MagE Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 hei, for en ganske god stund siden lagde jeg et trekabinett, som pc'n ikke ville starte i, har kabinettet enda men må nok kaste det vist jeg ikke kan bruke det. så er det noen som vet hvorfor pc'n ikke starter i det, den starter helt fint i vanlige kjøpe kabbis Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Kanskje noe med jording? har du jordet noe av hw'en? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 la en kabel mellom alle delene(hk plata, psu,hd og cdrom) Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Da vet jeg ærlig talt ikke.. Lenke til kommentar
@lf Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Virker veldig rart... Kan du beskrive hva som skjer når du monterer hw'en i trekasse og prøver å starte. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 vell, det er en god stund siden at jeg gjorde det men jeg puttet alt på hk'et (som er utagbart) og setter det inni kassa, så satte jeg i hd'n cdromen osv, så startet den ikke, så tenkte jeg jording satte på alle kablene mellom alle delene og den startet enda ikke, så puttet jeg alt inni metalkassa og det virket fink, så hva er problemet?? det skjer ingenting i trekassa men i mettalkassa virker alt helt fint Lenke til kommentar
@lf Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Vell, jeg har ingen anelse. Hvis du laget en ny bryter er du sikker på at den funker? Noe annet som bare brukes i trekasse som kan tenkes være ødelagt? Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 du har avstands skruer under hk'et? så ikke du har det rett på treet..for da vil du jo få en type kortslutning,og da får du ikke start på noe..du har ikke no bilde av systemet a? hvordan har du satt fast hovedkortet til kabbissen? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Skrudd på PSU? Kobla den til? Lenke til kommentar
NAmE Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 du har avstands skruer under hk'et? så ikke du har det rett på treet..for da vil du jo få en type kortslutning,og da får du ikke start på noe..du har ikke no bilde av systemet a? hvordan har du satt fast hovedkortet til kabbissen? [offtopic] ehh... trodde ikke tre ledet så mye strøm at det gjør noe ... Har selv bygget kabinett med utgangspunkt i ter, men isolerte bak HK med noen tykk lag teip for sikkerhets skylf... [Ontopic] Kan problemet ligge i jording??? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Har du vifte® koblet rett på PSU, og i tilfelle sviver de ? Hvis nei, kan det ha med PSU og jording å gjøre. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 har et hk brett av metall har ingen vifter (utenom psu vifta, gammelt system) har verken kamera eller server saa det er daarligt med bilder, og ja psu er skrudd paa og koblet til, har proovd og sette en jumper paa der med power knappen (knappen jeg bruker er en tatt utav et gammelt kabinett) men kan det ha noe med at hkbrettet er skeivt(ganske mye)(skal se tooft ut) har engesk testatur Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 men kan det ha noe med at hkbrettet er skeivt(ganske mye)(skal se tooft ut) Ja, tok du hk og flytta over på ett skeivt hk.brett eller flytta du hele brettet med hk på over i trekabinettet ? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Er det en led på HK? Lyser den i så fall? Putt på en vifte på en HK-kontakt. Snurrer den? Burde kanskje ikke poste dette, men... Hadde et problem (ikke det samme, men kan kanskje illustrere...) med at maskina fikk en stygg feilmelding under oppstart. Det skjedde like etter en liten mod (hvor det var mulig at jeg kunne ha vært litt uforsiktig med statisk elektrisitet), så jeg ante uråd. Fant et par på nettet (har heldigvis to maskiner, så kan gå online ved problemer ) som hadde fått samme feilmeldinga, men ingen som hadde svar. Fant til slutt ut at den ene "hvite tappen" ved ene ram-porten stod ned slik at det ble litt dårlig kontakt mellom hk og skjermkort... Èn uke med banning. Det jeg vil spørre om, er: Er det mulig at det kan være noe som skaper dårlig kontakt mellom de forskjellige hw-delene? Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 bare så dere vet det så leder tre litt strøm faktisk.. og når det har med datakomponenter å gjøre så kan det ha noe å si. Siden der er så småe marginer. 1 volt + - her og der så kan det ha fatale følger. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) men kan det ha noe med at hkbrettet er skeivt(ganske mye)(skal se tooft ut) Ja, tok du hk og flytta over på ett skeivt hk.brett eller flytta du hele brettet med hk på over i trekabinettet ? forklarte litt daarligt der, selve hk brettet er ikke skeivt, men det sitter skeivt i kabinettet, naar du staar bak kabinettet ser det skeivt ut (engesk testatur) Endret 22. desember 2003 av MagE Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 psu er skrudd paa og koblet til, har proovd og sette en jumper paa der med power knappen (knappen jeg bruker er en tatt utav et gammelt kabinett) At hk brettet står skrått skulle ikke ha noe å si, men kan det være noe med jumperen eller power knappen ? Har du mulighet så prøv en annen. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 vel jeg gidde opp heile greia, bygden den heller inni 2 skoesker (den ene var stor den andre var liten) det var ikke knappen som var galen, (bruker den i skoeska naa) men,men takk for all hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå