hekomo Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Musk er motbyelig, Møller er anonym. Teslaførere er promiskuøse, Passatførere er anonyme. Tenker det blir Passat likevel jeg. Hvorfor er du så opptatt av Musk? Møller er vel ikke akkurat anonym. Mye negative historier ute og går om hele greia. Bare å kose deg med Passat, det. Kanskje du får den hos nærmeste Volvo-forhandler! 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Kommer snart, dvs om 3 år? Modell 3 har tatt tett på 3 år fra lansering til levering i Norge. Det har tatt tre år fordi de måtte starte produksjonen fra 0 og øke derfra. Med Model Y har de et allerede etablert produksjonssystem der 70% av bilens deler er felles med Model 3. Det vil altså ta atskillig kortere tid å få opp produksjonen av Model Y. Når de eventuelt må etablere nye produksjonslinjer har de også lært mye av det de har gjort tidligere, og vil kunne gjøre det ganske raskt og greit. Bare se på dette produksjonsteltet som alle haterne hele tiden maser om, men som har vist seg å være genialt. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Når ble parallellimport noe nytt? Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Musk er motbyelig, Møller er anonym. Teslaførere er promiskuøse, Passatførere er anonyme. Tenker det blir Passat likevel jeg. Hvorfor er du så opptatt av Musk? Møller er vel ikke akkurat anonym. Mye negative historier ute og går om hele greia. Bare å kose deg med Passat, det. Kanskje du får den hos nærmeste Volvo-forhandler! Da burde du forte deg. Det går rykter om at Passat legges ned i 2019. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 VW har akkurat kommet med en facelift av Passat. Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 VW har akkurat kommet med en facelift av Passat. Visstnok for å gjøre plass til ID elektriske porteføljen. Passat har får svært lite endringer siden 2011. http://www.venturavw.com/blog/is-volkswagen-passat-going-to-be-discontinued/ Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det er den amerikanske utgaven av Passat. NMS har vært på markedet siden 2011. Passat B8 kom i nov 2014. Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det er den amerikanske utgaven av Passat. NMS har vært på markedet siden 2011. Passat B8 kom i nov 2014. Det gjelder India, Sør-Afrika også. Tar de ned modelllen i store markeder er det vel ett tidspørsmål før det gjelder hele linja. Hva var B8 annet enn facelift? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Det gjelder India, Sør-Afrika også. Tar de ned modelllen i store markeder er det vel ett tidspørsmål før det gjelder hele linja. Hva var B8 annet enn facelift?Passat B8 var første modell ut på en forlenget versjon av MQB- plattformen, så det var absolutt ikke noen facelift.Edit: Passat NWS kom vel også i 2011, men baserte seg delvis på PQ46-plattformen, som passat B6/7 var bygget på. Endret 11. mars 2019 av teitur 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det handler om konkurranse. Hvorfor importerer ikke Møller selv de såkalt brukte bilene?? Nei, det skal vel være ventetid og høyere priser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det handler om konkurranse. Hvorfor importerer ikke Møller selv de såkalt brukte bilene?? Nei, det skal vel være ventetid og høyere priser?Jeg tipper fabrikanten kan bli snurt dersom importøren deres ikke kjøper fra dem. Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Bilbransjen er råtten. Bedre med Teslas modell der man ikke bruker mellommenn. De har vel heller vært plaget med et råttent dårlig sercienettverk? 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det handler om konkurranse. Hvorfor importerer ikke Møller selv de såkalt brukte bilene?? Nei, det skal vel være ventetid og høyere priser?Jeg tipper fabrikanten kan bli snurt dersom importøren deres ikke kjøper fra dem. Ja, da er de nok snurt, i allefall litt, når andre importører kjøper bilene??? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 De har vel heller vært plaget med et råttent dårlig sercienettverk? De har vært plaget med for lite kapasitet på service, men det er noe annet enn råttenheten i forhandlersystemet utdaterte bilprodusenter bruker. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 De har vært plaget med for lite kapasitet på service, men det er noe annet enn råttenheten i forhandlersystemet utdaterte bilprodusenter bruker. VW hadde et overskudd på 118 milliarder. Råttent og utdatert. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 De har vært plaget med for lite kapasitet på service, men det er noe annet enn råttenheten i forhandlersystemet utdaterte bilprodusenter bruker. Er da minst like råtne forhold i Tesla. Forskjellen er at Musk rævkjører sine ansatte, mens Møller rævkjører kundene. Jeg er ansatt, og jeg er kunde, så jeg velger det minste av to onder.... Heller litt dyrere bilhold til glede for Møller, enn å kjøre en bil produsert under tvilsomme arbeidsforhold. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Hvorfor er du så opptatt av Musk? Møller er vel ikke akkurat anonym. Mye negative historier ute og går om hele greia. Bare å kose deg med Passat, det. Kanskje du får den hos nærmeste Volvo-forhandler! Så bra! Jo mer konkurranse, jo bedre for meg. Hvor mange importører konkurrerer om Molluskebilen? Endret 14. mars 2019 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Var vel sikker mist 100.000 nybilkjøpere nordmenn som satte seg på gjerdet å venter på Tesla Model Y etter lanseringen nå 14 mars. Den nye folkemeodellen i Norge. Mellomstor SUV med hengerfeste uten falkevinge dører og dermed takstativ også og i tillegg 7 seter. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 VW hadde et overskudd på 118 milliarder. Råttent og utdatert. VW driver med kartellvirksomhet, utslippsjuks, og gassing av mennesker og dyr. Råttent ja. Og utdatert ja. Fossile giftbiler. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Så bra! Jo mer konkurranse, jo bedre for meg. Hvor mange importører konkurrerer om Molluskebilen? Importører er unødvendig dyre mellommenn, så jeg skjønner ikke helt relevansen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå