AnonymBruker_1 Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 (endret) Siden oppdateringene stort sett bare kommer én gang i måneden, så hvorfor ikke stanse Windows Update-tjenesten og bare starte den ved behov? net stop wuauserv sc config wuauserv start=disabled net start wuauserv Starter servicen kun om det er sikkerhetshull, ellers en gang i halvåret. Sitter bak NAT brannmur + Windows brannmur + Chrome alltid oppdatert. Holder i lange baner med mindre man er kjent for å sitte med millioner i crypto eller statshemmeligheter. Endret 7. mars 2019 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Siden oppdateringene stort sett bare kommer én gang i måneden, så hvorfor ikke stanse Windows Update-tjenesten og bare starte den ved behov? net stop wuauserv sc config wuauserv start=disabled net start wuauserv I Windows 10 slår den seg på igjen automatisk, pga en service som har som jobb å reparere windows update. Denne servicen slår seg også på igjen automatisk... https://www.thewindowsclub.com/windows-10-update-enables-even-turning-off 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Btw, jeg har nylig hatt to "brekkasjer", minst én er helt sikkert pga Windows update, den andre sannsynligvis. 1. Maskinen ble umulig å spille på pga ekstrem lag/fps redusering. Løsning: https://forums.geforce.com/default/topic/1025593/geforce-drivers/scripted-fix-for-stuttering-with-fps-drop-post-win-10-creators-update-now-with-re-enable-script-by-jaybee/1/ At de vet at de gjør maskiner umulig å spille på, men likevel shipper oppdateringen, uten noen måte å slippe den på, uten noen måte å nedgradere på, og uten noen fiks, er helt utrolig. 2. Maskin (Windows 7) ble umulig å få realtime audio på, noe som var nødvendig, ettersom det eneste maskinen var i bruk til var dette. Jeg gjetter på spectre/meltdown fix, men umulig å si. Bare å legge om til linux. Ingen løsning funnet for Windows. Latency økte med 3 ms fra den ene dagen til den andre, og gikk ikke ned igjen uansett. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Du har aksepter, ved at du bruker Windows. Slutt å gjør deg dum med vilje!Står det i EULAen at jeg sier fra meg retten til å klage på funksjonalitet jeg synes er dårlig? 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Står det i EULAen at jeg sier fra meg retten til å klage på funksjonalitet jeg synes er dårlig? Hvorfor klage, når du har akseptert avtalen? Da burde du jo da ha hatt vett til ikke å akseptere avtalen. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Hvorfor klage, når du har akseptert avtalen? Da burde du jo da ha hatt vett til ikke å akseptere avtalen.Du referer til en EULA hvor produsenten på forhånd har frasagt seg alt ansvar for funksjonalitet og stabilitet. Nesten litt søtt at de følte de måtte legge til et eget punkt når de bevisst innfører noen ekstra uønskede restarter.. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Du referer til en EULA hvor produsenten på forhånd har frasagt seg alt ansvar for funksjonalitet og stabilitet. Nesten litt søtt at de følte de måtte legge til et eget punkt når de bevisst innfører noen ekstra uønskede restarter.. Ja, men du godtok det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Hvordan tror du det går med 'patchesjefen' når brukerne går for å hente kaffe og kommer tilbake til en maskin som restarter? Muulig han får beskjed om å endre på ting? Oppdateringsregimet Microsoft stapper ned i halsen på hjemmebrukerne hadde ikke blitt godtatt i en bedrift. Fire likes fra andre som er like blåst på kunnskap om hvordan oppdateringer skjer i en større "entreprise". BTW. Jeg misliker "tvungne" oppdateringer/restarts like dårlig om det er der jeg jobber eller privat (Windows). Bare så det er nevnt. Nå er alternativet (ingen oppdateringer) ikke helt å anbefale heller da. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Ja, men du godtok det.Hva har det med noe som helst å gjøre? Mener du i fullt alvor at fordi jeg 'godtok' det så har jeg ikke lov til å klage over/påpeke dårlig funksjonalitet på produktet? 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Fire likes fra andre som er like blåst på kunnskap om hvordan oppdateringer skjer i en større "entreprise". BTW. Jeg misliker "tvungne" oppdateringer/restarts like dårlig om det er der jeg jobber eller privat (Windows). Bare så det er nevnt. Nå er alternativet (ingen oppdateringer) ikke helt å anbefale heller da. Du forveksler 'gjennomtenkt patcheregime' med 'installere alle tilgjengelige patcher fort som fy'. Det siste er ikke gjennomtenkt. Også der hvor sikkerheten *må* settes i høysetet tar man den tiden det trenger til å gjennomføre patching på en skikkelig måte. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Hva har det med noe som helst å gjøre? Mener du i fullt alvor at fordi jeg 'godtok' det så har jeg ikke lov til å klage over/påpeke dårlig funksjonalitet på produktet? Tenk etter nå virkelig hardt, så skjønner du kanskje den logiske bristen. Du har for øvrig ikke svar på hvordan alternativet skulle vært som sikrer ett oppdatert system. Microsoft er ikke interessert i kunder som ikke patcher opp systemet for så å klage på et usikret og ustabilt system som en konsekvens av det. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Tenk etter nå virkelig hardt, så skjønner du kanskje den logiske bristen. ... Den logiske bristen er det du som står for. Forklar igjen hvorfor jeg ikke har lov til å klage over dårlig funskjonalitet i windows. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 ... Du har for øvrig ikke svar på hvordan alternativet skulle vært som sikrer ett oppdatert system. Microsoft er ikke interessert i kunder som ikke patcher opp systemet for så å klage på et usikret og ustabilt system som en konsekvens av det. Eh jo, det har jeg men du er så opphengt på å fortelle meg at jeg ikke har lov til å klage at du ikke har fått det med deg. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Tenk etter nå virkelig hardt, så skjønner du kanskje den logiske bristen. Du har for øvrig ikke svar på hvordan alternativet skulle vært som sikrer ett oppdatert system. Microsoft er ikke interessert i kunder som ikke patcher opp systemet for så å klage på et usikret og ustabilt system som en konsekvens av det. Det kan de fint løse ved å ha en eller annen form for gjenkjenning av et upatchet system. Det kan være så enkelt som å spør kunden om de har sett mange oppdateringsvarsler. Svarer kunden da ja til Microsoft support, så blir de bedt om å ta de nødvendige runden oppdatering for å se om det hjelper før de kan ringe tilbake å be om mer hjelp. Å la kontrollen bli hos kunden for når det er riktig å oppdatere er eneste riktige grep. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Montro om noen har fått til å fjerne Windows Update i fra sin installer .ISO? https://www.thewindowsclub.com/remove-built-windows-10-apps-users-using-powershell-script Digresjon:Oppdaget en folder på 9.4 Gigabytes som tilhører League of Legends-spillet. Jeg har aldri innstallert det i Win10, og det må derfor være forhåndsinnstallert. Lå under folderen C:\Riot Games Montro om alt av koblinger forsvinner når folder fjernes, fordi det finnes ingen avinnstalleringsfunksjon under Control Panel --> Apps, og heller ingen egen avinnstallerer i Riot Games-folderen. Endret 18. mars 2019 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Den logiske bristen er det du som står for. Forklar igjen hvorfor jeg ikke har lov til å klage over dårlig funskjonalitet i windows. Du klarte altså ikke. Nei nei. Spør noen unger om de kan hjelpe deg med å se den. De klarer det garantert å forstå at man ikke kan klage, når man har driti på leggen sin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Det er nå enda verre med oppdateringen på Linux. Om jeg er inne i Word og Word lastes ned for oppdatering i bakgrunnen, så avsluttes Word uten noen form for advarsel, når selve oppdateringen begynner. Dette gjelder alle appene på Android (Linux).Der har jeg satt til automatisk oppdatering, men man har null styring når det eventuelt skjer. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Android er ikke Linux i den sammenhengen. Jeg snakker om Ubuntu og lignende. Men jeg er ellers enig i at Android er håpløst når det gjelder å respektere brukerdata / unngå lukking av apper. PS. Du har vel selv godtatt dette, så hvorfor klager du da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Android er ikke Linux i den sammenhengen. Jeg snakker om Ubuntu og lignende. Men jeg er ellers enig i at Android er håpløst når det gjelder å respektere brukerdata / unngå lukking av apper. PS. Du har vel selv godtatt dette, så hvorfor klager du da? Vel. Noen bruke Android som eksempel, når de skal fortelle hvor mange som bruker Linux. Kan ikke se at jeg har klaget noen plass, men har bare beskrevet noe som er verre enn Windows Update. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Og når oppdateringen er lagt inn, så kan man velge et tidspunkt, når man vil at windows skal restarte. En hel uke frem i tid. Venter spent på om noen andre OS gjør det like komfortabelt for sine brukere med sine oppdateringer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå