aandre-j Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Trenger å sette sammen to røde sata data kabler (ikke power) men finner bare forstyrrende ikke relaterte artikler om "male to male". Begge disse satakablene har en annen ende i andre enden så en vanlig extension cable er heller ikke løsningen, da må den være lik i begge ender i så tilfelle. Noen som vet hvor man finner noe slikt? Tørr ikke lete mer da jeg tydeligvis formulerer meg feil. Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Motsatt ende, blir av den typen som står på hovedkort. Så motparten til A på ditt bilde i begge ender blir det jeg er ute etter Endret 9. mars 2019 av aandre-j Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Om du tenker å skjøte 2 SATA kabler for å komme frem så tror jeg ikke du vil like resultatet. SATA standarden har en MAKS lengde på 1 meter, trenger du lengere kabler enn dette, så er det SAS standarden som er mer vanlig, men har du må du ha annet utstyr. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 SATA 1 to 5 Hub PM Router Port Multiplier Riser Card Splitter Storage Adapter GN23Men tror ikke disse funger så bra særlig mot SSD disker beste er å skaffe hovedkort som har flere porter. Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 Er det slik at Esata også har 5v power til dvd spiller? Da er ebay nr 323178919330 nesten den jeg trenger, bare den hadde vært 60-70cm. Det jeg prøver på her er å koble opp en laptop dvd spiller til usb på hoverkortet på tuneren min. Den har orginalt usb til esata adapter ferdig uten at sata kabelen er tilkoblet noe og det kommer en floppy power kabel rett fra strømforsyninga. Så jeg hadde bestillt meg en 7+6 pin sata kabel men endene på sataene ble like og 7+6 pin kabelen hadde ikke floppy tilkobling men vanlig IDE. Power altså. Men usb adapteren har esata som jeg kjenner igjen i bildet ovenfor. Laptop dvd spilleren har slim sata. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 https://www.asus.com/us/Motherboard-Accessories/U3S6/ Hva med noe sånt? Er litt usikker på om du faktisk trenger flere sataporter, at det er det du mener. Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 Nei trenger ikke flere, på hovedkortet er det en sata tilkobling. På denne står hdd. Det fungerer fint. Tuneren er klargjort for å ettermontere dvd drev, den kobles til en internusb port. Her er det ferdig usb til esata med rød sata kabel som ligger klar for å koble i spilleren. Men denne røde satakabelen har ikke 5v power som dvd drevet krever. Istede ligger det klart en floppy IDE power kabel som kommer rett fra strømforsyninga. Men har ikke klart å funnet en powerkabeladapter fra floppy til sata så jeg kjøpte en 7+6 pin sata som passer rett i dvd drevet men den passet jo ikke på verken usb adapteren eller floppy kabelen. Har funnet floppy IDE til vanlig IDE power adapterkabel så jeg får koblet til strøm men endene på satakablene er jo av samme kjønn så det var her jeg trengte en sammenkobling. Om jeg finner en slik er den totale lengden på satakablene fortsatt under en meter. Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 La meg begynne fra starten, det jeg i utgangspunktet var ute etter var en slik adapter: Da hadde jeg kunne bruke den kablingen som ligger ferdig i tuneren slik: Den fulgte med tuneren når den var ny men kjøpte denne brukt og den var selvfølgelig ikke med. Så.. Da bestillte jeg meg en slik: Den passer fint i dvd drevet men verken power eller datakabel passer. Power kan jeg nå løse med en slik: Men fortsatt så må datakabelen kobles til og disse satakablene er jo lik i endene så jeg får ikke koblet dem sammen. Usb adapteren til venstre på bilde 2 har esata. Den originale kabelen har vanlig sata i andre enden for å koble i den adapteren på bilde 1. Hadde jeg bare fått koblet sammen disse sata kablene (bilde 2 og 3) så hadde jeg vært ferdig men den eneste jeg fant som selger slike adaptere på bilde 1 sender ikke til Norge så da begynte eksperimenteringen med andre kabler. Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 USB til Esata adapteren vises bedre på dette bildet (oppe til venstre) Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 https://www.ebay.co.uk/itm/Adapter-Card-SATA-Slimline-to-SATA-and-power/232643939415 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå