Gå til innhold

Religion er katastrofalt undervurdert i dagens samfunn

Anbefalte innlegg

Så,

fra 5. mosebok er altså feil?

Eller hvordan er ikke å steine folk ihjel drap?

Ikke bare kan man drepe, men man skal står det..

edit: men det er kanskje bare noen få deler av bibelen du tenker på?

Kristne skal følge Jesus Kristus og Hans lære og eksempel i NT. Vi følger ikke GT, selv om hele Bibelen selvsagt er viktig.

Det er imidlertid slik at noe av det Jesus kritiserte jødene for da Han var på jorden for 2000 år siden,var det faktum at de hadde manipulert og forandret skriftene i GT islik at de ble i trpd med Israels mundtlige tradisjoner fra Egypt.

Den gang da Israels stammer var slaver i Egypt, så eksisterte det ingen jøde. Det var ganske sikkert heller ikke noen homser på den tiden, så dette skriftstedet er nok et av dem som senere er lagt til av jødiske fariserer.

Budskapet i GT handler også om kjærlighet, sannhet og rettferdighet. Men jødene forandret altså dette for å få det mer i tråd med egen tro og  mundtlige tradisjoner som Israels stammer med seg fra Egypt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er imidlertid slik at noe av det Jesus kritiserte jødene for da Han var på jorden for 2000 år siden,var det faktum at de hadde manipulert og forandret skriftene i GT islik at de ble i trpd med Israels mundtlige tradisjoner fra Egypt.

...og dette har du funnet på helt av deg selv, eller?

Den gang da Israels stammer var slaver i Egypt, så eksisterte det ingen jøde. Det var ganske sikkert heller ikke noen homser på den tiden, så dette skriftstedet er nok et av dem som senere er lagt til av jødiske fariserer.

...og dette har du også funnet på helt av deg selv, eller?

Budskapet i GT handler også om kjærlighet, sannhet og rettferdighet.

...bortsett fra alle de mange flere stedene hvor det handler om strenge påbud og enda strengere straffer, også helt urettferdige sådan.

Men jødene forandret altså dette for å få det mer i tråd med egen tro og  mundtlige tradisjoner som Israels stammer med seg fra Egypt.

...og dette har du også funnet på helt av deg selv, antar jeg. Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem er DU som skal bestemme at katolske kristne IKKE er kristne.

Og hvem er DU som legger til grunn at bibelen ikke er en grunnleggende bok i kristendommen.

Bibelen er gjennomsyret med drap samt en forkjemper for dødstraf (for banale handlinger som ikke engang er forbrytelser)

Kristendom kan gjerne handle om kjærlighet, det er greit det, men det er jo snakk om et ønsket om å styre andres kjærlighet. 

Kristendommen er besatt i andres kjærlighet og seksualitet. 

Jeg er en Kristen som følger Jesus Kristus.

Men jeg har aldri sagt at katolikker ikke er kristne. Det jeg sa var at den katolske kirke er ingen kristen kirke.

Det er sikkert mange velmenende kristne som har forvillet seg inn i denne kirken, for den var jo i sin tid også skapt som en kopi av kristendom for å tvinge kristne inn under statlig kontroll.

Disse som dette gjelder bør imidlertid forlate den katolske kirke så fort som mulig. I dag gjelder dette også for en norske kirke, samt de fleste andre kirker og menigheter.

Det er mange slike brutale og uforståelige oppfordringer til drap og vold i GT, og jeg lurte også lenge på hvordan dette kunne henge sammen. Men nå vet jeg hvordan dette henger sammen.

Noe har en annen forklaring.

Men mye kommer av at jødene manipulerte og forandret skriftene i GT, for å få det mer i tråd med sin egen lære.

De trodde jo også at de var Guds utvalgte folk, og at dette betydde at de var favorisert og opphøyet av Gud fremfor andre folkeslag, og at de derfor hadde rett til å utnytte andre folkeslag som de selv ville, samt lage sine egne lover og regler.

Noe av det Jesus kritiserte jødene for var nettopp det at de hadde forandret skriftene til egen fordel og laget sine egne lover og regler.

Lenke til kommentar

Utfordring: Vis meg Gud.

Sjå på resultata.

Dei kristne har jo eit fellesskap å gå til, dei oppretter idrettssamling, høytidssamling, kor, tv-program, reiser osv.

Sjå sjømannskirka, det er å drøyme stort. Det er "Tenk om uansett kor eg går i havn i verda, så er det ei kirke for meg der".

Nei, du bør ikkje kimse av kristendommen, alt dette får dei gjort, sjølv om dei er den mest undertrykka religionen i verda.

Kva med alle rusmisbrukarane som slit, så kjem dei inn i eit kristent fellesskap og endelig  greier dei å legge ned sprøyta. Det er noke der! Og ein forklaring som er heilt ateistisk blir mangelfull i sitt forsøk på å beskrive slike fenomen.

Eg syns synd i ateistane, fordi dei har ikkje språk for å forstå sånt, dei har tatt vekk orda.

Lenke til kommentar

Si det til de kristne i Uganda som brenner homofile, bosniske folkemordere på muslimer, eller korsfarerne. Et prakteksempel på kristen dobbeltmoral er at de er grusomt flinke til å fortelle andre hvordan man skal være, men historisk sett så er det få ting som lager mer grums enn religion.

https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Jeg kan dessverre ikke gjøre noe med hva såkalte kristne gjør i uganda. Men dette du nevner her kommer jo nettopp av at folk tolker skriftene som de selv foretrekker at det skal være.

De følger ikke Jesus Kristus og Hans lære i NT, slik kristne skal gjøre. Derfor er de heller ikke  kristne .

Alle kan kalle seg for kristne selv om de ikke er det, og derfor har kristendommen dessverre fått et dårlig rykte. Men bare de som følger Jesus Kristus, og Hans lære og eksempel i NT, er kristne.

Jesus oppfordret ikke noen til å drepe andre. Han stoppet til og ned apostlene da de ville sloss for Ham, da jødene og romerske soldater kom for å hente Ham til  å dømmes og  korsfestet.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Dei kristne har jo eit fellesskap å gå til, dei oppretter idrettssamling, høytidssamling, kor, tv-program, reiser osv.

Dette er det da ikke bare kristne som har ?

Så det går tydeligvis fint an å samle folk uten at det behøver å gå religion i det?

• Liker 2
Lenke til kommentar

...og dette har du funnet på helt av deg selv, eller?

...og dette har du også funnet på helt av deg selv, eller?

...bortsett fra alle de mange flere stedene hvor det handler om strenge påbud og enda strengere straffer, også helt urettferdige sådan.

...og dette har du også funnet på helt av deg selv, antar jeg.

Jeg har ikke funnet på noe av dette "helt av meg selv"

Men som ordtaket så riktig sier. "På seg selv kjenner man andre"

Lenke til kommentar

Ein god grunn til at kvinner trenger religion er at, for eksempel, kristne trossamfunn er av dei få som vil fortelja dei sannheita, som er at eit stor antall av jenter som veks opp nå, vil komme til ein alder der dei ønskjer seg familie. Men hedning retninga, den umoralske maskina i samfunnet, den seier at ein skal ta utdanning til ein er halvveis ufruktbar, så jobbe og slite til ein er heilt egg-laus og håpe at ved rein flaks kjem der ein mann og gjer dei alt dei trenger. Sjølv nyfeminismen, mannehatande som han er, legger opp til at det berre skal løyse seg på ein eller anna måte. Hedning trua er slik:

1. Ta utdanning

2. Jobb

3. ????

4. Du har ein familie

Det er ikkje så enkelt, eg trur mykje umoralsk atferd kjem i frå at dei gudeslause veit at noke manglar. Så dei går til dansegulvet og vrikker seg til dunk dunk musikk, så har dei masse tilfeldig sex og forventer at noke skal skje, men så kjem det ingenting og dei berre går rundt og ventar, og håper på at noke skal komme som er verdt ventinga. Så sjølv utan religion, så er livet deira sånn at dei avhenger av ein allmektig kraft som dei håpar og trur at skal ordne til alt for dei. Då tenkjer eg at kristendommen som har vært ein del år i denne leiken og  har erfaringa, om ein kan finne seg ein flott gruppe der, så er det best.

Dei kristne er veldig bevisst på livsløypa, frå vugge til grav, dei har feiringar rundt det. Og dei anbefalar ikkje det som no skjer. Så den gudeslause måten er å ha mykje tilfeldig sex, drikke mykje sprit, finn tilfeldig folk på eit dansegulv, ha meir tilfeldig sex, drikk og pul, så skal altså ein heldig kar få lov til å gifta seg med dette luddderet, ja han blir sikkert gla.

Kristne vil heller at ein søker meining, tilhørighet, trygge gode relasjonar, så holder ein tilbake på sexen. Sånn at ein framtidig partner slepp å verta buksvoger med heile bygda når han har gifta seg. Er det verkelig noken her som foretrekker hedning metoden? Er det noken her som vil gifta seg med eit ludder, vil ha eit ludder som mor til sine born? Du må jo gå på foreldremøte med mange som er jevngamal med deg sjølv, så sitt du der og ser folk som har hatt røff hardt samleie med partneren din. Er ikkje dette ein litt rar situasjon, eg er i allefall veldig skeptisk, ikkje noke eg har lyst til å blanda meg inn i.

Lenke til kommentar

'Følger' i betydningen 'stalker' ?

For din oppførsel tyder ikke på at du har tatt til deg noe av Jesu lære. Da ligner du mer på Paulus før hans 'hendelse' på veien til Damaskus.

Jeg sa hva det betyr å følge Jesus. Det betyr å følge Jesu lære og eksempel så godt vi kan.

Hvilken "oppførsel" du mener vet jeg ikke, annet en at jeg er uenig med dere i en annen tråd, og heller ikke fremmer den politisk korrekte mening som NASA, skolen, media,politikerne og den såkalte "vitenskapen" vil at vi skal ha.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet på noe av dette "helt av meg selv"

Inntil du kan vise noen seriøse kilder som sier dette, så er jeg rimelig sikker på at dette er dine egne fantasier.

Men som ordtaket så riktig sier. "På seg selv kjenner man andre"

Evt. som et annet ordtak så riktig sier: "Man kjenner lusa på gangen". Du poster usanne, oppsiktsvekkende påstander helt uten noen form for begrunnelse eller bevis i andre tråder, så det er mer enn bare litt sannsynlig at du gjør det her også. Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er det da ikke bare kristne som har ?

Så det går tydeligvis fint an å samle folk uten at det behøver å gå religion i det?

Ja, men dei kristne har så mykje betre leir. Dei har så mykje firvillige på grunn av moralen sin, så om du går på ein ateist leir så er det veldig stakkarslig og skrøpelig samanlikna med kristenleiren, der er det digert telt, band på scena, aktivitet dagen lang, så har dei god middag. Så veit folk at det er ein kristenleir, så det er i det minste eit forsøk på å være på sin beste åtferd.

Eg har tenkt ein del over dette:

Kor vil eg sende dotter mi på ferie om sommaren?

Kos, i syden, den party øya der folk festar og er på fylla og har mykje tilfedlig sex.

Eller KRIK sin sommarleir. Kor det er badeland, stort telt, matservering, ein får venner for livet osv.

For en far som har sut for dotter si så er det jo eit veldig lett valg. Eg veit jo korleis me er, unge kåte gutar, me vil jo berre bli kvitt litt av spermen, eg vil ikkje at dotter mi skal være ein søplekasse for overskuddssperm. Må eg ta sjangsen så sender eg ho heller til ein plass kor eg tenkjer at det er kristne skikkelige gutar som, i det minste, foreldra har gjort eit forsøk på å oppdra i tråd med god kristen moral og Jesus. Eg trur også at over tid så er dette best for både gutar og jenter. 

Lenke til kommentar

Kor vil eg sende dotter mi på ferie om sommaren?

Kos, i syden, den party øya der folk festar og er på fylla og har mykje tilfedlig sex.

Eller KRIK sin sommarleir. Kor det er badeland, stort telt, matservering, ein får venner for livet osv.

Du tror ikke det finnes en mellomting mellom Kos og KRIK, da?

Hvor mange unge jenter (- og gutter -) blir lokket og lurt til å ha sex med presten (eller andre voksne) på kristen sommerleir, tror du?

Det er ikke få kvinner som forteller om slike opplevelser når de har blitt voksne og har gått med skam og skyldfølelse i mange år. De fortalte kanskje om det etter at det hadde hendt også, men da var det kanskje ingen som trodde på dem.

Jada, på kristenleir kan en få "minner for livet" ... Minner en gjerne skulle vært foruten.

Hykleriet står sterkt hos mange kristne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Inntil du kan vise noen seriøse kilder som sier dette, så er jeg rimelig sikker på at dette er dine egne fantasier.

Evt. som et annet ordtak så riktig sier: "Man kjenner lusa på gangen". Du poster usanne, oppsiktsvekkende påstander helt uten noen form for begrunnelse eller bevis i andre tråder, så det er mer enn bare litt sannsynlig at du gjør det her også.

Du bør lage deg et annet navn, for navnet "the nice one" passer ikke på deg.

Bevis på det jeg sier er riktig, finner du forøvrig i den Bibelen som du nok ikke har lest. Nærmere bestemt i NT, som er den delen som inneholder Jesu budskap og som kristne skal følge.

Når det gjelder "bevis" i den andre tråden du nevner, så har jeg lagt ut nok slike beviser. Problemet ligger ikke hos meg, men hos dere som ikke vil akseptere noen andre beviser enn dem som beviser at dere har rett,. Men slike beviser fins ikke

Du må forøvrig ha et åpent sinn og tenke litt selv også.

Lenke til kommentar

Du bør lage deg et annet navn, for navnet "the nice one" passer ikke på deg.

Jeg er ikke spesielt overbærende med folk som bare prater tull, nei. Ellers er jeg ganske grei, også med meningsmotstandere, men jeg forutsetter en redelig diskusjon, og ikke at man bare slenger ut tullepåstander uten noen argumentasjon for dem.

Bevis på det jeg sier er riktig, finner du forøvrig i den Bibelen som du nok ikke har lest.

Jeg har lest Bibelen, finner den høyst interssant. Hvor i Bibelen finner jeg bevis for:

1. Den gang da Israels stammer var slaver i Egypt, så eksisterte det ingen jøde.

2. Det var ganske sikkert heller ikke noen homser på den tiden, så dette skriftstedet er nok et av dem som senere er lagt til av jødiske fariserer.

3. Budskapet i GT handler også om kjærlighet, sannhet og rettferdighet. Men jødene forandret altså dette for å få det mer i tråd med egen tro og mundtlige tradisjoner som Israels stammer med seg fra Egypt.

Jeg venter spent på at du peker på hvilke skriftsteder i Bibelen vi finner bevisene for disse påstandene.

Når det gjelder "bevis" i den andre tråden du nevner, så har jeg lagt ut nok slike beviser.

Påstanden "Tyngdekraften eksisterer ikke" har aldri vært, og vil aldri bli noen bevis for at tyngdekraften ikke eksisterer.

At du ikke ser det er mer enn bare litt snodig.

Endret av theNiceOne
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, men dei kristne har så mykje betre leir. Dei har så mykje firvillige på grunn av moralen sin, så om du går på ein ateist leir så er det veldig stakkarslig og skrøpelig samanlikna med kristenleiren, der er det digert telt, band på scena, aktivitet dagen lang, så har dei god middag. 

Digert telt og band på scenen har vi også på satanistfestivalene  :)  deilig middag har vi også, kristenmannsblodpudding med en nydelig tilsmakt saus av ungateistsperm (som du tydeligvis er ganske opptatt av).

Lenke til kommentar

Du tror ikke det finnes en mellomting mellom Kos og KRIK, da?

Hvor mange unge jenter (- og gutter -) blir lokket og lurt til å ha sex med presten (eller andre voksne) på kristen sommerleir, tror du?

Det er ikke få kvinner som forteller om slike opplevelser når de har blitt voksne og har gått med skam og skyldfølelse i mange år. De fortalte kanskje om det etter at det hadde hendt også, men da var det kanskje ingen som trodde på dem.

Jada, på kristenleir kan en få "minner for livet" ... Minner en gjerne skulle vært foruten.

Hykleriet står sterkt hos mange kristne.

Kvifor vil eg ha ein mellomting mellom KRIK og Kos når eg kan ha KRIK????!

Dette er to ytterpunkter hvor KRIK er best og Kos er verst, eg vil ikkje ha ein mellomting, det vert jo meir likt Kos. Du må forsøke igjen med ein annan formulering. Dette var helt irrasjonelt for meg.

Til det andre spørsmålet ditt: Eg trur du finner synden over alt. Eg trur ikkje synden er frå Jesus, men i frå menneskets evne til å bli irrasjonelle og ugjennomtenkte, perverserte osv. Det finn du over alt. Det er nok rikelig med ateistiske kjendisar som nytter sin status og makt til å høvle over alt dei kan. Eg las ein artikkel om groupies ein gong, då var det altså jente i alt for ung alder som hadde sex med rock-ikon som var langt i frå kristne. Eg trur det er meire på tross av kristendommen enn på grunn av. Eg trur forresten fortsatt at det skjer meir nasty shit på plassar med mykje fyll og fanteri, mindre fokus på moral enn på ein kristenleir. Men eg trur at når det skjer på ein kristenleir så får du høyre om det, fordi det er noke som ikkje har noke der å gjere, det er uforventa og oppsiktsvekkande. Det er liksom ikkje like sjokkerande at ei jente har blitt utnytta på Kos, folk veit jo kva den plassen står for.

For meg høyres det ut som at du må lære deg å tilgi, verden er stygg fordi den ikkje er perfekt enda, kristendommen er eit forsøk på å være ein del av løysninga. Og eg trur det også er best for din eigen del at du lærer deg at maktkåte mennesker finnes over alt. Men eg må ærlig talt seie at eg kjenner ikkje kristne norske miljø igjen på den måten du legger det fram, vankar du i slike miljø? Er du kristen?

Lenke til kommentar

Digert telt og band på scenen har vi også på satanistfestivalene  :)  deilig middag har vi også, kristenmannsblodpudding med en nydelig tilsmakt saus av ungateistsperm (som du tydeligvis er ganske opptatt av).

Eg finn ikkje noko på dykk. Googla etter det, men fann ingen ting. Når eg søker opp kristne fellesskap så kjem der derimot opp ein rekke "wholesomme" bilder av folk som smiler og har det kjekt. Eg er ikkje overbevist :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...