nightowl Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Trådstarter skriver at kjøper prøvde genseren før kjøp, så det at flekkene ikke var veldig synlige på bildene er ikke så veldig relevant. Mørk genser, og mørke flekker .. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Han skriver også at han ville se på den, og når man ser på noe som man vil kjøpe brukt ser man gjerne etter feil. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Sterkaste argumentet eg kan sjå kjøparen kan kome med, er at flekkar som ikkje går vekk i vask er ei vesentleg opplysning som kjøparen hadde grunn til å forvente å få opplysningar frå selgar om. Det kan i så tilfelle trumfe undersøkelsesplikta til kjøparen. Alt i alt heller eg derimot mot at det er kjøper som burde oppdaga feilen ved undersøkinga, og at kjøpet er endeleg. Det er uansett kjøper som må ta neste skritt for å kreve sin rett, trådstarter/selger vil ha lite å frykte frå den kanten då kjøparen ikkje har ei veldig god sak å vinne fram med. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Nypris ca 2200. Alle vet at en merkegenser med flekker er nesten uten verdi, likevel krevde TS 1500 kr for en brukt uten å nevne flekker. Jeg tror alle her skjønner at pengene er tapt for kjøper, mens TS vil lete etter litt god samvittighet blant svarene. Selger skal være glad for at det ikke var jeg som kjøpte den, for å si det slik. Endret 11. mars 2019 av kim_InnleggNO 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Det er mange sterke meninger her uten rot i virkeligheten, og tilsynelatende begrenset erfaring med kjøp og salg.Uansett så selges det merkeklær til priser hinsides sunn fornuft....slik jeg ser det Endret 11. mars 2019 av flageborg Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det er mye døsete folk der ute som befinner seg i andre tanker når de er ute å handler,Og dermed tar de også på seg ansvaret. Kjøper har undersøkelsesplikt, den har han åpenbart totalt sviktet om han ikke så flekkene - da får han leve med postkasser i skjegget. 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Og dermed tar de også på seg ansvaret. Kjøper har undersøkelsesplikt, den har han åpenbart totalt sviktet om han ikke så flekkene - da får han leve med postkasser i skjegget. Og selger har opplysningsplikt som ofte veier tyngre. 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Og selger har opplysningsplikt som ofte veier tyngre.Med bilder og spesielt personlig fremvisning/prøving har han klart opplyst om plaggets utseende tilstand. Vi snakker ikke skjult mangel her. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) klart opplyst om plaggets utseende tilstand Til tross for å ikke ha nevnt det med ett eneste ord? EDIT: Tror vi forblir uenige her gitt. Og det er helt OK. Endret 11. mars 2019 av nightowl 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå