Harald Brombach (digi.no) Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 – Det er med god grunn, mener Nito-president Trond Markussen.Mange norske forbrukere tviler på at IoT-enhetene ivaretar datasikkerheten [Ekstra] Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Smart hus, dumme brukere. Jeg bytta ut min internett kobla dørås med en klassisk løsning for 1-2 år siden. Dels pga mekaniske problemer men også fordi denne IoT hypen er nettopp mye hype og lite sikkerhet. Det siste jeg så var joggesko som kunne strammes med en app. Har vi bruk for det? Hva slags risiko vil vi akseptere for å kunne gjøre noe så upraktisk som å snøre skoa med en app? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Det siste jeg så var joggesko som kunne strammes med en app. Har vi bruk for det? Hva slags risiko vil vi akseptere for å kunne gjøre noe så upraktisk som å snøre skoa med en app? Det gikk ikke særlig bra heller: https://arstechnica.com/gadgets/2019/02/my-left-shoe-wont-even-reboot-faulty-app-bricks-nike-smart-sneakers/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 IoT er jo genialt! Etter 5 år bricker man enhetene og kutter all støtte så tap eeeh.. brukerne må kjøpe nye produkter! Bare sleng ut noe svada om sikkerhetsfjas og gi de et "tilbud" på en ny og enda bedre enhet! Win-win! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå