steinjarle Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 I fjor hadde VW ett års leveringstid på e-Golf. Nå er situasjonen snudd på hodet Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 335.000 kroner for 229km rekkevidde, det finnes vel bedre kjøp enn det. 6 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 335.000 kroner for 229km rekkevidde, det finnes vel bedre kjøp enn det. Er vel rent merkevarepåslag. 1 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Det kommer en flom av nye elektriske bilmodeller de neste 2 årene, og sannsynligheten for priskrig er stor. Spesielt med tanke på den vanvittig høye produksjonen til Tesla, og EU-kravene om lave gjennomsnittsutslippet. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 En bil er mer enn rekkevidde 4 Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 335.000 kroner for 229km rekkevidde, det finnes vel bedre kjøp enn det. Det er Norges mest solgte bil uansett el eller ikke. Folket er nok villige til å fire litt på rekkeviddekravet for å kunne sette seg inn i en VW fremfor noe annet. Slik var det hvert fall for meg. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Jeg ville ha ventet på I.D. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Skulle bare ønske den hadde litt raskere hurtiglading enn 40 kW. Jeg ville ha ventet på I.D. Jeg tipper det samme skjer med dagens E-golf som skjedde med den forrige, den settes heftig ned i pris når de skal selge ut lageret grunnet I.D. Endret 8. mars 2019 av TheMoonMan 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Tror jeg lett hadde venta på Model 3 SR om man ikke ville gå veldig mye over 300k for en elbil. Over 100km ekstra rekkevidde, mye raskere hurtiglading og et allerede utbredt ladenettverk. 6 Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 e-golf er allerde utdatert og overpriset. 22 mil til den prisen?? STYR UNNA... 5 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Det kommer en flom av nye elektriske bilmodeller de neste 2 årene, og sannsynligheten for priskrig er stor. Spesielt med tanke på den vanvittig høye produksjonen til Tesla, og EU-kravene om lave gjennomsnittsutslippet. Hvorfor skal det bli større priskrig på elbiler enn det har vært opp gjennom tidene på bensin og dieselbiler tenker du? 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor skal det bli større priskrig på elbiler enn det har vært opp gjennom tidene på bensin og dieselbiler tenker du? En teori er at markedet er i ferd med å mettes. Det er en begrenset med kunder som er villig til å betale et påslag på 150 000 eller mer for å få elektrifisert drivlinje. Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Spesielt med tanke på den vanvittig høye produksjonen til Tesla, og EU-kravene om lave gjennomsnittsutslippet. 'Vannvittig høye produksjonen' faktisk... Hallo, det er få andre bilprodusenter som produserer like lite som Tesla. Sjekk fakta. 2 Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Jeg tror mange ser seg litt blinde på rekkevidde og undervurderer markedet for en e-Golf. E-golfen er en strømgjerrig og liten bil som dekker familiens behov minst 95% av gangene, og er en ypperlig bil nr 1 (og funker finfint for mange med 1 bil). De som har 2 biler vil kanskje velge en bil som a) er større og b) går lenger som bil nr 2. Batteristørrelse er viktig for mange, men batteriet skal fylles, og det koster selv om det er billig i forhold til fossilbiler. ID neo vil naturligvis ta over markedsandeler etterhvert, men jeg tror faktisk det er en del folk som vil fortsette å kjøpe en klassisk (e-)Golf. Skulle dog ønske at Golfen hadde noe raskere hurtiglading... Jeg tror det er en stund til markedet mettes, men akkurat nå er det nok mange som blir sittende på eh strømgjerdet grunnet manglende folkestasjonsvogn. 1 Lenke til kommentar
SpecialWeirdo101 Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 VW-sjef Harald Edvardsen-Eibak sier til BilNytt.no at han tror ID vil bli bestselgeren i Norge neste år. Kan ikke si annet enn at VW har hårete mål, å bli bestselger når majoriteten av biler skal leveres andre halvår er kanskje optimistisk ? Det krever hvertfall rikelig tilgang til biler... 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Snudd på hodet...? Altså, får man bilen ett år før man bestiller den...? 2 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Tror de forviller seg inn i en priskamp der produksjonskostnadene for å lage forbrenningsbil blir for høye i sammenligning. Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Tror jeg lett hadde venta på Model 3 SR om man ikke ville gå veldig mye over 300k for en elbil. Over 100km ekstra rekkevidde, mye raskere hurtiglading og et allerede utbredt ladenettverk. Ser ikke ut og har sannsynligvis byggekvalitet som en 70-talls engelsk bil.. Joda, sikkert fin den.. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Det er Norges mest solgte bil uansett el eller ikke. Folket er nok villige til å fire litt på rekkeviddekravet for å kunne sette seg inn i en VW fremfor noe annet. Slik var det hvert fall for meg. Folk liker rust da? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 'Vannvittig høye produksjonen' faktisk... Hallo, det er få andre bilprodusenter som produserer like lite som Tesla. Sjekk fakta. Er det få andre som produserer like lite elbiler som Tesla? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå