Stig Lilleaas Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Hei. Har ikke fått noen hjelp av NAV til å finne jobb så nå har jeg tiltakspenger 368 kr dagen. Har hus og hjem, og normale utgifter. Søkte om støtte til renter på huslån ,komm.avgifter boligforsikring og div.(boutgifter) Fikk dekket strøm og invilget et lite stønadsbeløp, og det var det. Resten skulle dekkes av alle "millionene" mine. Man har hatt et normalt liv og normale utgifter, men med disse summene S.kontoret legger til grunn havner man på minus siden, hvis man betjener normal ,gjeld noe som i alle fall jeg alltid har gjort! DVS at NAV /soaialkontor Arendal ber deg inndirekte om ikke å betale regningene dine så har du nok til mat og toalettpapir....er dette lov? Kan de virkelig sende folk ut i svartelistelandskapet med betalings annmerkninger og innkassoer med viten og vilje? Vh Stig Lenke til kommentar
Visum Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Det normale er å selge alt du har av eiendom før du søker om sosialhjelp. Du må leve av egne midler før du søker om økonomisk sosialhjelp. Når du ikke har penger igjen, da kan du søke NAV om penger til livets opphold. Det er normalen. Endret 8. mars 2019 av Riktig Lønn 7 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Hei. Har ikke fått noen hjelp av NAV til å finne jobb så nå har jeg tiltakspenger 368 kr dagen. Det er ofte lettere å finne jobb selv enn å få NAV til å gjøre det for deg. Det finnes også bemanningsbyråer. Hvis man er frisk og har bil, skal det ikke være vanskelig å finne seg jobb. 1 Lenke til kommentar
Stig Lilleaas Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 Det er ofte lettere å finne jobb selv enn å få NAV til å gjøre det for deg. Det finnes også bemanningsbyråer. Hvis man er frisk og har bil, skal det ikke være vanskelig å finne seg jobb. Det har man da forsøkt i over to år....men siden man kun har vært en arbeider siden 1981 og ikke har batchler i strømpestopping og er en steingammel 54 åring er det ingen som vil ha deg.... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Moderatormelding 6 innlegg som diskuterer hvordan å undra, for å få sosiale ytelser er fjernet.Dette er klart svindel, og om TS faktisk hadde gjort dette så kunne han i verste fall fått fengselstraff.Denne meldingen skal ikke kommenteres her, men i en PM til meg, eller i tilbakemeldingsforumet. Endret 9. mars 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Hei. Har ikke fått noen hjelp av NAV til å finne jobb så nå har jeg tiltakspenger 368 kr dagen. Har hus og hjem, og normale utgifter. Søkte om støtte til renter på huslån ,komm.avgifter boligforsikring og div.(boutgifter) Fikk dekket strøm og invilget et lite stønadsbeløp, og det var det. Resten skulle dekkes av alle "millionene" mine. Man har hatt et normalt liv og normale utgifter, men med disse summene S.kontoret legger til grunn havner man på minus siden, hvis man betjener normal ,gjeld noe som i alle fall jeg alltid har gjort! DVS at NAV /soaialkontor Arendal ber deg inndirekte om ikke å betale regningene dine så har du nok til mat og toalettpapir....er dette lov? Kan de virkelig sende folk ut i svartelistelandskapet med betalings annmerkninger og innkassoer med viten og vilje? Vh Stig Si opp tiltakspenger og søk dagpenger istedenfor. Det er lov og du får mer i dagpenger enn tiltakspenger. Anonymous poster hash: ec91b...90b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Si opp tiltakspenger og søk dagpenger istedenfor. Det er lov og du får mer i dagpenger enn tiltakspenger. Anonymous poster hash: ec91b...90b TS skriver i sin siste post at han har forsøkt å skaffe seg ny jobb i over to år, og da har han vel gått over dagpengeperioden. Føler veldig med TS da jeg nesten havnet i samme situasjon for noen få år siden. Litt flaks gjorde at jeg fikk jobb når det var to uker igjen av dagpengeperioden. Virker som man er utbrukt på arbeidsmarkedet når man passerer 40 år hvis man ikke har spesiell komptanse... Anonymous poster hash: 67370...7b4 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Føler veldig med TS da jeg nesten havnet i samme situasjon for noen få år siden. Litt flaks gjorde at jeg fikk jobb når det var to uker igjen av dagpengeperioden. Virker som man er utbrukt på arbeidsmarkedet når man passerer 40 år hvis man ikke har spesiell komptanse... Det er dessverre slik samfunnet beveger seg. Det er synd, da det finnes både middelaldrene, og svært unge folk som sliter med å komme tilbake/inn i arbeidsmarkedet fordi det rett og slett krever for mye kompetanse. Og folk som da er i en spesiell vanskelig situasjon (enten det gjelder lære og skrive vansker eller annet) sitter da i en situasjon hvor arbeidsmarkedet ikke ønsker dem. Er i utgangspunktet det jeg selv har opplevd. Det er synd, fordi det ville jo vært økonomisk positivt om man fikk alle ut. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Velkommen til den norske velferdsstaten, som du ser så gis det ikke ved dørene, sosialhjelp er en fattigdomsfelle av dimensjoner og mange kommer seg aldri på beina etter slike runder. Men hva har NAV gjort for og gi deg hjelp til jobb? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 NAV er bare en fasade De gjør egentlig ingenting 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Jeg ville anbefalt at du tok deg jobb som ringevikar etter annet sted, muligens vikarjobb. Deretter prøve å bygge deg oppover. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Hovedregelen for å få supplerende livsopphold, aka sosialstønad, er at alle andre midler skal være brukt før det gis positivt vedtak. Sånn er det nå, og sånn har det alltid vært. 1 Lenke til kommentar
Stig Lilleaas Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Velkommen til den norske velferdsstaten, som du ser så gis det ikke ved dørene, sosialhjelp er en fattigdomsfelle av dimensjoner og mange kommer seg aldri på beina etter slike runder. Men hva har NAV gjort for og gi deg hjelp til jobb? Ingenting, og da mener jeg absolutt ikke noe! Lenke til kommentar
Stig Lilleaas Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Hovedregelen for å få supplerende livsopphold, aka sosialstønad, er at alle andre midler skal være brukt før det gis positivt vedtak. Sånn er det nå, og sånn har det alltid vært. Så da når man er i en krisesituasjon...selg bolig ,si opp alt du har, ikke betal regninger...og når du ligger flat uten noen ting...kanskje vi hjelper deg ! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Jepp, det er slik det virker, er du ikke syk så er det begrenset hva du har rett til. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Og det som er ille er at mange går helt til grunne i prosessen, og etter alt er kjørt i senk så får man hjelp fordi da blir det diagnoser for depresjon og diverse plager rundt og bli helt ødelagt av systemet. Særdeles effektiv pengebruk .. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Det har man da forsøkt i over to år....men siden man kun har vært en arbeider siden 1981 og ikke har batchler i strømpestopping og er en steingammel 54 åring er det ingen som vil ha deg.... Ok. Så for meg at du var yngre. Hva har du jobbet med og hvor i landet holder du til? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hva om det tar flere måneder å selge boligen, og en ikke har krav på dagpenger og når man søker sosial stønad så sier de, selg boligen. Står man der uten en krone til mat til kan har solgt boligen ? Gata og tygge? Anonymous poster hash: ae4cc...e38 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Hva om det tar flere måneder å selge boligen, og en ikke har krav på dagpenger og når man søker sosial stønad så sier de, selg boligen. Står man der uten en krone til mat til kan har solgt boligen ? Gata og tygge? Du skal selge boligen på billigsalg (siden du ikke har penger til livets opphold), og du vil sikkert få hjelp av NAV til dette. Når du har vist at boligprosessen er igang, da vil du som regel som nok penger til mat. Når du har solgt boligen. Får du inn penger, bruk disse til en leie en bolig og deretter leve av disse. Når du er tom for penger, da drar du til NAV for å be om penger slik du ønsker. Du må da vise at du har levd normalt og ikke har gitt bort pengene eller bare sløst dem bort (de vil kreve å se alle kontoutskriftene dine). I tilfelle når du har sløst bort pengene, da vil du bli behandlet om et lite barn og få oppnevnt en økonomisk verge. Endret 15. mars 2019 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Og om en har mer i gjeld en det huset er verdt ? Hva er vitsen å selge da ? Er det meningen da at man kun betaler opp huslånet og gir blanken i andre kreditorer ? Eller får man lov til å betale gjeld en til de da ? Eller mener NAV at en skal få inkasso, namsmann og at den gjelden blir vanvittig mye høyere og at man ender opp som personlig konkurs ? Anonymous poster hash: ae4cc...e38 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå