steinjarle Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Slik vil Tesla kompensere kundene etter det massive priskuttet forrige uke Lenke til kommentar
Populært innlegg Lunaris Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2019 Hvorfor skal Tesla måtte kompensere noe som helst? De har jo ikke gjort noe galt. De setter ned prisene, og folk som har Tesla nå blir sinte? Er ikke dette voksne mennesker? Produkter endrer pris stadig vekk. Ikke noe å reagere over dette. Eller er det sånn barnehagelogikk med at enten så skal de få penger tilbake, ellers så må må Tesla øke prisene igjen, fordi ingen skal kunne få en bedre pris enn de fikk? 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg 3irik Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2019 Ahh, ja. "Full Selv-Driving-pakken" for oss som ikke er sikker på hvilket språk vi vil stille bilen inn på. 13 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Det er ikke barnslig sutring når prisene kuttes med så mye som 40 % i enkelte markeder. Selv Fred Lambert, en massiv Tesla-fan, reagerer kraftig. 4 Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Produkter endrer pris stadig vekk. Ikke noe å reagere over dette.Dette skjer stadig vekk sier du? Kan du nevne noen eksempler på andre biler som har fått tilsvarende priskutt over natta? Lenke til kommentar
Populært innlegg hekomo Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2019 Hvorfor skal Tesla måtte kompensere noe som helst? De har jo ikke gjort noe galt. De setter ned prisene, og folk som har Tesla nå blir sinte? Er ikke dette voksne mennesker? Produkter endrer pris stadig vekk. Ikke noe å reagere over dette. Eller er det sånn barnehagelogikk med at enten så skal de få penger tilbake, ellers så må må Tesla øke prisene igjen, fordi ingen skal kunne få en bedre pris enn de fikk? De må vel strengt tatt ikke, men de ønsker vel å vise litt godvilje over for eksisterende kunder. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2019 Synes tesla løser dette bra jeg. Fikk ikke noe kompensasjon sist de kuttet prisene etter jeg hadde kjøpt min andre model S... Det har vært mange prisjusteringer hos tesla, denne gangen gir de kunder noe tilbake. En bør være happy, ikke sutre. 13 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Mange andre bilfabrikanter kunne lært noe av Tesla her. Men kjenner jeg en viss gruppe medlemmer her inne godt nok, så er vel dette gæærnt også 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2019 Mange andre bilfabrikanter kunne lært noe av Tesla her. Men kjenner jeg en viss gruppe medlemmer her inne godt nok, så er vel dette gæærnt også Tesla (Elon) kunne kurert kreft og fått kjeft her inne, av de samme gamle:p 19 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Ja, det hadde sikkert vært et "PR-stunt" 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Tesla (Elon) kunne kurert kreft og fått kjeft her inne, av de samme gamle:p Jupp, Elon sitter nok med kuren mot kreft, han bare venter på at de pedofile legene skal gi opp først ? 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Jupp, Elon sitter nok med kuren mot kreft, han bare venter på at de pedofile legene skal gi opp først ? Det var ikke det jeg sa, nei. 6 Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Jupp, Elon sitter nok med kuren mot kreft, han bare venter på at de pedofile legene skal gi opp først ? Alle bør passe seg for pedotweeteren. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg bshagen Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2019 Tok ikke lange tiden før trollene var her, nei 15 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Tok ikke lange tiden før trollene var her, nei Nei, det tok bare en time før du postet noe vås, som vanlig ! 7 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Tror nok fyren heller ville ha spart 225 000 kr framfor noen ekstra pakker.... Helt håpløst at man kan risikere slike prisforskjeller. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jens Kr. Kirkebø Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2019 Dette skjer stadig vekk sier du? Kan du nevne noen eksempler på andre biler som har fått tilsvarende priskutt over natta? Prisene på BMW i3 ble vel nettopp kuttet med omtrent det samme (ca. 6%). BMW kompenserte ingenting, de som hadde skrevet kontrakt og tok levering flere uker etter priskuttet måtte fortsatt betale gammel pris. De fikk en del misfornøyde kunder der. 10 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Produkter endrer pris stadig vekk. Ikke noe å reagere over dette.Dette skjer stadig vekk sier du? Kan du nevne noen eksempler på andre biler som har fått tilsvarende priskutt over natta? Alternativt så er det vel litt bekymringsverdig at andre bilprodusenter ALDRI har satt ned prisen med fem flate øre, uansett hvor mye de har klart å effektivisere sin egen produksjon. 5 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Tror nok fyren heller ville ha spart 225 000 kr framfor noen ekstra pakker.... Helt håpløst at man kan risikere slike prisforskjeller. Enig i at det er veldig veldig kjedelig for den/de personene som gikk på en slik smell, men... Hvilke andre alternativer er der? Om Tesla varsler: "Vi ser mulighet for prisreduksjon på 6%, så vi setter ned prisene fra 01.08.2019" Hvor mange biler hadde de da solgt fram til den datoen? Ett annet alternativ er jo å holde kjeft, og beholde de 6% selv. De trenger pengene, og bilene selger som hakka møkk uansett. Men Tesla vil ikke lage en Apple pengebinge. Tesla vil endre bil-industrien, og med 6% lavere priser, så er det mange andre produsenter som begynner å lure på hva i huleste som foregår. De kunne naturligvis har porsjonert det utover. Varslet 0,5% kutt i pris om 0,5 år. Også rett etterpå varslet 0,5% kutt om 0,5 år. Og hva tenker folk da? HAH, venter 1 år til jeg, så er prisen ennå 1% lavere. Har du noen gode forslag til hvordan man kan sette ned prisen uten å gjøre noen forbanna, og uten å slå seg selv konkurs (for Tesla er nemlig steike avhengig av å selge biler i en veldig javn strøm) så må du bare komme med de, jeg kommer ikke på noen 3 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Noen som vet hva prisen på å oppgradere til Autopilot nå skal lande på, på biler med AP2 hw, men som aldri kjøpte det i utgangspunktet? Ser at prisen er 33.400 akkurat nå hos meg, ned fra 73.000 for en uke siden (klart det var EAP, ikke AP). Skal den ikke ned til 2000dollar? Altså under 20.000? Ser AP+FSD koster meg 92.400 nå (ned fra 101k i forrige uke). Denne skal vel ned til 50k? Litt forvirra av den blogposten.https://www.tesla.com/no_NO/blog/upgrading-autopilot-and-full-self-driving-capability Endret 4. mars 2019 av MrMarbles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå