Eddiedhead Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Jeg har en kjellerleilighet som er leid ut og der er strøm og varmtvann inkludert. Jeg lurer på hvordan man går frem for å installere et egen sikringsskap i kjellerleiligheten. Og varmtvannstank. Er det bare å kontakte en elektriker for dette med strøm eller er det strømselskapet som må komme inn her? Og hva kan noe sånt koste? Sånn grovt sett. Jeg er helt grønn når det gjelder slike ting. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Det er vel to løsninger på det med strømmen: 1. Du kan stå som eneste abonnement, med én måler (AMS) som nettselskapet fakturerer. På kjellerleiligheten kan du ha en enklere rekkemåler og du kan avregne kostnaden for dette. I dette tilfellet tar du bare kontakt med installatør 2. Dere kan ha eget abonnement og AMS for kjellerleiligheten i tillegg til den dere har i dag. Da har leietaker selv avtale med nettselskapet og faktureres direkte. I dette tilfellet må du også kontakte installatør, for det er de som melder inn til nettselskap om endringene. Rørlegger setter inn egen varmtvannsbereder. 1 Lenke til kommentar
Eddiedhead Skrevet 8. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2019 Takk for tilbakemeldingen. Kan du si noe om hva dette kan koste? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Her snakker vi 10-tusen lapper. Nytt sikringrsskap i kjeller må også ha tilførsel. Tipper dette fort koster 30 laken, alt etter som. Bereder: Elektriker med tilførsel av ny kurs 16A / 2,5mm2 5-10 laken. Bereder: Fra 4 laken. (Megaflis) Mulig Megaflis har avtale med rørlegger. Rørleggerarbeid baller fort på seg med uskiftning av gamle kobberrør med rør i rør. Dersom bereder kan stå på bad og rør til andre deler av leilighet er lett tilgjengelig derfra, tipper jeg rørleggerarbeid kommer på 20 laken. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Syns Ludvig flesker godt på i alle prisene her, men det er veldig avhenger veldig av standen på anlegget i dag, hvor langt unna skal bereder stå, hvordan skal elektriker legge anlegget etc. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Mulig jeg har tatt hardt i, men. Det er bare en måte å få fasit, og det er å få få pristilbud fra håndverkere. Få flere tilbud som du kan sammenligne. Lykke til! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Bedre å ta hardt i og bli overrasket over hvor billig det ble til slutt, enn at en regner for lite og ikke har råd til å betale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå