Ayjay Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hei alle sammen, Vi har en hund som jeg tipper blir rundt 35kg som voksen, men det er litt vanskelig å si. Det er en labrador-pointer. Jeg bare lurte på hvordan dere andre gjør det med transport av såpass store hunder? Vi har sett på hundebur, men problemet er at et hundebur tar rundt 85% av all bagasjeplass i tilnærmet hver bil vi har sett på, nesten uansett størrelsen på bilen. Da får vi ikke med oss noe annen bagasje, og det er jo også aktuelt med et barn om ikke altfor lenge. Vi har også sett på setebelter for hunder, og det finnes noen som har bestått krasjtester på 50km/t, men de testene tester ikke høyere hastigheter. Jeg har ikke så veldig lyst å kjøpe en varebil eller en massiv jeep for å få dette til. Jeg er sannsynligvis ikke alene her. Noen ideer? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Andre kan nok mer enn meg her. Av de jeg kjenner med stor hund, så er det ikke mye (ingen) bagasjeplass igjen. Tema blir vel en plass til barnevogn. Da må dere tenke riktig barnevogn, da det er veldig stor forskjell på hvor kompakte vogner er sammenlagt. Takboks må dere jo ha til ferie og lengre turer. Ellers så er det å se på større bil... Setebelte for stor hund med et lite barn ved siden av har også sine sider. Det ville jeg ha tenkt grundig på. Har ikke hund selv, men mange omkring meg med hunder og har sett deres løsninger. Håper andre kan gi mer info. Endret 3. mars 2019 av plankeby Lenke til kommentar
joka Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 spesialtilpasset hundebur kan være løsningen. f.eks http://tronderburet.no Lenke til kommentar
toffo Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Hverken stor hund eller barnevogn lar seg trylle bort dessverre. Broren min med Leonberger kjøpte største takboksen han kunne finne til Passaten (men han slapp unna barnevognstadiet), naboen endte opp med å gi bort bokseren da de fikk barn nr 2. Andre ender opp med Multivan e.l. for en periode. Eller at hunden er hjemme når barnevogna må med... Jeg hadde schäferen løst i bagasjerommet ved siden av vogna i høy stv med grind mot baksetet, og evt i sele i baksetet når jeg skulle ha mye bagasje. Men ingen av delene er egentlig å anbefale. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Det må bli en bil som har litt høyde. Vanlig stasjonsvogn er for lavt. Ved å ha 30-35 cm ledig plass på siden av buret i lengderetning, kan barnevogn settes inn på høykant. Trangt blir det uansett. Ellers så blir det bil av typen wv transporter. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 For meg blir det helt bakvendt å kjøpe bil etter hunden, og ikke hunden etter bil, men men. Sett noe på Ford S-Max med 5-seter? Overraskende gode biler å kjøre. Bagasjerommet er det heller ikke mye å utsette på: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå