Gå til innhold

Denne uken kommer Teslas nye superladere


Anbefalte innlegg

De har et bra antall, men det er skuffende at de bare oppgraderer til 200-250 kW når de først oppgraderer og på sedvanlig vis kunne man ikke stole på hva Musk sa. Større kapasitet vil gi bedre ladekapasitet til flere biler også når de lades samtidig som ble påpekt her.

Musk har ikke sagt at de skulle oppgradere til 350 kW.

 

Men om de skulle få gode nok batterier til å ta unna 350 kW i fremtiden er det fullt mulig supercharger V4 støtter 350 kW.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musk har ikke sagt at de skulle oppgradere til 350 kW.

 

Men om de skulle få gode nok batterier til å ta unna 350 kW i fremtiden er det fullt mulig supercharger V4 støtter 350 kW.

Følgende står i artikkelen:

 

Da Musk først nevnte den nye superladeren hintet han om at den ville kunne by på hele 350 kW-ladekraft, og at de nye stasjonene ville kunne frigjøres fra det vanlige strømnettet og få strøm fra solcellepaneler og store, industrielle batterier. 

 
Disse spesifikasjonene ble deretter senket til «200 til 250 kW» da han presenterte planen for investorer i kvartalsrapporten i begynnelsen av 2018. 
Lenke til kommentar

Her er det han sa:

 

Mange tolket dette til at bilene ville kunne lade med mer enn 350 kW, men han spesifiserte aldri hva han mente.

 

Her kan det også nevnes at om ryktene rundt spesifikasjonene stemmer, så er det altså snakk om 400 kW fordelt på to ladestolper, med mulig oppgradering til 500 kW på sikt.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har et bra antall, men det er skuffende at de bare oppgraderer til 200-250 kW når de først oppgraderer og på sedvanlig vis kunne man ikke stole på hva Musk sa. Større kapasitet vil gi bedre ladekapasitet til flere biler også når de lades samtidig som ble påpekt her.

Jesus... hva er det man ikke kunne stole på denne gangen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her må man jo også se det i lys av hvilket volum Tesla har pushet ut også da, både mtp tilgjengelig teknologi de hadde da de startet og nå og antall Super Chargere som skulle settes ut. SC skulle være en gulrot for salg av biler - og det har også fungert bra. Akkurat nå kan du kjøre HELE Europa og USA på kun Super Chargere om man vil. Det er ganske imponerende, Tesla har kommet svært langt mtp infrastruktur, det er ikke til å komme i fra. Forøvrig så går det diverse rykter nå ang. Tesla 3 og ladehastigheter på V3, så om ryktene stemmer så er dette hastigheter som er svært bra på en så liten batteripakke imo 

Ja, man kan jo ikke klage. 

 

For vår del så er det bare bra at det kommer konkurranse. Det gagner jo bare oss til slutt at det er flere som leverer. 

Det at TM3 fikk CCS støtte gjør det jo bare enda enklere igjen for de som har den bilen. 

Lenke til kommentar

Riktig. Om Ionity blir et stort nettverk, så vil jo alle med M3 bare ha enda flere SuperChargere pga CCS :D

Spørsmålet blir vell hva Tesla gjør fremover? Skal de gå videre med både og, eller følge det som nå tydeligvis er blitt en standard? 

Lenke til kommentar

Nå har det allerede kommet indikasjoner på at Model 3 kan lade med mer enn 120kW, ikke fra Tesla men fra andre som har plukket bilene fra hverandre.

 

https://insideevs.com/tesla-model-3-supercharges-fast-just-wait/

 

I følge godkjenningsdokumentene Tesla har sendt til EPA kan TM3 lade med opp til 525A mens dimensjonene på kabling internt i bilen antyder ladestrøm på 430A, noe som skulle tilsvare en ladeeffekt på 157kW. :D

 

Om 157kW maxeffekt slå til kan vi fortsatt ikke vente at den lader med den effekten mer enn en kortere periode, kanskje rundt 20-45%?

Lenke til kommentar

Og da er det lansert.

https://electrek.co/2019/03/06/tesla-supercharger-v3-kw-capacity-efficiency/

 

-250kW maks fra stolpen, omtrent som ventet der altså

-ingen powersharing mellom stolpene, usikker på ordlyden men det kan se ut som alle stolper har felles buss?

-kondisjonering av batteriet så det vil ha optimal temperatur når du ankommer superladeren, har ikke dette blitt gjort før?

-250kW max ladeeffekt for Tesla Model 3! Denne så jeg ikke komme! :o

 

Særlig den siste er helt fantastisk. Gleder meg til å se dette i praksis, også spent på hva dette har å si for europeiske TM3. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og da er det lansert.

https://electrek.co/2019/03/06/tesla-supercharger-v3-kw-capacity-efficiency/

 

-250kW maks fra stolpen, omtrent som ventet der altså

-ingen powersharing mellom stolpene, usikker på ordlyden men det kan se ut som alle stolper har felles buss?

-kondisjonering av batteriet så det vil ha optimal temperatur når du ankommer superladeren, har ikke dette blitt gjort før?

-250kW max ladeeffekt for Tesla Model 3! Denne så jeg ikke komme! :o

 

Særlig den siste er helt fantastisk. Gleder meg til å se dette i praksis, også spent på hva dette har å si for europeiske TM3. :)

 

Helt sinnsykt, folk ser over 1000 MILES pr hour! Over 1600 km i timen, helt hinsides! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...