Gå til innhold

LG OLED Tint på nytt panel. OLED65C7 2017.

Anbefalte innlegg

Hadde først et veldig bra eksemplar, kun litt gult i venstre kant. Fikk dessverre en permanent innbrenning på det panelet. LG var da veldig hyggelige, og byttet panel. (noe jeg ikke trodde jeg skulle få)
Uheldige meg fikk panel med stuck pixel, men LG var veldig hyggelige atter en gang og nytt panel igjen.
Det panelet derimot ser forferdelig ut mtp på tint. Blåstikk, gult og magenta. Med hvit bakgrunn er nesten ingenting hvitt... (faktisk verre en B7 jeg kjøpte først og kjørte tilbake igjen med etter 2 timer...)

Så hva sier LG da? Nope... ingen forståelse. Bare at dette kan forekomme dessverre...
"Farge-gjengivning kan være et problem med OLED siden panelene er så tynne og små variasjoner kan ha større påvirkning.
Den effekten du opplever er resultat av at anoden i panelet varierer i tykkelse."

Har sett VM på ski, og snøen ser ut som en regnbue (for å overdrive litt da)
Til og med på fotball er det fargeforskjeller på gresset. Gult blir nesten grønt der det er blåstikk osv...
Hva skal man gjøre? Dette klarer jeg ikke leve med. 

Vurderer nesten å få flere med i et felles krav eller noe. Må jo være mange som er berørt av dette?!

post-359354-0-59095800-1551710544_thumb.jpg

post-359354-0-05617500-1551719899_thumb.jpg

Endret av BigZ12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hadde først et veldig bra eksemplar, kun litt gult i venstre kant. Fikk dessverre en permanent innbrenning på det panelet. LG var da veldig hyggelige, og byttet panel. (noe jeg ikke trodde jeg skulle få)

Uheldige meg fikk panel med stuck pixel, men LG var veldig hyggelige atter en gang og nytt panel igjen.

Det panelet derimot ser forferdelig ut mtp på tint. Blåstikk, gult og magenta. Med hvit bakgrunn er nesten ingenting hvitt... (faktisk verre en B7 jeg kjøpte først og kjørte tilbake igjen med etter 2 timer...)

Så hva sier LG da? Nope... ingen forståelse. Bare at dette kan forekomme dessverre...

"Farge-gjengivning kan være et problem med OLED siden panelene er så tynne og små variasjoner kan ha større påvirkning.

Den effekten du opplever er resultat av at anoden i panelet varierer i tykkelse."

Har sett VM på ski, og snøen ser ut som en regnbue (for å overdrive litt da)

Til og med på fotball er det fargeforskjeller på gresset. Gult blir nesten grønt der det er blåstikk osv...

Hva skal man gjøre? Dette klarer jeg ikke leve med. 

Vurderer nesten å få flere med i et felles krav eller noe. Må jo være mange som er berørt av dette?!

Du kan jo klage til selger, ikke LG. Se om det fører fram. Siden dette nå er 3. gang du har problemer med panelet, så kan du jo også kreving heving/omlevering etc.

Lenke til kommentar

Du kan jo klage til selger, ikke LG. Se om det fører fram. Siden dette nå er 3. gang du har problemer med panelet, så kan du jo også kreving heving/omlevering etc.

Interessant tanke. Mulig jeg spør Elkjøp, og hører hva de sier. 

Takk for innspill.  :thumbup:

Til info så har jeg mailet med LG flere runder etter jeg laget denne tråden, men null forståelse. 

Siste mailen jeg sendte har de ikke svart på engang. (5. mars)

Jeg skrev (etter de sa at dette var "normalt", og ikke anses som fabrikasjonsfeil):

"Ja, både skjønner og respekterer det. Men… av erfaring har jeg jo sett at det er veldig stor forskjell på panelene ref dette «fenomentet». Er det ikke en grense for hvor mye det kan være før dere selv synes dette er uholdbart?"

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...