NTB - digi Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Sju ble skadd da svensk stridsbåt gikk på grunn Lenke til kommentar
mosedotten Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Av en eller annen grunn vegrer Ola Nordmann seg på å dra morsomme kommentarer i denne saken.......:-) 3 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Av en eller annen grunn vegrer Ola Nordmann seg på å dra morsomme kommentarer i denne saken.......:-) Tror den jolla der blir billig i forhold 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Hvor blir det av navigeringskompetansen til marinen, norsk eller være seg svensk? 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Når er vel Skjold-klassen Sjøforsvarets raskeste båt. Ref. bildetekst. 3 Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Hvor blir det av navigeringskompetansen til marinen, norsk eller være seg svensk? Du navigerar nok ikke så bra du heller efter at ha trykkt i deg en 6-pakk starkøl... 2 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Nå er det Norske tilstander i Sverige... 5 Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Av en eller annen grunn vegrer Ola Nordmann seg på å dra morsomme kommentarer i denne saken.......:-) Ikke noe spesielt morsomt når folk blir skadet... 2 Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Hvor blir det av navigeringskompetansen til marinen, norsk eller være seg svensk? Målinger viser den er like god i Sverige som i Norge. 1 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Hvor blir det av navigeringskompetansen til marinen, norsk eller være seg svensk? Dette handler muligens ikke om navigeringsfeil. Denne båttypen er designet til en rolle der den skal kjøre i stor hastighet inn mot land og så bråstoppe slik at soldater kan gå i land. Om man da er noen sekunder for sent ute med bråstoppen (som er virkelig brå, det har jeg selv sett) går man gjerne på grunn, og når et lag med soldater står klare til å hope i land vil de nok falle og skader vil oppstå. 3 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Du navigerar nok ikke så bra du heller efter at ha trykkt i deg en 6-pakk starkøl... Ja, norsk butikkøl blir vel litt I sterkeste laget for svenskene. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Dette handler muligens ikke om navigeringsfeil. Denne båttypen er designet til en rolle der den skal kjøre i stor hastighet inn mot land og så bråstoppe slik at soldater kan gå i land. Om man da er noen sekunder for sent ute med bråstoppen (som er virkelig brå, det har jeg selv sett) går man gjerne på grunn, og når et lag med soldater står klare til å hope i land vil de nok falle og skader vil oppstå. Om du vet noe mer om den spesifikke ulykken en andre så kanskje du har en kilde på det å vise? Det bør vel ikke navigeres uten kartleser om du har til hensikt å navigere i grunt farvann spesiellt. Lenke til kommentar
Vapo Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 (endret) "Det bør vel ikke navigeres uten kartleser om du har til hensikt å navigere i grunt farvann spesiellt." Om du vet noe mer om den spesifikke ulykken en andre så kanskje du har en kilde på det å vise? ??? Endret 6. mars 2019 av Vapo 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Sammenlikner med bilrally, der er det jo kartleser. Regner med at HMS er enda større i Forsvaret? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Sammenlikner med bilrally, der er det jo kartleser. Men akkurat hva i artikkelen er det som får deg til å tro at ulykken har skyldtes en navigasjonsfeil? Eventuelt, hvillken annen kilde har du som får deg til å tro det? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Nå er det Norske tilstander i Sverige... Beste kommentaren. Takk for latter Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 (endret) Målinger viser den er like god i Sverige som i Norge. Lurer på hvem som var i indre Kongo og testa navigerings kunnskaper der :o Ser ut som et gi litt mer rosa til vestlige nasjoner bortsett fra Spania igrunn Endret 6. mars 2019 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Kun homoer kan navigere ordentlig, er det hva som kommer ut av kartet? 1 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Om du vet noe mer om den spesifikke ulykken en andre så kanskje du har en kilde på det å vise? Det bør vel ikke navigeres uten kartleser om du har til hensikt å navigere i grunt farvann spesiellt. Jeg innser nå i ettertid at jeg kanskje ikke skrev ordet "muligens" i original-innlegget med store nok bokstaver, men det står der. Jeg lover!!! Og da betyr det at jeg ikke påstår noe om hva som har skjedd, det betyr bare at det ikke nødvendigvis er den ene typen forklaring (navigasjonsfeil) som er den korrekte. Stridsbåtene har en helt annen rolle enn fregattene, og det å sammenligne de to hendelsene uten større kunnskap enn det man har fra media blir i overkant enkelt. Og til ettertanke for flere enn meg; det var ikke navigasjonsfeil som førte til fregattulykken heller. Det var heller manøvreringsfeil og feiltolkning av trafikkbildet i farleden. De på broen på fregatten visste jo hvor de var, så de hadde navigert rett. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Jeg ville nå kalt det feilnavigering om du kolliderer med en tankbåt, jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå