Faller Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Heisann, Jeg har et spørsmål om det å koble en laptop til en skjerm ved hjelp av en USB-C kabel. På kontoret hvor jeg jobber, så finner folk at USB-C er veldig praktisk og enkelt å bruke for å koble til skjermer, men vi har også opplevd at kablene går i stykker (troligvis pga brukerfeil), men jeg ser etter kabler for å erstatte kabler som går i stykker. Jeg vet at USB-C ikke er en kabelstandard, så spørsmålet mitt går ut på om USB 3.1 Gen 1/2 (5/10GB/s) er godt nok for å koble til en skjerm (og lade laptop) eller om man bør går over til Thunderbolt3 som takler betraktelig høyere hastigheter? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Vi har en del docking med USB 3.1 og de fungerer fint til skjerm, strøm, nettverk++ Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Slik jeg har forstått det, med forbehold om at jeg tar feil, er at Thunderbolt 3 kabler (med USB-C grensesnitt) er kompatibel med "alt", mens USB 3.1 kabler med USB-C ikke er det. Kanskje mest praktisk å kjøpe kabler som er kompatible med det meste...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå