Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få for denne pcen?

Anbefalte innlegg

Hei

Hvor mye kan jeg få for dette oppsettet? Gjerne pris med og uten skjerm

» Hoverdkort: Abit BH7

» Prosessor: Intel P4 2.4b

» Minne: 2x TwinMOS DDR PC2700 512mb

» Skjermkort: Ati Radeon 9500Pro (Overklokkbart, altså med flashet bios)

» Harddisk: Segate Barracuda V 120 GB & Segate Barracuda 7200.7 120 GB

» Brenner: Yamaha CDRW-F1 44/24/44

» DVD: Hitatchi (Usikker på hastighet - 3 år gammel)

» Tv-Kort: TerraTec Cinergy 400

» Floppy: Sony 3,5"

» Kjøler: Zalman 7000AlCu

» Kabinett: Lian-Li PC6085

» Strømforsyning: Enermax Whisper Series 350W

» Tastatur: Logitech Cordless Desktop Deluxe

» Mus: Logitech MX700

» Skjerm: Sony X72H 17" LCD

» OS: Windows XP Pro Norsk - Studentlisens

Alt er kjøpt i perioden Februar 2003 --> Oktober 2003

Takker for svar

- gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, så det ligger såpass dårlig an altså? Hadde selv håpet på litt under 10 000 uten skjerm, det var vel kanskje litt for optimistisk. Vet at pcen faller mye i pris med en gang den er brukt, men pcen er tross alt under 1 år gammel. Den mangler de nyeste tingene som 800mhz FSB, dual-ddr og AGP 8x (De to siste gir vel minimal ytelsesøkning). Den har et ganske dyrt kabinett og en meget god CPU-Kjøler. Skjermkortet ligger vel fullt på høyde med dagens alternativer (9600Pro og 9600XT). Den har også godt med minne og lagringsplass.

Ellers er jo det et nesten nytt TV-Kort, en god mus og XP Lisens.

Ville det vært svindel å ta 10 000 for denne (uten skjerm)?

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gitt mer enn 6500 for denne maskina uten skjerm.

Å annslå å få 10 000 for denne er tull...eller kanskje ikke for optimister..

Man får utrulig bra maskin for 10 000 når man først starter å bygge nå..men du har endel dyre komponenter da, som kabinett, ganske grei strømforsyning og relativt bra kjøling. Så kanskje du er heldig å får solgt den til noen "idioter" for 8000....

Lenke til kommentar

Ja, rundt 7000 er vel kanskje en grei pris, det er bare så trist å innse at det du for en liten stund siden betalte i dyre dommer for, ikke er verd en hundedritt i dag :( .

Hvordan er det med skjermer da? Faller prisen like mye som pcer?

Betalte godt over 5000 for den skjermen i Februar, vil derfor gråte hvis jeg ikke får mer en 2500 i dag.

Takker så mye for svar

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Får oss pcnerder er ikke den maskinen verdt 10k fordi vi kan bygge noe bedre til samme pris. For andre som ikke bygger selv, er den maskinen til 10k et mye bedre valg enn elkjøp, lefdal ol. butikker.

Ta ut tv-kortet, og selg maskinen for 10k i avisen, oppslag i butikk el. Tv-kortet er det ingen som har bruk for av dem som gir 10k for den maskinen, så det selger du heller separat. Si at klargjøring av maskinen følger med i prisen, altså at du kommer til kjøperen og setter maskinen opp slik at den fungerer slik den skal.

NB: Husk å legge inn Office. Det er noe alle trenger, og trekker prisen opp selv om "lisensen" har "forsvunnet".

Lykke til.

Lenke til kommentar
Får oss pcnerder er ikke den maskinen verdt 10k fordi vi kan bygge noe bedre til samme pris. For andre som ikke bygger selv, er den maskinen til 10k et mye bedre valg enn elkjøp, lefdal ol. butikker.

Ta ut tv-kortet, og selg maskinen for 10k i avisen, oppslag i butikk el. Tv-kortet er det ingen som har bruk for av dem som gir 10k for den maskinen, så det selger du heller separat. Si at klargjøring av maskinen følger med i prisen, altså at du kommer til kjøperen og setter maskinen opp slik at den fungerer slik den skal.

NB: Husk å legge inn Office. Det er noe alle trenger, og trekker prisen opp selv om "lisensen" har "forsvunnet".

Lykke til.

Det er ikke snakk om hva jeg kan lure ut av en 73 år gammel bestemor som skal kjøpe pc for å sende mail til sin bortflyttede sønn i nordøst-australia. Poenget var jo å få vite hva pcens egentlige verdi i dag er. Noe som jeg etterhvert innser ikke er den største summen

- gordito

Lenke til kommentar
gå på internett å se på hver del .hvor mye det til sammen ville ha kostet i dag

så må du gå litt under den prisen

La sammen sånn ca.

Komplett: 9700 kr

Microplex: 2200 kr

Totalt: 11900 kr

Dette var med 2.67 Ghz og 9600XT, altså en ørliten anelse raskere.

Tok med den billigste brenneren jeg fant, siden min bare er 44x og tok ikke med DVD spiller siden den bare er en gammel dritt.

Lenke til kommentar
Ville gitt ca.9000kr :xmas:

Er dere helt SPRØ hele gjengen her eller ? 9000,- for dette ? Hadde ikke gitt en krone over 4000,- Uten skjerm og tastatut/mus. Ett år gammel pc :scared: Satt sammen en maskine nå nettopp med en Pentium 4 2,8c (800 FSB) 512 pc3200 ram, 160Gig SATA Seagate, Abit AI7 HK, LiteOn 8x DVD-brenner, Aopen Kabinett til ca. 7000,-

Og dere ville gitt 9-10.000,- for denne gamle haugen med 533 FSB :laugh::dribble::laugh:

Endret av vihovde
Lenke til kommentar

Det er en viss forskjell mellom 533 og 800mhz FSB, men den er ikke så stor at 533 mhz blir ubrukelig.

Jeg satt opp det oppsettet du nevnte og fant ut at du ikke hadde tatt med skjermkort, det blir jo litt ekstra. Videre har min pc dobbelt så mye minne og en god del mer lagringsplass, men både minne og harddisk er jo litt tregere.

Kabinettet og kjøleren på min pc er jo i en litt annen prisklasse.

Jeg satt jo opp min pc med dagens priser da kom den på nesten 12000 og nesten alle komponentene selges fortsatt, så det må jo bety at de ikke er helt utdatert. Så 4000 blir jo litt lite synes jeg.

Men jeg forstår poenget ditt, og jeg skal heller inrømme at jeg hadde nok valgt ditt oppsett framfor mitt hvis jeg skulle kjøpt nå.

Men men.. kommer nok ikke til å selge den blir for stort hull mellom prisen på min gamle pc og en bærbar, dessverre :(

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Satt sammen en maskine nå nettopp med en Pentium 4 2,8c (800 FSB) 512 pc3200 ram, 160Gig SATA Seagate, Abit AI7 HK, LiteOn 8x DVD-brenner, Aopen Kabinett til ca. 7000,-

Og dere ville gitt 9-10.000,- for denne gamle haugen med 533 FSB  :laugh:  :dribble:  :laugh:

Vell, i dette eksemplet ditt så tok du ikke med skjermkort da :dribble:

Btw, du snakker om at 800MHz knuser 533 MHz FSB...Da tar du skrekklig feil...

En kamerat av meg har en Shuttle med P4 2.4c, Shutte SB61G2 og jeg har P4 2.66b og Shuttle SB51G og jeg knuser han i samtlige tester. Og vi har nesten lik pc ellers og...

Edit: "knuser og knuser", jeg får litt bedre score i flere av testene..

Endret av bjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...