steinjarle Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Men foreløpig kun for Model 3.Teslas nye Superchargere dobler ladefarten Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Kjøpte meg større amper lader til min telefon her forleden, vil de være så snill å skrive om det også? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 7. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2019 CCS skal kunne lade med opp mot 350 kW, men i dag er det ingen biler som klarer å ta i nærheten av så mye effekt. Det er dermed en veldig teoretisk verdi. Model 3 er nå den elbilen i produksjon som lader raskest. Kanskje vil Porsche Taycan overgå Model 3, men det gjenstår å se i virkeligheten, og det er uansett snakk om en ganske annen prisklasse. Nå når Model S/X går opp til 145 kW, så er det også ca ingen forskjell mot e-tron. Og Tesla vil faktisk lade betydelig raskere målt i km/t. Og Model S/X vil lade med 145 kW nesten hvor som helst (alle dagens superladere), der e-tron er begrenset til et fåtall CCS-stasjoner med støtte for mer enn 50 kW. Spennende å se konkurransen tilspisse seg. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg potetskrell Skrevet 7. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2019 Dette er jo helt rått for Model 3. Fortsatt fullstendig knockout på "konkurransen". Tesla killers lar vente på seg.. 11 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Ionity nettverket "kommer" ikke til å tilby, det er oppe og leverer 350kw på flere Circle K stasjoner allerede... 5 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg har en TM3 i bestilling og på tiden det har tatt fra jeg bestilte til jeg skal hente bilen har den blitt bedre 2 ganger, uten at det har kostet meg noe. 9 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Ionity nettverket "kommer" ikke til å tilby, det er oppe og leverer 350kw på flere Circle K stasjoner allerede... Hvor mange er dette snakk om og hvor? Ikke at jeg har reist så mye men kan ikke huske å sett en eneste her på Sørlandet. Lenke til kommentar
kafar Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg har en TM3 i bestilling og på tiden det har tatt fra jeg bestilte til jeg skal hente bilen har den blitt bedre 2 ganger, uten at det har kostet meg noe. Det bør du ikke finne deg i. Dette bør du ta opp med Tesla sentralt. Helst med Musk selv. Krev å få den slik du bestilte den. Jeg lider med deg, men trøst deg med at holder de på slik som dette er de snart konkurs. 6 Lenke til kommentar
Uglerimosenigjen Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Ionity nettverket "kommer" ikke til å tilby, det er oppe og leverer 350kw på flere Circle K stasjoner allerede... Hvor mange er dette snakk om og hvor? Ikke at jeg har reist så mye men kan ikke huske å sett en eneste her på Sørlandet. Fins bl a på Circle K i Lillesand 4 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Fins bl a på Circle K i LillesandEr den *aktivert* for 350kW eller bare *klargjort* for 350kW? Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Ionity nettverket "kommer" ikke til å tilby, det er oppe og leverer 350kw på flere Circle K stasjoner allerede... Hvor mange er dette snakk om og hvor? Ikke at jeg har reist så mye men kan ikke huske å sett en eneste her på Sørlandet. Kjerlingland oppdateres denne uken. Dombås og Gol er nettopp oppdatert. Alle i hele EU blir oppdatert fortløpende. Ionity laderne har midlertidig hatt redusert effekt i påvente av levering av væskekjølte kabler. 2 Lenke til kommentar
Oklo Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Kjerlingland oppdateres denne uken. Dombås og Gol er nettopp oppdatert. Alle i hele EU blir oppdatert fortløpende. Ionity laderne har midlertidig hatt redusert effekt i påvente av levering av væskekjølte kabler. -Men enn så lenge spiller jo dette liten rolle, ettersom det ikke finnes biler på markedet i dag som kan ta imot mer lading enn 155 kW (Audi e-Tron), og de aller fleste begrenser seg til 100 kW. Lenke til kommentar
454ss Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Hadde alle biler blitt byttet ut med el-bil så hadde vi hatt ett enormt problem. Må nok bygges noen atomkraftverk 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Model 3 blir stadig bedre, glad jeg har solgt min S og venter på model 3. S/X trenger en skikkelig oppdatering for å forsvare prisene nå. Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Denne nyheten vil nok være en stor del av den siste spikeren i kisten for rene diesel og bensinbiler. Hvem gidder å kjøpe fossilbiler fremover til over 1 mill, når du kan få en TM3 til 300-500K som på de fleste områder overgår fossilbilen? 3 Lenke til kommentar
Oklo Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Hadde alle biler blitt byttet ut med el-bil så hadde vi hatt ett enormt problem. Må nok bygges noen atomkraftverk -Før du slenger ut sånne bemerkninger, kan det kanskje være greit å sjekke hva de som faktisk har ansvar for strøm og strømnett i Norge mener? https://www.nve.no/nytt-fra-nve/nyheter-energi/stromnettet-er-klar-for-elbilene/ 9 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Hadde alle biler blitt byttet ut med el-bil så hadde vi hatt ett enormt problem. Må nok bygges noen atomkraftverk Det holder nok med noen få ekstra solcellepaneler. Funfact: Atomkraft er den energiformen som statistisk sett har ført til færrest dødsfall! (Da er også vannkraft og solceller med i statistikken. Kilde: "Håndbok i krisemaksimering") 1 Lenke til kommentar
Ad_astra Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Ionity nettverket "kommer" ikke til å tilby, det er oppe og leverer 350kw på flere Circle K stasjoner allerede... Hvor mange er dette snakk om og hvor? Ikke at jeg har reist så mye men kan ikke huske å sett en eneste her på Sørlandet. Kjerlingland oppdateres denne uken. Dombås og Gol er nettopp oppdatert. Alle i hele EU blir oppdatert fortløpende. Ionity laderne har midlertidig hatt redusert effekt i påvente av levering av væskekjølte kabler. Det beste med dette er jo at Model 3 kan benytte ionity. Forhåpentligvis med full effekt (250kw +) Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Det beste med dette er jo at Model 3 kan benytte ionity. Forhåpentligvis med full effekt (250kw +)Jeg er litt spent på hva Tesla har gjort for å få til dette. Jeg mistenker egentlig at de har 'jukset litt' og gitt superladerne mer strøm enn det CCS2 vil gjøre og at TM3 vil ha maks ladefart på 175kW på CCS utenom superladerne. Det vil si, først skal det tekniske ordne seg. Det har vist seg litt trøblete å få TM3 til å snakke med enkelte CCS-ladere på over 50kW. Virker som CCS-protokollen har litt rom for individuell tolkning og da vil bilene som ikke snakker samme dialekt som Ionity-laderne slite litt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå