Den grønne pixelen er forsåvidt veldig liten, og man må nærmest vite hvor den er for at den skal synes. Da tror jeg at jeg dropper å sende den inn. Blir vel bare ventetid og potensiell slitasje i frakt/service. Samtidig sa ikke han på kundeservice noe om at det muligens ikke gikk. Skal nevnes at jeg har noe black light bleeding også. Det var forøvrig en benq skjerm, så kontaktet også dem og spurte. Pixel feilen jeg hadde var i sone 1 eller noe så derfor godtok heller ikke dem det. Angående reklamasjon hos komplett, de sa vel noe om at man måtte ha minimum 3~ sånne pixler før dem også godtok det. Her er da også policy til acer https://www.acer.com/ac/en/IN/content/dead-pixel 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Jeg har endret tittelen til noe litt mer beskrivende. Husk at en god tittel gir deg større sjanse for å få gode svar. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Det var forøvrig en benq skjerm, så kontaktet også dem og spurte. Pixel feilen jeg hadde var i sone 1 eller noe så derfor godtok heller ikke dem det. Angående reklamasjon hos komplett, de sa vel noe om at man måtte ha minimum 3~ sånne pixler før dem også godtok det. Kjøpte meg en skjerm av typen Asus 27" LED ROG SWIFT PG278Q for 4 år siden, og da var det en død piksel. Jeg snakket med komplett og fikk da 1000 mindre å betale, noe som betyr at jeg faktisk bare betalte 5000 kr for en skjerm som da kostet 7000 (var alt rabattert pris). Endret 10. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Prøvd noen form for pixel fikser? Jeg vet ikke om det hjelper, men kan jo være verdt et forsøk. http://www.jscreenfix.com/ Endret 9. mars 2019 av TheKims Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 12. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2019 Ja, prøvd mange tips for å få liv i pikselen - uten hell. Jeg forsonet meg egentlig med pikselfeilen for flere måneder siden, men hvis det hadde vært en mulighet er jeg villig til å ta den. Men kundesenteret klarer ikke gi en konkret tilbakemelding på om det holder eller ikke - det er opp til Acer sier de. Jeg har jo forklart for både Komplett og Acer hva som er realiteten, én grønn piksel omtrent midt på skjermen og litt black light bleeding, pikselen er kanskje i grenseland for å ikke ligge innenfor sentrum på rutenettet ovenfor her. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 21. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Hei igjen, det viser at den defekte pikselen er innenfor sentrum når jeg deler skjermen inn i 9 rektangler, altså sone 5. Er det noe policy på hvor stor pikselen er også? Endret 21. mars 2019 av Grubleruble124 Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Man bør alltid reklamere på feil og mangler. Det betyr bare at du gjør butikken oppmerksom på at du mener du ikke har fått levert varen i henhold til avtale. Om det så resulterer i utbedring, omlevering, prisavslag eller heving vil tiden vise. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Hei igjen, det viser at den defekte pikselen er innenfor sentrum når jeg deler skjermen inn i 9 rektangler, altså sone 5. Er det noe policy på hvor stor pikselen er også? Jeg vet noen har forskjellig policy om det er en hel pixel eller en sub-pixel. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 1. april 2019 Forfatter Del Skrevet 1. april 2019 Takk for svar. Hvordan tolker dere dette? https://www.acer.com/ac/no/NO/content/garantien Hva dekkes ikke av begrenset produktgaranti Mindre defekter i LCD skjerm for produkter utstyrt med LCD display teknologi, forutsatt at det ikke er mer enn 4 defekte pixler pr. million pixler på en gitt LCD skjerm. Videre, at hvis skjerm panelet deles inn i 9 like rektangulære områder, skal det kun være en defekt pixel i skjermens midtre del. Betyr ikke det at det holder med 1 defekt piksel midt på skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå