Gå til innhold

Hjelp får ikke TV utgang til å virke

arr1000

Anbefalte innlegg

Får ikke bilde på tv apparatet med et Radeon 9100 kort. Slår på tv utgangen under displays på advanced display properties men det kommer ikke noe signal til Tv apparatet. Hadde ikke noen problemer med ett creative TNT kort som jeg benyttet tidligere. Prøvde TV tools men dette programmet støttet ikke Ati.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken kabelløsning bruker du mellom kortet ditt og TVn? Har du en composite-kabel så forsøk med den. Sannheten er nok at du må ha "ekte" s-vhs støtte i TVn for å motta signaler fra et ATI kort. Nvidia jukser litt med s-vhs signalene slik at selv om TVn ikke støtter det så vil du (vha en SCART-svhs overgang) få signal.. Dette høres litt "bambus" ut og er delvis korrekt gjengitt, men jeg plukket dette opp fra en annen post her i forumet, og det gjorde slik at jeg nå kan bruke min TV med ATI kortet mitt. Jeg har også brukt et Nvidia kort tidligere og vet av erfaring at det er lettere å få til. Søker du litt så finner du den sikkert.. personlig så gidder jeg ikke :D

En annen ting som du kanskje burde prøve etter at du har "skrudd på" TV utgangen er å gå til innstillingene for skjermbildet og høyreklikke på skjerm nr 2 og velge "attached"...

Lenke til kommentar

Denne kabelen bruker jeg:

http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=39269

og en scart overgang fra clas ohlson, jeg har et Sapphire Radeon atlantis 9500 pro (ATI) skjermkort. Det er det eneste oppsettet som har fungert på min tv som ikke er av de dyreste, men ikke så gammel.. det er en 21" med 2 AV-innganger av merket LG.

Om du søker på ordet "composite" feks her på forumet så finner du flere poster hvor det er noen gode svar. Håper dette kan være til hjelp.

Det virker som om det er veldig mange som sliter med å få ATI baserte kort til å fungere med TV-ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...