[email protected] Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Facebook med ny personvernbrist 5 Lenke til kommentar
blablaukeblad Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) *facepalm* Er dette virkelig nivået? Det er vel det.. dommedagen kan ikke komme fort nok nå som natural selection ikke lenger har makt. Bare så ingen er forvirret: DERE er PRODUKTET facebook SELGER. Endret 6. april 2019 av blablaukeblad 3 Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Nok et soleklart brudd på GDPR av Facebook. Her er tips til en sak, Digi: Sammenstill de største personvern bruddene Facebook har begått siden GDPR trådde i kraft, presenter de for Datatilsynet og spør når de kommer med søksmålene. 7 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 (endret) Nok et soleklart brudd på GDPR av Facebook. Her er tips til en sak, Digi: Sammenstill de største personvern bruddene Facebook har begått siden GDPR trådde i kraft, presenter de for Datatilsynet og spør når de kommer med søksmålene. Facebook er vår moderne Skriftestol, Vi treng ikkje det katolske prestekollegiet lenger Endret 6. mars 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV 2 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 De fleste er søkbare på 1881.no &co allerede? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 De fleste er søkbare på 1881.no &co allerede? Jepp, men kanskje litt dumt for de med hemmelig nummer f.eks. Dessuten, det er ikke alle land som krever at alle nummer registreres på et navn. Lenke til kommentar
Trond-Viggo Solheim Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Du kan gjøre det samme i Vipps. Tast inn ukjent nummer i Vipps så får du navnet til eieren. 2 Lenke til kommentar
digimator Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Nok et soleklart brudd på GDPR av Facebook. Her er tips til en sak, Digi: Sammenstill de største personvern bruddene Facebook har begått siden GDPR trådde i kraft, presenter de for Datatilsynet og spør når de kommer med søksmålene. Når du sjølv har oppgitt telefonnummer til Facebook, og dialogen tydelig viser at andre kan se nummeret, så er det vel neppe brudd på GDPR? Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 (endret) De fleste er søkbare på 1881.no &co allerede?Prøvde å søke opp quantum på gulesider, neida; vart linket til Spania Diskusjon.no virker jo både som en forslagskasse og debatt. Der dei aller fleste er «inkognitoer», som overlet alt til AI og lignende behandling. Tendensen er at Våre tekster er likelydende dei som vart skrevne for 2 år siden, publikum mangler og heterosiseffekten er tilnærmet 0. Eg har hatt 450 profilvisninger siste måned, men bare ca 10 besøkende så eg stusser litt. Fx = (Vatikanet + Nixon + Lund-kommisjonen)^3 x Stasi / Snowden = Skeigrande med Pókemon Endret 7. mars 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Når du sjølv har oppgitt telefonnummer til Facebook, og dialogen tydelig viser at andre kan se nummeret, så er det vel neppe brudd på GDPR? Mener du "and more" linken Facebook la til nesten et halvt år etter at GDPR trådte i kraft, etter at de var avslørt? At det skal være godt nok blir som å la bankrøvere som blir tatt gå fri og beholde utbyttet hvis de tilstår. 5 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Jepp, men kanskje litt dumt for de med hemmelig nummer f.eks. Dessuten, det er ikke alle land som krever at alle nummer registreres på et navn. For de med hemmelig nummer vil det alltid være problematisk å opplyse nummeret til andre parter. Da blir nummeret uvegerlig mindre hemmelig. Det kommer man bare ikke unna, og hvis man har hemmelig nummer av en viktig grunn er det svært problematisk om man ikke forstår akkurat det. Når du oppgir nummer til Facebook er det en aktiv handling fra din egen side. Når du bestiller et telefonabonnement havner det i alle søketjenestene uten at du har bedt om det. Facebook var i utgangspunktet en digital college-årbok, altså en katalogtjeneste, det er i utgangspunktet fundamentalt bakvendt å melde seg inn der om man ikke ønsker å bli funnet. Men Facebook har veldig mye funksjonalitet utover å være en college-årbok, så det er ikke så enkelt likevel. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) For de med hemmelig nummer vil det alltid være problematisk å opplyse nummeret til andre parter. Da blir nummeret uvegerlig mindre hemmelig. Det kommer man bare ikke unna, og hvis man har hemmelig nummer av en viktig grunn er det svært problematisk om man ikke forstår akkurat det. Jeg besvarer sjelden oppringninger fra Ukjent nummer likevel. Det Facebook krever gjør det jo ikke enklere for den gruppen som av en eller annen grunn må ha hemmelig nr. Godt poeng. Endret 8. mars 2019 av G 2 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 For de med hemmelig nummer vil det alltid være problematisk å opplyse nummeret til andre parter. Da blir nummeret uvegerlig mindre hemmelig. Det kommer man bare ikke unna, og hvis man har hemmelig nummer av en viktig grunn er det svært problematisk om man ikke forstår akkurat det. Når du oppgir nummer til Facebook er det en aktiv handling fra din egen side. Når du bestiller et telefonabonnement havner det i alle søketjenestene uten at du har bedt om det. Facebook var i utgangspunktet en digital college-årbok, altså en katalogtjeneste, det er i utgangspunktet fundamentalt bakvendt å melde seg inn der om man ikke ønsker å bli funnet. Men Facebook har veldig mye funksjonalitet utover å være en college-årbok, så det er ikke så enkelt likevel. Jeg er absolutt ikke enig her. Jeg skjønner hva du vil frem til, men jeg synes ikke man skal legge lista så lavt at man skal forvente at personopplysninger kommer på avveie bare man gir de fra seg. I denne sammenhengen så oppgir man et telefonnummer i et ledd for å forbedre sikkerheten. Man må kunne forvente at Facebook kan bedre enn å bare gjøre det søkbart. Dette er aldeles ikke holdbart i andre land hvor det er langt mer vanskelig å offentlig søke opp hvem som eier et gitt telefonnummer. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Jeg besvarer sjelden oppringninger fra Ukjent nummer likevel. Det Facebook krever gjør det jo ikke enklere for den gruppen som av en eller annen grunn må ha hemmelig nr. Godt poeng. Tror ikke Fb krever at man oppgir telefonnummer? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Jeg er absolutt ikke enig her. Jeg skjønner hva du vil frem til, men jeg synes ikke man skal legge lista så lavt at man skal forvente at personopplysninger kommer på avveie bare man gir de fra seg. I denne sammenhengen så oppgir man et telefonnummer i et ledd for å forbedre sikkerheten. Man må kunne forvente at Facebook kan bedre enn å bare gjøre det søkbart. Dette er aldeles ikke holdbart i andre land hvor det er langt mer vanskelig å offentlig søke opp hvem som eier et gitt telefonnummer. Tror ikke vi er uenige egentlig. Jeg forholder meg f.eks. til FB som om de uansett publiserer alt jeg legger inn der til alle, men det kan man ikke forutsette at alle skal gjøre. Nå har ikke FB mitt telefonnummer (tror jeg da), men hvis man må oppgi det for f.eks. tofaktor autentisering, fordi man faktisk vil beskytte det man legger inn der, og nummeret så lekkes videre til tredjepart, blir det veldig sykt. Men at du havner på 1881.no uten å gjøre noe som helst når du tegner et telefonabonnement, det er vel bare fact of life, ikke noe du kan være enig eller uenig i? Endret 8. mars 2019 av quantum Lenke til kommentar
blablaukeblad Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) Folkens, på et punkt må vi kalle en spade for en spade: Etter endesløse brister bør dere innse at dere har vært naive og ikke skjønt konseptet om at dere er produktet facebook & co selger (til myndigheter, militæret, reklame etc). Palanthir som Norsk tullvesen har kjøpt for bruk er et verktøy Peter Thiel på facebook styret laget til som x-sjekker social media data med myndighetsdata og bestemmer hvem som "tilfeldigvis" stoppes, på toppen av det hele antar den hva du mener og hva du er sannsynlig til å finne på grunnet hva du skriver.. Natural selection always finds a way. Endret 10. mars 2019 av buffer overflow 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Folkens, på et punkt må vi kalle en spade for en spade: Etter endesløse brister bør dere innse at dere har vært naive og ikke skjønt konseptet om at dere er produktet facebook & co selger (til myndigheter, militæret, reklame etc) selger. Palanthir som Norsk tulvesen har kjøpt for bruk er et verkøy peter thiel på facebook styret laget til som x-sjekker social media data med myndighetsdata og bestemmer hvem som "tilfeldigvis" stoppes, på toppen v det hele antar den hva du mener og er sannsynlig til åfinne på grunne hva du skriver.. Natural selection always finds a way. Fint og kraftig resonemang Blir litt som SISO, og noe vil jo overleve Lenke til kommentar
blablaukeblad Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) Fint og kraftig resonemang Blir litt som SISO, og noe vil jo overleve Vi er i overvåkningskapitalismen nå, noen kan sloss tilbake, andre ikke. Lanserer et "screw you" håndsett til neste år for fikse på sporing, avlytting og andre slike ting, vi redesigner mobiltelefonens indre på en måte ikke knekker kompatabiliteten, men stenger for mange av farene og åpner en del interessante alternativ. JEG sloss tilbake, fordi jeg kan og fordi jeg ser den destruktive veien vi er på vei godt ned i. Mistenker det kommer noen artikler fra meg i digi snart, stay tuned. Endret 10. mars 2019 av buffer overflow 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) Vi er i overvåkningskapitalismen nå, noen kan sloss tilbake, andre ikke. Lanserer et "screw you" håndsett til neste år for fikse på sporing, avlytting og andre slike ting, vi redesigner mobiltelefonens indre på en måte ikke knekker kompatabiliteten, men stenger for mange av farene og åpner en del interessante alternativ. JEG sloss tilbake, fordi jeg kan og fordi jeg ser den destruktive veien vi er på vei godt ned i. Mistenker det kommer noen artikler fra meg i digi snart, stay tuned.Da har Du litt å gjøre på, siden djævelen og demokratiet er i detaljerne.Og dette med å kjøpe sikkerhedsudstyr er vel neppe så enkelt, “FR. Merkele” hade vel en telefon fra betrodde/ egen bedrift. Konkl. Eg kjøper ikke. Man har flere 1000 tals eksempler på at hemlige tjenester bedriv landssvik, og få av det modsatte. Man logger alle andre men ikke seg selv. Eg har preferanse for den a-synkrone samtale/ lagring/ produksjon, men selvsagt må det samles før eller siden. Noe eg ikke forstår er alle “inkognitoer” (som opptrer uidentifisert) på kommentarfeltet. Det kan jo vere hvem som helst, men er lett identificerbart/ eliminerbart for dei som sitter på linjeskjøytene. Siden Du kan litt om 0 og 1 + noe sikrere transport, hva med et enklere produkt til å begynde med: For å få tipset må Du først sende mail, så få svar og skrive koden i kommentarfeltet. Siden Du er inkognito for meg. Er litt som å selge på Finn, anonsere først. Fra spøk til virkligheit: Børsen er pålagt å vise når en Aksje synker i verdi eller stiger i verdi, hvorfor gjelder ikke det alle “varer” du kan eige og dra nytte/ udbytte av å kjøpe. I går kjøpte eg en banan sett ned fra 2 til 1 krone (ned 50%), noe der var oplyst om. Å få opplysning om når dei legg på 100% burde være en selvfølge. Mat er da viktigere en Bingo, selv i et demokrati. Dommen om aksjerobboter er også fornøylig lesing, og er litt AI akti da den legaliserer aktiv manipulation i markeder (skaper presidens) Endret 11. mars 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
blablaukeblad Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) .. Endret 6. april 2019 av blablaukeblad 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå