lilfire Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) *post slettet* Endret 27. desember 2003 av lilfire Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Umulig å si uten å se på koden, men http://validator.w3.org kan være til god hjelp. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 ja.. jeg driver å lager en privat hjemmeside, jeg er n00b men prøver så godt jeg kan... jeg skriver ikke koder kan ikke så mye html. men problemet jeg skla skrive mitdstilt og det gjør jeg men når jeg viser siden i ie så er det ikke midtstilt lenger viser jeg den i opera er den sånn den skla være... i opera ser det sånn her ut(sånn det skal) i IE ser det sånn her ut De fleste bruker vel IE enda så da må jo side se riktig ut i IE. noen som vet hvorfor det blir sånn? btw: kan god si hva u synnes om siden sånn den ser ut, er ikke ferdig da men er en start... Som sagt; vanskelig uten å ha koden din.. Par ting; - Hvorfor er ikke den første L'en i banneren lik den andre..? - Kanskje bytte farge på fonten.. - Bakgrunnen til news og meny er ikke like høye, det ser rart ut fordi .:News:. toucher toppen på "bakgrunnen".. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 jeg kan kopiere koden til deg..men jeg er n00b så.....koden ligger her Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 <meta name="generator" content="Namo WebEditor v5.0"> Hva er det for program..? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 heheh namo er det programet jeg brukker ikke no bra men det holder for meg...testa dreamware(el hva det heter) men det orka jeg ikke sett meg no inni så da ble det namo igjen... - har ikke sett at l'ene ikke er like er samma font da sikkert no med atd et er første bokstav el skla fikse det. - har egentlig ikke funnet no farge til fonten. noen iderer? - vet det har bare ikke fått fiksa det. skla fikses. thx... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Et godt råd: Lær deg html og css. Det der var ikke-god koding! Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 hehe..har tenkt på det men jeg er tunglært og vet ikke om jeg orker sette meg inn i det med koder og alt ja....og ja jeg vet det IKKE var god koding!men jeg kan ikke koding så...men over til topic noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 så u sier at jeg skal lære meg html for så å finne ut av det selv (el starte på nytt da) nei det orkere jeg ikke nå kanskje senere men ikke nå...men kunne noen hjelpe meg nå.... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) ingen som kan hjelpe meg? ser jo så dumt ut i IE, og de fleste bruker jo det..selv om opera er best... Endret 21. desember 2003 av lilfire Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 For det første er alle td-ene dine slik: <td> <p align="center"> </p> </td> istedenfor <td align="center"> <p> </p> </td> Jeg vet ikke om det har noe å si, men... Det var jo lovlig mange tabeller og paragrafer og alt annet på så en så liten side, da... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hva med å bruke DENNE koden til utgangspunkt istedenfor? Må bare få si at 985 piksler bred side er ALT FOR MYE! Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 hmm..ser jo at det er bedre men en det er en ting overskriften blir litt liten da el stor kommer jo ann på oppløsninga jeg har 1280 x 1024 og da sr det litt dumt ut ditt forslag men thx...jeg er glad for alle innspill... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Men du må jo skjønne at du ikke kan lage websider ut ifra 1280x1024 ! Det er regel nummer 3 når det gjelder webdesign! Max størrelse er 780 x 550. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Max størrelse? Finnes da ikke noen bestemte regler for det. Klart det er en fordel om siden er tilpasset 800*640, men den MÅ da ikke være det Jeg for min del driter sånn halvveis i å tilpasse sider for 800*640, men det er et must at den er tilpasset for 1024*768. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 En side bør alltid være bra uansett oppløsning! Å lage en side etter 1024 x 768 er ikke bra! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 En tilpasser da vel ikkje sida etter HØGDA vel? Altså blir det feil å sei at en tilpasser til 800x600. Meir riktig å sei en tilpasser til 800*X. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Det er jo mange som lager sider som er firkantet og plassert midt på siden med fast høyde også... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 jaja..me går det ann å få den til å auto tilpasse seg oppløsninga så den ser bra ut uansett oppløsning....synnes det så litt dumt ut i 1200 x 1024 okey vet at man ikke skal lage en side med den opppløsninga, men jeg går ned til 1024 x 768 når jeg driver med siden men er jo ikke no vits det hvis siden bare ser bra ut på den oppløsninga..så når jeg stiller oppløsninga tilbake til det jeg liker 1200x1024 så ser det dumt ut...så går det ann at den auto tilpasser seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå