MrJavalava Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Min far har spurt meg dette spørsmålet: "Kan jeg ha flere windows systemer på samme maskin?" Da må jeg nok svare han, at det vet jeg ikke. Er dette mulig? Og i så fall hvordan kan det igjennomføres. På maskinen har vi to harddisker, en på 130 gb og en annen på 30 gb. Den på 30 gb har vi tenkt å bruke til windows 95/98. Noen forslag? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Det går fint, det enkleste er å installere hver sin versjon på hver sin harddisk, men hvis du kan partisjonere, så går det fint å lage flere partisjoner på en harddisk og installere forskjellige OS på hver partisjon. Det som imidlertid ikke fungerer er å installere flere OS på samme partisjon. NB! husk å installere den "eldste" versjonen først, deretter den nyere windows versjonen, så sparer du deg for mye trøbbel. Hvis du lurer på hvordan du velger windows versjon ved oppstart, så vil du få en egen meny rett etter BIOS POST som lar deg velge hvilken versjon du ønsker å starte maskinen med. Have fun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå