torest Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Dobling for skipsbatterier i 2018: – Så å si ikke et eneste nytt prosjekt vedtas uten at batterier er vurdert [Ekstra] Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Store havgåande skip må før eller seinare verte autonome. Då er det berre snakk om å ha nok ladebøyer langs ruta. For eit mannskap er det nok ikkje ideelt med ei ladepause på opptil ein time kvar 4-6 timar på ein lang tur, men for eit autonomt skip som heile tida optimaliserer ruta sjølv etter veret og tilgjengeleg lading, er det akkurat det same. Yara Birkeland er berre starten. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Store havgåande skip må før eller seinare verte autonome. Då er det berre snakk om å ha nok ladebøyer langs ruta. Lasteskip er forholdsvis dyre på alle måter og enhver stopp medfører tap av inntekt, så redere må enten bli pålagt eller subsidiert hvis dette noen gang skal bli realisert. Lenke til kommentar
ChrisQ Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Virkeligheten innhenter det grønne skiftet: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Eo3ykK/Elferje-sluker-stromkapasiteten https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/vm4eMj/Stromkrise-i-Ryfylke-kan-stoppe-milliardinvestering 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå