madura Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Nå har jeg snart tenkt å bestille ADSL fra bluecom, jeg bare venter på at gjør det selv pakken som skal bli tilgjengelig i mars eller april. Men så må jeg ha "Ethernet"-kort til min maskin. Jeg spurte Bluecom litt om det, og de skrev:- " Vi tilbyr kort fra D-LINK som vi har hatt stor suksess med. Ønsker du en mer top-of-the-line- løsning bør du gå for 3COM" Dette er det bluecom har: » DFE-538TX 10/100Mbps Nettverkskort Nettverkskort for PCI buss. For tilkobling av vanlig desktop til ADSL-modem. 1 stk23456 Kr 295 " Er det ok nok til en vanlig (2 år gammel) pc? Eller vil for.eks. et av disse som jeg så hos Ps data være mer lurt å satse på?: Nettverkskort PCI 10Mbit 3com Pris Lager Antall Bestill 3com NIC Etherlink PCI 10MBit (TP) 359,- 3 Nettverkskort PCI 100Mbit 3com Pris Lager Antall Bestill 3com NIC Etherlink PCI 10/100MBit WOL (TP) U/SW 435,- Vil være takknemlig for å høre noen meninger Bare for å vise litt til maskinen(hvis det har betydning): celetron 533Mhz -64MB RAM dynamisk delt med grafikk(DVMT) -10GB UDMA hovedkort :houston Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Det har i praksis ingen betydning. Kan vel seie det slik at ettersom du spør(no offence), så har du ikkje bruk for eit 3Com-kort til 500 spenn. D-link kortet vil gjere jobben, og det vil eit kort som kostar 150,- og. Sjølv har eg kort både til 500,- og til 150,- og merkar ingen praktisk forskjell på dei. Billige kort kan belaste prosessoren litt meir, men det er utan betydning til vanleg bruk. Lenke til kommentar
madura Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Det samsvarer med det jeg ellers har hørt Og det hadde sikkert blitt noen invendinger hvis det ikke stemte.. takk skal du ha Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har testa 3Com, Netgear og Jensen, og merker så godt som ingen forskjell på dem. (er kanskje ikke den mest avanserte brukeren heller) Ellers så sies det at Smc Ez kortene skal være bra, og de koster ca 250kr mener jeg, kanskje noe å satse på? Bare pass på at det er 10/100mbit og full duplex. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det er som sakt før i tråden ingen forskjell bortsett fra at Enkelte dyrere kort har en "egen" prosessor på kortet så belastningen på prosessoren din blir bare 1-5% under full belastnign, men du har jo alle andre programmer som bruker mye mere.. og en såkalt "billig" kort bruker et sted mellom 1-25% som har med oppsettet av maskinen å gjøre.. altså nesten ingen betydning vet normalt bruk... Og jeg ville ha satset på kortet som du får fra bluecom hvis det har støtte for 10/100 Half/Full duplex som er viktig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå