Gå til innhold

Vi spør miljøvernministeren: Hvordan skal vi redde klimaet?

Anbefalte innlegg

Ofring, tro og tullball har visst alltid vært populært.

Nå ofrer vi ved å kjøpe CO2-kvoter, og la folk fryse i Norge om vinteren. - For ikke å få dårlig samvittighet overfor dagens guder.

«- men forskere antar nå at ofringen kan ha blitt gjort av desperasjon - i et forsøk på forhindre ekstremvær kalt El Nino «

https://www.dagbladet.no/tema/hevder-a-ha-svar-pa-en-av-historiens-morkeste-gater/70853601

Vi bør fortsette å stoppe lokal forurensning, og utslipp av gift/kjemikalier  til jord, vann og luft.

Og benytte det vi kan av fornybar energi fra sol, vind og vann. Spesielt fra bølger, siden all tro går i bølger. :wee:

Så varer  oljeressursene lengre.

Kun religiøse fundamentalister påstår at vitenskap er religion.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med denne ekstreme kveruleringen? Eller er du ikke klar over at det slippes ut CO2 når man forbrenner olje? Når du puster inn luft og puster ut igjen, så er CO2 en du puster ut noe som har vært i luften hele tiden. Når du kjører bil, så tilfører du atmosfæren CO2 som så langt har vært bundet i olje, og altså ikke har vært en del av atmosfæren. Dette er grunnleggende greier, men jeg er ikke overrasket over at du ikke har selv den minste kunnskap om emnet.Spørsmålet var:Hvilken konkret argumentasjon ligger tett opp mot det man finner i religiøs overbevisning, og hvorfor?Spørsmålet kom etter at du skrev følgende: "Slike som deg og hekomo er nok med på å øke denne andelen. Argumentasjon ligger så tett opp mot det man finner i religiøs overbevisning at man ikke vil identifiseres med folk som har et slikt syn."Skal du forresten be om unnskyldning for at du løy og påstod at jeg sa at mennesker ikke puster ut CO2 (se samme link)?

Poenget er at du slipper ut C02 når du forbrenner mat. Hvor denne CO2 kommer fra er ikke viktig. Planter tar opp CO2 fra fossile CO2 utslipp. Spiser du dette spiser du mat laget av fossil CO2. Karbon fra fossil olje har også vert i lufta.

Kjører du bil med biodiesel har den omtrent akkurat det samme CO2 utslipp som du ville hatt for å gjøre samme jobben som bilen gjør.

Poenget mitt var at du sier at CO2 du puster ut har vert i luften hele tiden. Hva mener du med det?

Jeg tolket det som at konsentrasjon i innpust var lik konsentrasjon i utluft. Er det ikke det du mener?

At argumentasjon ligner på religiøs overbevisning er basert på at deres argumentasjon er basert på at dere tror flertallet av klimaforskerene har rett. Det finnes ikke noen fasit før om 10-20år. Selv Norske klimaforskere har mindre tro på klimamodellene enn det dere har.

Dette ligger tett opp i mot kristnes tro på evig liv osv. Det handler om tro og ikke viten. Det er poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...