slagelsedt Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Nei barn er mye mer påvirket av foreldrene sine enn du tror. Barn kan være direkte og ærlige om ting de ikke helt har forstått de ikke bør si, som feks at du er stygg på håret. Men de åpner seg ikke om vold eller liknende i hjemmet til fremmede. Det er en av grunnene til at mange slike saker aldri blir oppdaget før barna er voksne og selv tar et oppgjør med familien. Barn har sine egne meninger og det vet hva de opplever . Og de forteller om vold de også. Vi som voksne skal ha respekt for barna. Det du gjør her er å ignorere barna, og det er ikke til barnas beste. En av grunnene til at slikt ikke blir oppdaget er fordi at Barnevernet ikke vil snakke med barna. Og barna skal ikke være alene med Barnevernet som vil forsøke å manipulere dem. Vennlig hilsen en som kan dette. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Vennlig hilsen en som kan dette. Det tviler jeg sterkt på at du gjør. 4 Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Det tviler jeg sterkt på at du gjør. Jeg har vært involvert innen Barnevernet nesten hele mitt liv . Jeg vet mye. Lenke til kommentar
LoddeCatto Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Jeg har vært involvert innen Barnevernet nesten hele mitt liv . Jeg vet mye. Innleggene dine vitner om en person som ønsker å opptre som om du kan og vet mye men sannheten er en annen. Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Innleggene dine vitner om en person som ønsker å opptre som om du kan og vet mye men sannheten er en annen. Jeg er tidligere barnevernsbarn. Har også erfaring gjennom mitt voksne liv med å hjelpe barn og familier med barnevernsaker. Det er sannheten. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Jaha. Sammenlignet med... ? Både hvis man ser på tallene (under 1% av sakene), og sammenlignet med resten av Europa (i følge Europarådet). 'Heldigvis' så døde moren til Anders Behring Breivik noen år etterpå, slik at det var mulig å få presset ihvertfall igjennom EN artikkel, med poenget: 'Kanskje Breivik er prisen vi betaler for å ha et Barnevern som IKKE fungerer'. Barnevernet fungerer, men det gjøres feil. ABB skulle ha vært fjernet fra moren, som så mange andre som BV ikke får reddet bort fra foreldrene av ulike årsaker. Jeg er helt enig med deg i at BV må være mer aktive med å overta omsorgen for barn som har uegnede foreldre. Det er åtte saker som skal opp for menneskerettighetsdomstolen i Strasburg nå, og sosionom-utdannelsen som danner grunnlaget for saksbehandlerne i barne-'vernet' er den aller dårligst faglig forankrede utdannelsen i landet. Flere av disse sakene er allerede behandlet, og BV har fått medhold i samtlige. Det eneste unntaket er en sak der BV ble kritisert for å ikke ha gitt moren samvær. Men selve omsorgsovertakelsen hadde ikke EMD noen problemer med. Kanskje du skal prøve å oppdatere deg litt før du svarer meg igjen? Og politiet er enda dummere i hodene sine enn sosiognomene i barnevernet, under en måned etter at de kom på døra mi, seks stykker med maskingevær og ambulanse, så leverer de tilbake denne godsaken som ble beslaglagt for to år siden: Nå var innlegget mitt en korrigering av en annen persons kunnskapsløshet om hvordan ting fungerer. Det var ikke ment som en generell invitt til en debatt rundt politiet, og heller ikke drittslenging om politiet. Jeg bare kom med en enkel faktaopplysning. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Der viser du at du ikke liker at noen sier sannheten om Barnevernet og hvordan Barnevernet behandler barna. Du har bare løgn å komme med, dessverre. Jeg syns unødvendig omsorgsovertakelser er for mange. Barn skal ikke tas fra foreldre på falske grunnlag. Som allerede dokumentert så er det faktisk altfor få omsorgsovertakelser. Dette støttes av organisasjonen for barnevernsbarn. Foreldre er barnas stemme når barna blir ignorert og oversett av Barnevernet med vilje. Nei, uegnede foreldre er ikke barnas stemme. Og jeg kommer alltid til å stå på barnas side i barnevernsakene. Så et godt råd til deg er at du bør tenke over hvem du diskuterer med sånn sett . Ingen trussel, bare en vennlig informasjon . Ha en fin kveld. Du står på overgripere og mishandleres side, mot barna. Du ønsker å frata barna alle rettigheter. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Overfor Barnevernet vil nok ikke et barn være spesielt tillitsfull, for der blir de satt i en avhørssituasjon hvor de blir mestenkeliggjort. Barnevernet foretar ikke avhør. Det er politiet som gjør det. Hva med å skaffe deg litt kunnskap? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Man ser jo hvordan f.eks Christoffer varslet barnevern og politiet helt selv og var åpen og ærlig til alle som spurte om skadene.. Eller hvordan var det igjen egentlig? Anonymous poster hash: 48648...271 Det er interessant (men forutsigbart) å merke seg hvordan dette bare ble ignorert. 1 Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Barnevernet foretar ikke avhør. Det er politiet som gjør det. Hva med å skaffe deg litt kunnskap? Når barn sitter hos Barnevernet så er det gjerne en situasjon hvor de ansatte allerede har bestemt seg for en konklusjon. Når den ikke stemmer overens med opplysningene barna vil ha frem, så blir det gjerne et avhør fremfor en samtale hvor barna skal bli hørt. Jeg har nok mer kunnskap her . Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Du har bare løgn å komme med, dessverre. Som allerede dokumentert så er det faktisk altfor få omsorgsovertakelser. Dette støttes av organisasjonen for barnevernsbarn. Nei, uegnede foreldre er ikke barnas stemme. Du står på overgripere og mishandleres side, mot barna. Du ønsker å frata barna alle rettigheter. Du har ikke gitt dokumentasjon. Og du vet hvorfor det er for mange omsorgsovertakelser. Og du sier jo selv at du vil ha flere omsorgsovertakelser. Det betyr at at barn skal utsettes for traumer på bakgrunn av falske anklager. Å ta barn fra egnede foreldre er ikke god rettssikkerhet og barnas rettigheter blir ignorert. Om foreldre skal anklages for vold, så er dette noe som må dokumenteres. Vold er omsorgssvikt, uansett om det skjer hjemme eller i barnevernets omsorg som f.eks i fosterhjem. Som tidligere barnevernsbarn står jeg på barnas side. Selv om du forsøker å innbille andre noe annet . Hvis du skal debattere med meg så er det klart at du skal være ærlig, høflig og saklig. Lenke til kommentar
LoddeCatto Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Jeg er tidligere barnevernsbarn. Har også erfaring gjennom mitt voksne liv med å hjelpe barn og familier med barnevernsaker. Det er sannheten. Din opplevelse er bare din og din alene! Du er ingen ekspert på området! Lenke til kommentar
LoddeCatto Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Du har ikke gitt dokumentasjon. Og du vet hvorfor det er for mange omsorgsovertakelser. Og du sier jo selv at du vil ha flere omsorgsovertakelser. Det betyr at at barn skal utsettes for traumer på bakgrunn av falske anklager. Å ta barn fra egnede foreldre er ikke god rettssikkerhet og barnas rettigheter blir ignorert. Om foreldre skal anklages for vold, så er dette noe som må dokumenteres. Vold er omsorgssvikt, uansett om det skjer hjemme eller i barnevernets omsorg som f.eks i fosterhjem. Som tidligere barnevernsbarn står jeg på barnas side. Selv om du forsøker å innbille andre noe annet . Hvis du skal debattere med meg så er det klart at du skal være ærlig, høflig og saklig. Minner deg om at du skal opptre høflig og saklig! Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Din opplevelse er bare din og din alene! Du er ingen ekspert på området! Itillegg til det har jeg hjulpet mange barn og tenåringer de siste fire årene med deres barnevernsaker. Det er påfallende at mange barn og tenåringer opplever det samme som jeg gjorde. Ingen skal måtte kjempe mot saksbehandlere som ikke ønsker å være imøtekommende. Men det er desverre en bitter og hard sannhet. Lenke til kommentar
LoddeCatto Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Itillegg til det har jeg hjulpet mange barn og tenåringer de siste fire årene med deres barnevernsaker. Det er påfallende at mange barn og tenåringer opplever det samme som jeg gjorde. Ingen skal måtte kjempe mot saksbehandlere som ikke ønsker å være imøtekommende. Men det er desverre en bitter og hard sannhet. [/ Det er meget avslørende at ikke snakker sant her! Du skriver om sannheten? Sannheten er at flertallet i FB gruppen deres fremstår som lite reflektert rundt sin egen situasjon samt manglende selvinnsikt. Noen av disse medlemmene utleverer også egne barn, truer offentlig ansatte ol. Enkelte har også dom på seg grunnet trusler som de hr ytret offentlig. Farlige og voldelige foreldre skal ikke ha omsorgen for egne barn! Lenke til kommentar
LoddeCatto Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Itillegg til det har jeg hjulpet mange barn og tenåringer de siste fire årene med deres barnevernsaker. Det er påfallende at mange barn og tenåringer opplever det samme som jeg gjorde. Ingen skal måtte kjempe mot saksbehandlere som ikke ønsker å være imøtekommende. Men det er desverre en bitter og hard sannhet. [/ Det er meget avslørende at ikke snakker sant her! Du skriver om sannheten? Sannheten er at flertallet i FB gruppen deres fremstår som lite reflektert rundt sin egen situasjon samt manglende selvinnsikt. Noen av disse medlemmene utleverer også egne barn, truer offentlig ansatte ol. Enkelte har også dom på seg grunnet trusler som de hr ytret offentlig. Farlige og voldelige foreldre skal ikke ha omsorgen for egne barn! 1 Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Det er meget avslørende at ikke snakker sant her! Du skriver om sannheten? Sannheten er at flertallet i FB gruppen deres fremstår som lite reflektert rundt sin egen situasjon samt manglende selvinnsikt. Noen av disse medlemmene utleverer også egne barn, truer offentlig ansatte ol. Enkelte har også dom på seg grunnet trusler som de hr ytret offentlig. Farlige og voldelige foreldre skal ikke ha omsorgen for egne barn! Jeg skjønner at du ikke liker å innse at jeg snakker sant her . Sannheten her er at mange av de som er i denne gruppen har opplevd falske anklager, noe som inkluderer barna. Bekymringsmeldinger som fører til akuttvedtak, falske møterapporter og manglende undersøkelser. Og Barnevernets ansatte er ikke interessert i å snakke med barna. 70 prosent av barna som er blitt plassert i fosterhjem er ikke blitt snakket med. Hvilket er brudd på norsk lov. Jeg har selv hjulpet barn og tenåringer. Flere av de jeg har hjulpet har fått komme hjem til biologisk familie. Noen av dem har mistet sine foreldre og ikke fått lov av Barnevernet til å bo hos øvrig familie. Uten at det er foretatt undersøkelser. Du sier at voldelige foreldre ikke skal ha omsorgen for barna. Her kan vi være enig. Samtidig må du også kunne reflektere over hva uskyldige familier/foreldre/barn måtte oppleve. For du bør jo kunne være enig i at voldelige fosterforeldre ikke skal ha omsorgen for barn? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 Forskning viser at det tar (i gjennomsnitt) 15 år før barn (nå voksne) tør å snakke om overgrep. Noen venter til vedkommende dør før de snakker, andre sier aldri noe. Jeg har ikke sett koen forskning på vold, men vil tro det ikke er så langt unna om det ikke oppdages av andre. Og selv da sier ikke nødvendigvis noe om det, de har kun en adferd som tilsier at de er utsatt for vold eller å se/høre vold mellom feks foreldre. Barn blir ofte truet til taushet. Om mor eller far sier «hvis du forteller det, så må mamma/pappa i fengsel» og det er ikke noe barna ønsker. Derfor sier de ikke noe. For uansett hvor slemme de kan være av og til, så elsker barna de. Barn er laget sånn. De er åpne og kjærlige og forsvarer de svake eller de de ser på som tapende part. Det ser man ofte i barnefordeling. Har man mistanke om at barna blir utsatt for vold eller er vitne til det, så meld fra! Heller en gang for nye enn et drept barn. Du ser det ikke før du tror det! Anonymous poster hash: 7ac8f...b2f Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 Forskning viser at det tar (i gjennomsnitt) 15 år før barn (nå voksne) tør å snakke om overgrep. Noen venter til vedkommende dør før de snakker, andre sier aldri noe. Jeg har ikke sett koen forskning på vold, men vil tro det ikke er så langt unna om det ikke oppdages av andre. Og selv da sier ikke nødvendigvis noe om det, de har kun en adferd som tilsier at de er utsatt for vold eller å se/høre vold mellom feks foreldre. Barn blir ofte truet til taushet. Om mor eller far sier «hvis du forteller det, så må mamma/pappa i fengsel» og det er ikke noe barna ønsker. Derfor sier de ikke noe. For uansett hvor slemme de kan være av og til, så elsker barna de. Barn er laget sånn. De er åpne og kjærlige og forsvarer de svake eller de de ser på som tapende part. Det ser man ofte i barnefordeling. Har man mistanke om at barna blir utsatt for vold eller er vitne til det, så meld fra! Heller en gang for nye enn et drept barn. Du ser det ikke før du tror det! Anonymous poster hash: 7ac8f...b2f Barna er den sikreste kilden til å få sannheten frem. Selv om barn opplever trusler, så er alle mennesker og individer. Man skal aldri undervurdere mentaliteten til et barn. Politi, barnevern og instanser har faktisk mulighet til å snakke med barna. Barn er faktisk ikke så uærlige og lojale mot foreldre som f.eks barneverntilhengere eller Barnevernet påstår. Her handler det i bunn og grunn om viljen til å vise barna at de tror på dem og vil dem det beste. Hvis et barn blir mishandlet, så har de faktisk merker på armer, bein og overkropp. Og nei, det er ikke snakk om kroppsvisitering. Det er snakk om hvilken behandling barna vil få om man melder fra eller ikke. Her må man ta innover seg hva som er fakta om hvordan barna vil få det under Barnevernets omsorg. Og nei, det er ikke snakk om at man ønsker at barn skal slite med et voldelig hjem. Det er snakk om hvordan Barnevernet bruker sin makt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2019 Barna er den sikreste kilden til å få sannheten frem. Selv om barn opplever trusler, så er alle mennesker og individer. Man skal aldri undervurdere mentaliteten til et barn. Politi, barnevern og instanser har faktisk mulighet til å snakke med barna. Barn er faktisk ikke så uærlige og lojale mot foreldre som f.eks barneverntilhengere eller Barnevernet påstår. Her handler det i bunn og grunn om viljen til å vise barna at de tror på dem og vil dem det beste. Hvis et barn blir mishandlet, så har de faktisk merker på armer, bein og overkropp. Og nei, det er ikke snakk om kroppsvisitering. Det er snakk om hvilken behandling barna vil få om man melder fra eller ikke. Her må man ta innover seg hva som er fakta om hvordan barna vil få det under Barnevernets omsorg. Og nei, det er ikke snakk om at man ønsker at barn skal slite med et voldelig hjem. Det er snakk om hvordan Barnevernet bruker sin makt. Hvordan tenker du at politi og barnevern skal få snakket med barna om man ikke melder ifra? Hvis man tror at barn opplever vold, så melder man fra. Så enkelt er det. En nabo har ingen kompetanse til å snakke med et barn om den ikke har utdannelse. Det er ikke bare vold mot barna, men vold som barn er vitne til som er skadelig. Et barn som ikke har det bra hjemme eller lever med foreldre som er voldelige, skal selvsagt få slippe det. Og vi mennesker må bli bedre på å bry oss før barn blir drept av foreldre. I flere tilfeller der barn har hatt det rett og slett jævlig eller blitt drept, så sier ofte naboer «jeg så det jo, men tenkte at det ikke var min sak.» Er man bekymret for et barn, så melder man fra. Som sagt «du ser det ikke før du tror det» Anonymous poster hash: 7ac8f...b2f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå