Student23år Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Hei! Jeg er student, å kjører en gammel Opel corsa 1999. Den skal på EU kontroll i juni, hvor den garantert ikke blir godkjent. Så ønsker å løse dette problemet på enklest og billigst mulig måte. Når jeg kjører så hopper temperaturen på kjøleveska opp til 95-100 grader, når den normalt ligger på 85-90. Den hopper opp og ned. Når kjøleveska er «varm», blåser bilen iskald luft inn. Og når væska e «kald» blås den varmluft inn. Noen som har peiling på Ka som kan vært årsaken. Kan kjør til jobb (15 min biltur) på de 15 minuttene, så kan den blåse varmluft 2-3 ganger og kaldluft 2-3 ganger. Kaldlufts periodene blir bare lengere og lengere... og siden den skal vrakes i juni, ønsker jeg ikke å bruke veldig mye penger på dette. Noen råd? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Kan vel være termostaten som er gåen. De er som regel både billige og enkle å bytte. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Sjekk også at du har nok kjølevæske og ingen luft i systemet. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) Høres mest ut som luft i kjølesystemet som hindrer gjennomstrømming, finn ut hvor du har lufteniplene (google/youtube er din venn) og luft ut. :-)Luft i systemet skyldes enten at du har for lite kjøleveske pga lekkasje eller like sannsynlig en liten lekkasje i toppakningen som gir luft inn i kjølesystemet. Er det sistnevnte kan det hende du må lufte en gang i mellom fremover. Endret 5. mars 2019 av toffo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå