Gå til innhold

Webshop i USA

Anbefalte innlegg

Jeg gikk gjennom noen webbutikker i USA og fant dette:

http://www.partspc.com/store/product652.html

http://www.partspc.com/store/product2635.html

Som dere kan se, det er det samme kort i samme butikken med forskjellige priser. :dontgetit:

Jeg leste litt i spesifikasjoner men fant ingen forskjeller. Kan noen se det jeg ikke ser?

Forresten, vet dere om noen billige butikker i enten USA eller Danmark. Jeg har noen venner der som kan bestille varer og sende dem til meg som gave. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bestille digitalkamera fra USA nå. Sparer rundt 700-800 kr på ett kamera som koster under 2000 i norge :) Det er mye penger det!

Ja og hvis det er noe feil med kameraet og du må sende det i retur osv. Tjener jo ikke så mye da nei.

Det skal vi ikke se helt bort ifra.. Burde vel kunne sende inn kamerat til Canon i Norge f.eks, internasjonal garanti eller noe?

Men uansett, skulle jeg ikke kunne det, har jeg ingen problemer med å levere inn kamerat i statene, uten å betale dyr porto.

Lenke til kommentar
Skal bestille digitalkamera fra USA nå. Sparer rundt 700-800 kr på ett kamera som koster under 2000 i norge :) Det er mye penger det!

Ja og hvis det er noe feil med kameraet og du må sende det i retur osv. Tjener jo ikke så mye da nei.

Det skal vi ikke se helt bort ifra.. Burde vel kunne sende inn kamerat til Canon i Norge f.eks, internasjonal garanti eller noe?

Men uansett, skulle jeg ikke kunne det, har jeg ingen problemer med å levere inn kamerat i statene, uten å betale dyr porto.

Det spørs om Canon produkter solgt i statene, også selges med internasjonal garanti da. Garantien som kommer med produktene er uansett bare ett år, mens kjøpsloven som er flere år, ikke gjelder når produktet er kjøpt i utlandet. Og tror reglene er annerledes i statene, slik at får du kun ett års garanti med produktet, så har du kun ett års garanti/reklamasjonsrett uansett.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte engang en bok ifra en nettbutikk i USA, da kosta det ca 100kr i frakt (med båt, kunne velge fraktmåte), og det gikk bare 1-2 uker å frakte.

Ja, selvsagt er ikke en bok helt det samme som et camera, men uansett, var ivertfall ikke dyrt i frakt.. frakt er frakt

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte engang en bok ifra en nettbutikk i USA, da kosta det ca 100kr i frakt (med båt, kunne velge fraktmåte), og det gikk bare 1-2 uker å frakte.

Ja, selvsagt er ikke en bok helt det samme som et camera, men uansett, var ivertfall ikke dyrt i frakt.. frakt er frakt

100 kroner? Andre nettsteder i USA/Canada tar 25-30 kroner uansett mengde, og det er hjemme hos meg i løpet av 2-3 virkedager. Ett nettsted i Canada har til og med gratis frakt, men da kan det ta noen dager ekstra... alt fra 3-10 virkedager eller noe sånt. 100 kroner i frakt for en bok? Er du seriøs?

Lenke til kommentar

Det spørs om Canon produkter solgt i statene, også selges med internasjonal garanti da. Garantien som kommer med produktene er uansett bare ett år, mens kjøpsloven som er flere år, ikke gjelder når produktet er kjøpt i utlandet. Og tror reglene er annerledes i statene, slik at får du kun ett års garanti med produktet, så har du kun ett års garanti/reklamasjonsrett uansett.

Vel, garantien er jeg ikke bekymret over. Hvis jeg vil, kan jeg få over kamerat gratis som sagt, og få sendt det til canon i USA uten problemer. 1 års garanti vil jeg si er nok på et slikt kamera, som jeg neppe kommer til å bruke i noe mer enn et år, og som nå koster bare 1100 kr.. Jeg får nesten 2 kamerar til samme prisen..

Lenke til kommentar

Garanti på f.eks. Canon er jo den samme world wide. Får du problemer så er det bare å levere den inn i en norsk sjappe - så lenge det er en garantisak selvfølgelig.

Å kjøpe fra USA akkurat nå er svært gunstig i og med at dollaren nå er nede i 6,67 kroner (ser bort fra toll, frakt og moms da.........)

Lenke til kommentar

100 kr i frakt for en bok, da bør boken være VELDIG tung hvis det skal være rettferdig !

Pluss at bøker er fritatt for moms, så det slipper man å betale hvis man bestiller fra utlandet. Så bøker er generelt ganske greit å bestille fra utlandet. Amazon er fint hvis man skal ha tak i bøker som er vanskelig å få tak i her til lands.

Lenke til kommentar
hmm...er spenningen på kretsene på US pc'er det samme som i europa?

de har 110v, mens vi har 230v (riktignok i vegg kontakten:-) )

Inne i selve PC'n er spenningen den samme, ettersom spenningen blir omgjort til "PC-spenning" inne i strømforsyningen uavhengig av om den i utgangspunktet er 110 eller 230 volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...