Kynxx Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Det verste med windowsnupdate er at når man sitter klar og endelig har tid til å ta en runde med oppdateringer, og trykker på sjekk for oppdateringer knappen i update, blir man brått registrert som en «seeker» hos microsoft der man får enda flere irriterende oppdateringer og i verstefall beta oppdateringer som mildt sagt skremmer meg med tanke på stabilitet. Selv om man da har takket nei til å være beta tester for microsoft. Mer og mer kontroll har blitt flyttet fra bruker til microsoft med hver versjon som har kommet siden win98. Jeg nektet opprinnelig å ha win10 da den kom, jeg gikk aktivt til verks og nektet Os’et å installeres på mine pc’er da vi hadde den runden. Til slutt måtte jeg ha nye laptops, som *trommevirvel* hadde win10. Nå har iallfall jeg fått nok av dette tullet der win10 selges inn som en tjeneste fremfor en ren os versjon. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) Det verste med windowsnupdate er at når man sitter klar og endelig har tid til å ta en runde med oppdateringer, og trykker på sjekk for oppdateringer knappen i update, blir man brått registrert som en «seeker» hos microsoft der man får enda flere irriterende oppdateringer og i verstefall beta oppdateringer som mildt sagt skremmer meg med tanke på stabilitet. Selv om man da har takket nei til å være beta tester for microsoft. Mer og mer kontroll har blitt flyttet fra bruker til microsoft med hver versjon som har kommet siden win98. Jeg nektet opprinnelig å ha win10 da den kom, jeg gikk aktivt til verks og nektet Os’et å installeres på mine pc’er da vi hadde den runden. Til slutt måtte jeg ha nye laptops, som *trommevirvel* hadde win10. Nå har iallfall jeg fått nok av dette tullet der win10 selges inn som en tjeneste fremfor en ren os versjon. Du blir ikke registrert som en seeker, men de har en program som heter Windows Insider Program som man kan bli medlem av for å få ut de aller nyeste versjonene av Windows. Der er de som er betatestere. Det at en oppdatering slipper igjennom kvalitetskontrollen, er ikke det samme som å være en betatester. Der er jeg enig med deg. Det stundet Microsoft gjorde i 2015 for å "lure" ut Windows 10 gjennom en uskyldig oppdatering, var ikke bra. Samtidig "gikk" Windows Update Klienten til Windows 7 "ad undas". Ser ut til at samme kjøret begynner igjen. https://www.digi.no/artikler/snart-skal-windows-7-begynne-a-mase-om-windows-10-pa-nytt/460271 Endret 13. mars 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Moderatormelding En rekke innlegg forsvant da de utelukkende besto av krangling. Diskuter sak, ikke person. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Tilbakemeldinger gjøres via PM. Lenke til kommentar
RonnyVa Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 De sluttet også med "tusen" oppdateringer og kom heller med en cumulative oppdatering.… som igjen er det dummeste de har gjort fordi man da ikke kan ta ut den ene patchen som faktisk skader systemet ditt i stedet for å fikse det, og du kan ikke få tatt inn alle de andre mens du venter på ny KB for den defekte.Eksempelvis siste året har det vært patcher som ødelegger Windows Search i Outlook, sier at du sitter på ugyldig Windows 7 og som har ødelagt SMB-sharing. Alle umulige å løse individuelt uten å ta bort en hel f.eks. juni-cumulative oppdatering og vente på at det blir løst i august-utgaven. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 … som igjen er det dummeste de har gjort fordi man da ikke kan ta ut den ene patchen som faktisk skader systemet ditt i stedet for å fikse det, og du kan ikke få tatt inn alle de andre mens du venter på ny KB for den defekte. Eksempelvis siste året har det vært patcher som ødelegger Windows Search i Outlook, sier at du sitter på ugyldig Windows 7 og som har ødelagt SMB-sharing. Alle umulige å løse individuelt uten å ta bort en hel f.eks. juni-cumulative oppdatering og vente på at det blir løst i august-utgaven. Vil du heller ha det slikt det var tidligere med massevis av enkle små oppdateinger som tar lang tid å få ned og installere? Det problemet du beskriver ble løst nå i januar. https://www.zdnet.com/article/microsoft-weve-fixed-windows-7-not-genuine-and-network-share-issues/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå