Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel corsa 1999

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er student, å kjører en gammel Opel corsa 1999. Den skal på EU kontroll i juni, hvor den garantert ikke blir godkjent. Så ønsker å løse dette problemet på enklest og billigst mulig måte. Når jeg kjører så hopper temperaturen på kjøleveska opp til 95-100 grader, når den normalt ligger på 85-90. Den hopper opp og ned. Når kjøleveska er «varm», blåser bilen iskald luft inn. Og når væska e «kald» blås den varmluft inn. Noen som har peiling på Ka som kan vært årsaken. Kan kjør til jobb (15 min biltur) på de 15 minuttene, så kan den blåse varmluft 2-3 ganger og kaldluft 2-3 ganger. Kaldlufts periodene blir bare lengere og lengere... og siden den skal vrakes i juni, ønsker jeg ikke å bruke veldig mye penger på dette. Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som luft i kjølesystemet som hindrer gjennomstrømming, finn ut hvor du har lufteniplene (google/youtube er din venn) og luft ut. :-)
Luft i systemet skyldes enten at du har for lite kjøleveske pga lekkasje eller like sannsynlig en liten lekkasje i toppakningen som gir luft inn i kjølesystemet. Er det sistnevnte kan det hende du må lufte en gang i mellom fremover.

Endret av toffo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...