Supervisor Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg gikk gjennom noen webbutikker i USA og fant dette: http://www.partspc.com/store/product652.html http://www.partspc.com/store/product2635.html Som dere kan se, det er det samme kort i samme butikken med forskjellige priser. Jeg leste litt i spesifikasjoner men fant ingen forskjeller. Kan noen se det jeg ikke ser? Forresten, vet dere om noen billige butikker i enten USA eller Danmark. Jeg har noen venner der som kan bestille varer og sende dem til meg som gave. Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 På den første taper du jo litt, på den andre ( nedsatt og forstå ) sparer du litt helt til du sikkert må betale en syk frakt.. Tenk hvis det er ødelagt da og man må sende i retur... nei da holder jeg meg til komplett og mpx Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 + moms og toll. også blir det dyrt igjen Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Skal bestille digitalkamera fra USA nå. Sparer rundt 700-800 kr på ett kamera som koster under 2000 i norge Det er mye penger det! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Skal bestille digitalkamera fra USA nå. Sparer rundt 700-800 kr på ett kamera som koster under 2000 i norge Det er mye penger det! Ja og hvis det er noe feil med kameraet og du må sende det i retur osv. Tjener jo ikke så mye da nei. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Skal bestille digitalkamera fra USA nå. Sparer rundt 700-800 kr på ett kamera som koster under 2000 i norge Det er mye penger det! Ja og hvis det er noe feil med kameraet og du må sende det i retur osv. Tjener jo ikke så mye da nei. Det skal vi ikke se helt bort ifra.. Burde vel kunne sende inn kamerat til Canon i Norge f.eks, internasjonal garanti eller noe? Men uansett, skulle jeg ikke kunne det, har jeg ingen problemer med å levere inn kamerat i statene, uten å betale dyr porto. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Skal bestille digitalkamera fra USA nå. Sparer rundt 700-800 kr på ett kamera som koster under 2000 i norge Det er mye penger det! Ja og hvis det er noe feil med kameraet og du må sende det i retur osv. Tjener jo ikke så mye da nei. Det skal vi ikke se helt bort ifra.. Burde vel kunne sende inn kamerat til Canon i Norge f.eks, internasjonal garanti eller noe? Men uansett, skulle jeg ikke kunne det, har jeg ingen problemer med å levere inn kamerat i statene, uten å betale dyr porto. Det spørs om Canon produkter solgt i statene, også selges med internasjonal garanti da. Garantien som kommer med produktene er uansett bare ett år, mens kjøpsloven som er flere år, ikke gjelder når produktet er kjøpt i utlandet. Og tror reglene er annerledes i statene, slik at får du kun ett års garanti med produktet, så har du kun ett års garanti/reklamasjonsrett uansett. Endret 28. desember 2003 av Afseth Lenke til kommentar
inSain Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg kjøpte engang en bok ifra en nettbutikk i USA, da kosta det ca 100kr i frakt (med båt, kunne velge fraktmåte), og det gikk bare 1-2 uker å frakte. Ja, selvsagt er ikke en bok helt det samme som et camera, men uansett, var ivertfall ikke dyrt i frakt.. frakt er frakt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg kjøpte engang en bok ifra en nettbutikk i USA, da kosta det ca 100kr i frakt (med båt, kunne velge fraktmåte), og det gikk bare 1-2 uker å frakte. Ja, selvsagt er ikke en bok helt det samme som et camera, men uansett, var ivertfall ikke dyrt i frakt.. frakt er frakt 100 kroner? Andre nettsteder i USA/Canada tar 25-30 kroner uansett mengde, og det er hjemme hos meg i løpet av 2-3 virkedager. Ett nettsted i Canada har til og med gratis frakt, men da kan det ta noen dager ekstra... alt fra 3-10 virkedager eller noe sånt. 100 kroner i frakt for en bok? Er du seriøs? Lenke til kommentar
OleP Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 ville nok kjøpt kameraet i norge jeg.. mere trygt det Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Skal bestille digitalkamera fra USA nå. Sparer rundt 700-800 kr på ett kamera som koster under 2000 i norge Det er mye penger det! Ja og hvis det er noe feil med kameraet og du må sende det i retur osv. Tjener jo ikke så mye da nei. Det skal vi ikke se helt bort ifra.. Burde vel kunne sende inn kamerat til Canon i Norge f.eks, internasjonal garanti eller noe? Men uansett, skulle jeg ikke kunne det, har jeg ingen problemer med å levere inn kamerat i statene, uten å betale dyr porto. Det spørs om Canon produkter solgt i statene, også selges med internasjonal garanti da. Garantien som kommer med produktene er uansett bare ett år, mens kjøpsloven som er flere år, ikke gjelder når produktet er kjøpt i utlandet. Og tror reglene er annerledes i statene, slik at får du kun ett års garanti med produktet, så har du kun ett års garanti/reklamasjonsrett uansett. Vel, garantien er jeg ikke bekymret over. Hvis jeg vil, kan jeg få over kamerat gratis som sagt, og få sendt det til canon i USA uten problemer. 1 års garanti vil jeg si er nok på et slikt kamera, som jeg neppe kommer til å bruke i noe mer enn et år, og som nå koster bare 1100 kr.. Jeg får nesten 2 kamerar til samme prisen.. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 skal selv bestille en projector fra usa, x1, den koster $999 der så sparer uansett ofte på det selv om du blir tillagt toll, garanti på de fleste produkter er vanligvis ikke noe problem etter mine erfaringer hvertfall. Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 har kjøpt kamera, ipod, objektiver, dykkerutstyr og en masse annet, aldri hatt problemer fra ebay USA. Og til meget fordelaktige priser, kan videreselges her med grei fortjeneste. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Garanti på f.eks. Canon er jo den samme world wide. Får du problemer så er det bare å levere den inn i en norsk sjappe - så lenge det er en garantisak selvfølgelig. Å kjøpe fra USA akkurat nå er svært gunstig i og med at dollaren nå er nede i 6,67 kroner (ser bort fra toll, frakt og moms da.........) Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 100 kr i frakt for en bok, da bør boken være VELDIG tung hvis det skal være rettferdig ! Pluss at bøker er fritatt for moms, så det slipper man å betale hvis man bestiller fra utlandet. Så bøker er generelt ganske greit å bestille fra utlandet. Amazon er fint hvis man skal ha tak i bøker som er vanskelig å få tak i her til lands. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Når det gjelder bøker som er vanskelig å få tak i her i Norge, så tripper jeg alltid innom bokhandelen og får de til å bestille den til meg. Da slipper man både frakt og toll - det blir jo det billigste tror jeg............ Lenke til kommentar
div_ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hmm...er spenningen på kretsene på US pc'er det samme som i europa? de har 110v, mens vi har 230v (riktignok i vegg kontakten:-) ) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hmm...er spenningen på kretsene på US pc'er det samme som i europa?de har 110v, mens vi har 230v (riktignok i vegg kontakten:-) ) Inne i selve PC'n er spenningen den samme, ettersom spenningen blir omgjort til "PC-spenning" inne i strømforsyningen uavhengig av om den i utgangspunktet er 110 eller 230 volt. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Klarer ikke å holde meg; her ser dere resultatet av pølkings sosialist norge. Byråkrati & "felles"-løsninger som skal være så gode, som koster oss milliarder i skattepenger.. Går meg på nervene.. www.stemdlf.no Lenke til kommentar
nikey Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hvis eg ishe husker helt feil så sleppe du toll og moms på bøker og blader, eller så var det bare toll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå