Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøper angrer på kjøp

Droxboxy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sterkaste argumentet eg kan sjå kjøparen kan kome med, er at flekkar som ikkje går vekk i vask er ei vesentleg opplysning som kjøparen hadde grunn til å forvente å få opplysningar frå selgar om. Det kan i så tilfelle trumfe undersøkelsesplikta til kjøparen.

Alt i alt heller eg derimot mot at det er kjøper som burde oppdaga feilen ved undersøkinga, og at kjøpet er endeleg.

Det er uansett kjøper som må ta neste skritt for å kreve sin rett, trådstarter/selger vil ha lite å frykte frå den kanten då kjøparen ikkje har ei veldig god sak å vinne fram med.

Lenke til kommentar

Nypris ca 2200. Alle vet at en merkegenser med flekker er nesten uten verdi, likevel krevde TS 1500 kr for en brukt uten å nevne flekker. Jeg tror alle her skjønner at pengene er tapt for kjøper, mens TS vil lete etter litt god samvittighet blant svarene.

Selger skal være glad for at det ikke var jeg som kjøpte den, for å si det slik.

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye døsete folk der ute som befinner seg i andre tanker når de er ute å handler,

Og dermed tar de også på seg ansvaret. Kjøper har undersøkelsesplikt, den har han åpenbart totalt sviktet om han ikke så flekkene - da får han leve med postkasser i skjegget.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...